1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Dus wat moet ik nou met een ava?O-)

    4x?
    3x?
     
  2. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Wat je zelf het fijnst vindt :)
    Als ik van niks een avatar maak begin ik met 1 heel groot plaatje en knip daar later een stukje van 80 bij 80 uit.
     
  3. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ow ok, gewoon een selectie van een (zelfgemaakte) plaatje, dat is wel handig!;)
     
  4. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    hoe zie ik hoe groot een bestand is???

    alvast bedankt;)
     
  5. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Als je op het bestand klikt met de rechter muisknop en dan eigenschappen doet;)
     
  6. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik bedoelde eigenlijk in photoshop zelf, maar toch bedankt...

    En als jij ook in ps bedoelde, dan kan dat niet aangezien ik andere mogelijkheden heb bij rechtermuisklik
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Gewoon zelf de groote van het bestand aanpassen als je opslaat. Niet als maximum opslaan maar ietsie lager, todat ie onder de 10 kb zit ofzo.
     
  8. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.275
    Leuk Bevonden:
    2.946
    hoe doe je bij een auto de kleur veranderen met kleur verschil enz.. sonder dat die lijntjes weg gaan ??
     
  9. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Menuutje bovenaan: Image > Adjust > Hue/Saturation

    Met de bovenste slider verander je de kleuren. Met de 2e slider verander je het contrast. En met de 3e wordt ie lichter of donkerder (duh).

    Als je Colorize aanvinkt wordt de gehele layer dezelfde kleur. Colorize staat standaard uit en dan verandert photoshop elke kleurtint apart.
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Als welk type(bv .gif) moet je je pic ook alweer opslaan om later nog de layers te kunnen editten?(Op vage wijze haal ik er een aantal door elkaar :eek:)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    .psd
     
  12. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]
    Hoe doe je dit effect??
     
  13. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoek even op google naar 'the photoshop bible'. Je komt dan op een site met tuts voor het tunen, modden of aanpassen van dit soort dingen. Een tut voor wat jij wilt staat er dacht ik ook bij. Er is ook een burnout-tut>:)
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    @Tronky: Ik ga er vanuit dat je die weg bedoelt? Je kunt de weg dat selecteren en dan in een nieuwe layer noise invoegen via filter >> noise >> add noise (hoeveel moet je zelf maar even kijken), daarna blijf je in dezelfde layer waar je het noise hebt ingevoegd en ga je naar filter >> blur >> motion blur en daar kies je je gepaste instelling uit. Waarschijnlijk zal het na het blurren al goed zijn, maar anders moet je de doorzichtigheid van je layer nog wat aanpassen :)
     
  15. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor snelle reacties :)
     
  16. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    als je bij foto shop een de body van een auto selecteert, hoe kan je dan de ramen en dergelijke ook selecteren dat je die zeg maar niet kleurt? alvast bedankt

    edit: ik kijg ook als ik iets met de lasso selecteer dat ik het niet kan adden bij de layers omdat het "selected area" leeg is.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2005
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kan.nadat je alles hebt geselecteerd.De dingen die je niet mee wilt kleuren uitselecteren met door alt in te druken en dan te selecteren wat jij wilt dat niet meegaat.

    bij je laatste probleem gewoon ff op de background layer drukken :) dat moet het oplossen als het goed is
     
  18. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    dank u _O_
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2005
  19. wacco dude

    wacco dude Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag: als je de body van de auto geselecteerd heb hoe kan je het dan naar beneden plaatsen, als ik naar beneden druk dan gaan die lijntjes wel naar beneden maar meer ook niet.
     
  20. Xilvero

    Xilvero Flaming Ninja

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst op het zwarte pijltje klikken (je weetwel, die je standaard gebruikt), anders verplaats je je selecteervak, maar niet het plaatje. :)

    Hard rijden. :9
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2005

Deel Deze Pagina