1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    rechts in beeld kan je optimize opties veranderen..

    [​IMG]
    *misschien een oud plaatje maar het zal dr niet veel van afwijken.. *

    hier moet je zorgen dat je gif pakt.. en niet vergeten het aantal kleuren op 256 zetten anders wordt het gegarandeerd lelijk.. gewoon beetje met opties kloten totdat het er het mooist uitziet..

    (tip: pak 2-Up scherm.. dan kan je goed vergelijken..)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  2. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Laat ook maar
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  3. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe maak ik een border om een sig?
     
  4. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    selecteer het gehele plaatje
    Edit | stroke
     
  5. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Aah, bedankt ik proberde het hiervoor om een vierkantje om het plaatje heen te trekken.:+
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    ben beetje bezig geweest in flash met de basis voor een plaatje, daarna wou ik de overgang doen in paint shop pro (waar geen topic over is, maar wat vrijwel hetzelfde werkt als photoshop), dus ik zal het hier eens vragen:

    how kan ik de overgang maken tussen de kleur van het plaatje en de achtergrond?
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    In paintshoppro dus, hm je gaat er misschien niet teveel aan hebben want ik ken de juiste benaming van de tools niet, maar in elk geval als beide een aparte layer zijn (in je layer overzicht, promote background layer en die andere heb je erover gezet neem ik aan?) moest je die 'gomtool' selecteren en dan kon je, rechtsboven bij mij, grijstinten ahv de doorzichtigheid selecteren.
    Hm het klinkt nog onduidelijker dan ik dacht, ik denk dat je het ook wel in de psp helpfile snel kan terugvinden.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is er iemand met photoshop kennis die mij wilt helpen voor een projectje (mijn site) :eek: ... pm als je kan helpen ;)

    //edit thnx God's Gamer :) :)
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2006
  9. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    pm maar als je verder nog hulp nodig hebt.. ;)
     
  10. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Volgens mij hebben wij ze allebei, Ik vind elements alleen helemaal niet fijn dus die gebruikt me moeder om foto's te bewerken...:x
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Als je hulp nodig hebt.. pm
     
  12. Forza M

    Forza M Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je een tekst typen waarbij er rond de font nog een anderskleurige rand zit? Met Paint Shop Pro kon dit, maar daar heb ik geen licentie meer voor. Ik neem dus aan dat het in fotoshop ook kan maar hoe?

    even ter verduidelijking: ik wil dit logo namaken aangezien dit nergens in Hi-res bestaat, en heb dus de witte rand rond het honda font nodig.
    [​IMG]
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de Honda font al?

    Zo ja, met Photoshop is het redelijk makkelijk. Als je de tekst getypt hebt, klik je met de rechtermuisknop op de layer in het boxje rechtsonder.
    Dan zie je "Rasterize type" oid. Daar klik je op.
    Dan klik je 2x op de layer in het boxje rechtsonder, en dan krijg je een groot boxje in beeld. Daar zie je in het menu links "stroke" staan. Daar klik je op (op de text(!)). Dan kan je de kleur kiezen en dergelijke.

    Hoop dat je het snapt..
     
  14. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    Makkelijker en beter (omdat de tekst nog aanpasbaar is nadien):

    > text typen..
    > layer selecteren
    > op zwarte bolletje met f erin klikken > stroke selecteren
    > kleur en dikte kiezen...
    klaar is kees.. als je de tekst wilt veranderen kan dit gewoon nog..


    edit: ow is ongeveer hetzelfde als wat jij bedoelde.. alleen je hoeft niet te rasterizen hoor!!
     
  15. Forza M

    Forza M Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Had het ondertussen al gevonden, maar toch bedankt. Dit (maar dan in betere kwaliteit) komt hopelijk op m'n bankkaart.

    [​IMG]

    Edit: Zo dus:
    [​IMG]
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas mag je geen merken erop dacht ik.. wel vet idee verder!
     
  17. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Poeh hee.. Het is wel een tijdje geleden dat ik iets met Photoshop heb gedaan...
    Ik hoop dat ik het niet verleerd heb..?
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    [​IMG]

    Ik heb even een vraagje...

    Ik heb het bovenstaande plaatje als een .gif opgeslagen, zodat deze transparant is. Maar als ik het plaatje op donkere achtergronden zet, krijg ik van die witte kartelranden. Hoe kan dit?

    Ik heb dit probleem eigenlijk altijd al gehad, maar toen kon ik het oplossen door gewoon de achtergrond van de site te kopiƫren en als achtergrond voor mijn plaatje in te stellen. Bij mijn avatar heb ik dat ook gedaan. Echter dit kan nu niet meer, omdat ik aan een forum aan het werken ben, die per post een andere kleur heeft (wisselt steeds af tussen twee kleuren). De quote knop moet dus op twee verschillende soorten achtergronden worden vertoont en transparant.

    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

    (Ik heb deze vraag ook gepost in het photoshop art topic, maar daar was de timing niet helemaal goed. Er is nu overheen gelezen, vrees ik).
     
  19. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat komt omdat deze gemaakt is voor een witte achtergrond in dat geval.

    GIF maakt plaatjes niet 'doorzichtig', maar zorgt er voor dat een bepaalde selectie aan kleuren 100% transparant zijn.

    Dus als er een hele lichte kleur te zien is van 10% wit, dan is deze niet transparant en wordt de ondergrond niet grijs als deze zwart is, maar blijft deze gewoon 100% afhankelijk van de achtergrondkleur die je gekozen hebt toen je het plaatje opsloeg.

    Je moet dus een andere achtergrondkleur kiezen voor je plaatje, zwart, zodat alle transparante gedeeltes daarme 'geblend' worden.

    Het is niet zo makkelijk dat werkende te krijgen overigens, zul je veel moeten oefenen. Je kunt ook alles wegdeleten wat je niet nodig hebt en afhankelijk van de te gebruiken achtergrond zal dat dan redelijk tot goed ogen.. :)
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2006
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat je moet doen ;)

    Kopieer het plaatje uit je browser, (dat is in dit geval het makkelijkst) en open een nieuw blad.
    Dan stel je de achtergrond als transparant.

    Wat je dan doet is inzoomen tot 500% ofzo, en dan pak je de gum of die lasso tool, waar ik ff de naam van kwijt ben.
    Dan haal je al het zwarte weg, en sla je het op als .gif

    Als het goed is, moet het dan gewoon werken..
     

Deel Deze Pagina