Hoe kun je een lightsaber photoshoppen? Gewoon ergens weg halen en dan knippen en plakken of kun/moet je het met een Filter doen ofzo?
Lightsaber zou je bijvoorbeeld heel gemakkelijk met een brush kunnen maken neem een hele softe brush van bepaalde aantal pixels breed maak een rechte lijn met behulp van het inhouden van SHIFT Dan maak je de brush wat kleiner en ga je er weer overheen en dit herhaal je steeds en een beetje pielen met de opacity van de brush dus hoe breder je begint hoe minder de opacity en in het midden van de lightsaber natuurlijk heel fel oftewel hele hoge opacity hierna zou je misschien nog heel lichtjes wat met de dodge tool beetje highlighten, houd dit wel heel miniscuul dit is maar 1 van de velen manieren zo uit me hoofd
De lightsabers uit de films hebben altijd zo'n mooie gloed, die krijg ik niet als ik jouw advies volg.
Ik heb even snel wat in elkaar gepield dit is op die manier gemaakt die ik zei iig. Maar als je het PS bestand wilt hebben moet je maar ff je email ofzo PMen dan stuur ik dat wel, als het tenminste nog nodig is. Dan kun je er zelf een beetje mee rommelen
Dat heb je mooi gedaan, zoiets kreeg ik er niet uit. Dit is me email: joukedirk@gmail.com. Nog een vraagje: ik heb een ander lettertype gedownt, alleen ik weet niet hoe je die nu in PS moet zetten om te gebruiken.
Moet je naar de map fonts kopiƫren Bij mij staat die hier: C:\WINDOWS\Fonts dan staat die ook gewoon in het lijstje bij photoshop
Als je straal iets te straks wordt kun je als je je brush actief hebt even op F5 rammen en bij Shape Dynamics de Roundness Jitter hoger dan 0% zetten. Zo neemt je Brush willekeurige groottes aan binnen de door jouw aangegeven waardes. Niet vergeten terug te zetten
Zie die layers maar als 100$ doorzichte papieren op elkaar, een stapel doorzichte papieren waar op getekent kan worden, je kan dus ook bijv zo'n layer later uit de tekening pakken, aanpassen, en terugleggen(mischien domme vergelijking maar is niet zo heel makkelijk uit te leggen)
Layers betekend ook lagen, misschien dat dat kleine woordje ook al genoeg uitlegt. Mocht je willen weten wat welke knop doet bij die layers moet je specifieker vragen.
Maak een nieuw bestand aan, grootte 500 bij 500 pixels. Maak 2 layers aan. Selecteer (klik op) layer 1 en teken daar een groot blauw vierkant. Deselecteer. Selecteer layer 2 en teken daar een groot rood rondje. Deslecteer. Pak de gum en trek een lijn door het rode rondje. Sleep layer 1 boven layer 2 en gum door het blauwe vierkant. Zo werken layers.
Exactly, layers: laagjes, gum iets van het bovenste laagje weg, en je ziet het laagje er onder... woooooooow