het heet denk ik 'radial gradient' ik heb m gevonden, alleen ik krijg nog steeds niet het gewenste effect...
Je moet van links boven diagonaal (hoek van 45 graden, kan je doen door Shift in te drukken) naar rechts onder te slepen. Begin niet met slepen tegen de selectie rand maar iets meer naat het midden, houd op met slepen tegen de selectie rand.
en dan zou het moeten werken , maar je moet ook niet precies zwart - wit als gradient nemen ik zal proberen te maken
dat menu zit bij PS7 boven aan als je Gradient heb gekozen en dit is mijn uitkomst ik heb gewoon snel afgeraffeld dus niet zeuren
Ik werk al een tijd met Photoshop.. en krijg binnekort de nieuwste versie opgestuurd.. Alleen ik weet niet hoe je 2 plaatjes bij elkaar moet voegen:{
Ehm.. bedoel je dat je 2 verschillende plaatjes heb op je comp. En die gewoon in 1 plaatje wilt hebben? Zojah, dan open je de ene, Ctrl + A, Ctrl + C. Dan open je de ander, dan Ctrl + V. Dan word dat 1e plaatje bij dat 2e plaatje op een nieuwe layer gekopieerd.
Dit is trouwens misschien een handige tutorial voor 'n00bs': http://www.psgallery.co.uk/index.php?page=tutorials/thebasics Alle basics.
wat ik daarmee wil zeggen is dat ik t allang heb gevonden maar toch niet de gewenste effect krijg... is al de 3e keer dat ik dit zeg als je die 2 quotes achter elkaar leest dan zou je er zelf wel achter komen ps. op welke 'mode' staat jullie gradient tool?? ik heb net gezien dat er 'modes' voor zijn, bij mij staat het op: Lighten. ik heb alles geprobeerd, en ik zag helemaal géén verschil!
Mode moet op normal staan. Modes zijn er om de layer een soort van transparantheid effect te geven en dat is echt niet de bedoeling van de gradient tool. Kan je niet een plaatje posten met wat voor effect je krijgt? Dan zeg ik je wat je fout doet
ik zal m posten... /edit: het lukt niet hij komt niet op lycos te staan... mss dat ik je toe kan voegen op msn?
ah man hoe dioga me helpt en dat hij het nog uithoud met mij! ik stel echt heel veel vragen.. ik heb inmiddels heel wat dingen geleerd...
oow, tja als dat zo is kijk ik er nog wel naar.. alleen ik kan de komende 2 weken nix uitgeven (ik spaar voor een mp3speler)
wie weet een goede tutorial waarin word uitgelegd hoe je een traan maakt (*nl graag!) ??? alvast bedankt....
Ik weet wel hoe 't moet.. maar ik weet er geen tutorial van Wil best een tutorial in elkaar flanzen mits daar genoeg animo voor is
ja tuurlijk is daar genoeg animo voor(eminste van mijn kant wel lijkt me wel goaf, en het plaatje wat ik er in wil verwerken lukt denk ik wel alvast thnx he
dioga je weet waar ik het voor wil gebruiken he?? voor dat oog dus, ik zal m mss zelfs als avatar gebruiken!