1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Niet als je gaat pixelneuken ;)
    Bij kleine lettertypes (minder dan 6pt ofzo) worden al die smoothings er echt niet beter op, dan krijg je één grote waas. Dan moet je hem gewoon op normaal laten staan. Maar Strong is voor grotere letters vaak wel mooier ja.
     
  2. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    2k had het toch over strong.. niet smooth.. of begrijp ik het nu niet meer... :confused:
     
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja dat klopt, maar ik heb hem een PM gestuurd op PSPzone, of ik het mog gebruiken, en daar heeft hij op toegezegd. Dus is allemaal netjes gegaan ;)
     
  4. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand een andere manier om plaatjes te knippen, ik kan niet goed overweg met de lasso tool en dat vierkantje is ook niet goed en quikmask lukt ook al niet kan je nog ergens anders mee knippen..??
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    poly nog wat tool en dan heb je er nog een :p.

    Rechtermuisknop op de lasso tool zijn er nog meer opties. Zelfde geld voor "vierkantje tool". Ken al die namen niet uit me hoofd.. ;)
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Om wat voor plaatje gaat het?
    Magic-wand tool (iets met magic, onder select tool) of polygonal lasso tool moet er toch voor zorgen dat je een vorm of object aardig kan uitknippen, maar kan best zijn dat je soms lelijke randen overhoudt omdat een object een beetje overloopt in de achtergrond of iets dat je er niet op wilt hebben.
     
  7. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat nu met die polygonal tool, daarmee gaat het veel makkelijker dan met die lasso tool. :)
    Het ging trouwens om een plaatje van Harry Potter neit gelijk denken oo hij is fan dom, dom.
    Ik deed het voor mijn zusje zij is gek op Harry Potter en wou dat ik een avater voor haar maakte.
     
  8. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Dus je gaat een harry potter poster voor op je eigen kamer maken?:+

    Njah lief dat je dat voor je zusje overhebt,+ goede oefening voor jezelf;-)

    Maar de manier om iets uit te knippen ligt aan het plaatje.
    Polygonal lasso tool werkt goed, ik verwijderd altijd heel de achtergrond en kopieer dan hetgene wat ik overhoud(als het plaatje meer als 1/3 de van het orgineel plaatje is) Achtergrond kan je ook makkelijk verwijderen met de magic wand, als ie dan teveel selecteerd moet je de AoE(area of effect)wat omlaag schroeven.
    Laat de volgende keer gelijk het plaatje even zien;)
     
  9. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    en anders heb je nog de cutout tool die niet altijd goed werkt..
     
  10. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb laatst een programma gevonden die maakte van pixels bolletjes dus dan kon je dood leuk elk plaatje opblazen op een popart manier en lekker wat inkt en papier aan verspillen. (20 x 20 meter groot genoeg?)

    http://homokaasu.org/rasterbator/
     
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Hier ben ik deze nacht mee bezig geweest.
    IMO best goed gelukt.

    Nog wat feed?
    (Niet het onderwerp afkraken btw ;) )
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ziet er wel grappig uit, dit soort grappen hebben ze wel vaker op Amerikaanse (HipHop) forums, delen die uitsteken. Ik zou alleen als ik jou was nog even kijken naar dat D12, is niet helemaal netjs uitgeknipt namelijk. Verder is t natuurlijk een beetje simpel, 2 plaatjes en een tekst op een grandient achtergrond, maar verder wel ok. Mischien ff kijken of je er wat meer gevoel in kunt brengen? Meer iets wat je bij een ander niet zo snel zou zien. Iets aparts.
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik vind 'm netjes.
    Alleen 'D12' mist de scherpte die de rest van het plaatje wel heeft.
     
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zie nu idd een paar kleine dingetjes die ik ben vergeten. Gaat verrot met een blokjesachtergrond.

    Oh, en als jullie zo'n mooie achtergrond maken *pakt voorbeeld
    [​IMG]

    Daar zie je duidelijk dat ie zelf aan de slag is geweest.. Hoe doe je dat? :p
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een weekje terug een paar brushes gedownload voor Photoshop.

    In de juiste map ook nog gezet.. Zo slim was ik nog ;)

    Maaaaar, ik kan ze nu niet vinden in Photoshop.. kan iemand daarmee helpen?
     
  17. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste, kies bij brushes Load brushes>naar de desbetreffende map gaan en de set aanklikken, staat hij in de photoshop browser er niet bij, dan is hij niet compatible(met die versie?)
     
  18. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je reactie, maar ik ben al uit de brand geholpen door Badkiller :)
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, ik heb net een plaatje gemaakt met Photoshop, en ik wil een bewegend plaatje erin zetten met Imageready.. Hoe doe ik dat?

    Iemand ergens een tutje hiervoor?
     
  20. Ruud

    Ruud Guest

    Picture in picture achtig? Dan kom je flink aan het kloten met véél layers, dat kan ik je alvast verklappen ;)
     

Deel Deze Pagina