1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ah relaxed, het begint al ergens op te lijken. Wil nu de verschillende plaatjes samenvoegen tot 1 logo. Nu wil ik met 'new file' dan een document maken van zo'n 25 cm hoog, met 100% view is die dan alleen gigantisch, iig veel groter dan de 25cm die gewenst is voor dit teamlogo. Wat doe ik verkeerd?
     
  2. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    dat lijkt groter als je hem op 25 cm hebt gezet en dan op 100 is dat de verhouding maar hij is gewoon max 25,

    kijk maar is als je een a4tje doet en dan 100% lijkt dat ook veel groter
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Recentelijk ben ik bij elke XBW review een poging gaan doen om er een plaatje bij te maken. Deze vind ik zelf goed gelukt. Wat vinden jullie er van?

    [​IMG]

    Het enige waar ik zelf niet tevreden mee ben, is dat het figuur een groot deel van het logo verbergt. Een kleiner logo staat me niet aan, en een kleiner figuur ook niet.
     
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    De drukker wilt voor het logo dat de witte achtergrond helemaal weg is, nu kan ik de voorgrond wegknippen door die magic wand tool. Hoe kies ik een nieuw bestand waar ik het logo kan samenvoegen zonder witte achtergrond?
     
  5. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Kun je het logo naar mij sturen dan maak ik het drukklaar voor je :).
    Magic wand kan natuurlijk niet he. :+
     
  6. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ok, hij is nog niet helemaal klaar hoor. Ik ga even nog wat knippen en plakken. Thanks voor het aanbod iig :)
    Zoek trouwens nog een leuk plaatje van een drankglas, de bruikbare hebben eigenlijk allemaal zo'n stamp er doorheen. Iemand een idee waar ik nog leuke dingen kan vinden?
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2011
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.014
    Leuk Bevonden:
    9.598
    Registreer je op sxc.hu!

    [​IMG]

    Ik krijg deze error als ik bepaande PNG's wil openen. Bij anderen weer niet. What's the problem?
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2011
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is het mogelijk om een selectie (of een laag), bestaande uit meerderek leuren één kleur te geven?

    Ik heb het logo van Windows 7 en wil elk vlakje één egale kleur geven.
     
  9. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    selecteer het vakje dmv een selectie tool(ligt aan je afbeelding welke het handigst is) dan pak je je verfemmertje en klaar
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat dacht ik ook. Maar dat gebeurt dus niet!

    Ik heb CS5. Gebruik de tool snelle selectie om één van de vlakken te selecteren. Dan pak ik het emmertje (staat op normaal) en linker-klik ik. De kleur heb ik als staal opgeslagen en vanuit daar gebruikt. Wat er gebeurt is dat één gedeelte van de selectie (met een gelijke kleur), vervangen wordt. Maar de rest niet.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh, nog iets...

    Drukte per ongeluk een verkeerde toetsencombinatie in, nu is de interface fucked. Als ik bij Venster loop te klooien krijg ik er niets goeds uit. En volgens Google kan ik de interface settings resetten door Photoshop te starten met CTRL + SHIFT + ALT, maar dat werkt niet. Iemand tips?
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.014
    Leuk Bevonden:
    9.598
    Magneten.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En nóg een vraag.

    Ik heb deze foto (origineel is groter en zonder blur, obviously), en wil de plant wegshoppen en vervangen voor dezelfde achtergrond. Het kutte is, dat de achtergrond natuurlijk niet één egale kleur is, maar uit heel veel tinten bestaat. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

    [​IMG]
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Laatst bewerkt: 9 nov 2011
  15. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    damn dat is wel vette optie.. ik heb nog steeds CS3 misschien toch maar is overstappen
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.014
    Leuk Bevonden:
    9.598
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Argh, vind het lastig om een mooi tekst rectangle veld te maken met lettertypes, kleuren et cetera. Inspiratie! :mad:
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Bedankt! En ik heb CS5. ;)

    EDIT: Hm, het werkt niet echt. Photoshop pakt de inhoud vooral uit het centrum van de foto, waardoor het gezicht van die mevrouw wordt meegenomen in het vullen. Buuuh, balen.
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Misschien proberen om een iets groter of kleiner gedeelte te selecteren?
    Mocht dat niet helpen kan je natuurlijk even het gedeelte van de foto dat je wilt editen eruit knippen, de fill doen, en hem er weer in plakken.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij berekent Photoshop de fill met elementen uit de omgeving. Dus als ik hem er uitknipt, heeft Photoshop niets om zijn fill op te baseren.

    EDIT: Oh wacht, je bedoelt de persoon er uitknippen, en dan de achtergrond gebruiken als vulling. Slim! Dankjewel, het is gelukt.
     

Deel Deze Pagina