Ja maar kijk dan heb je niet zo'n blokje meer met 3 tulpen. Of zit er ook een stereo uitgang op de blokje in het midden van de advanced scart?
Ok dan is het goed Let wel even op dat de tulpkabel niet langs andere kabel gaat omdat dit ook weer storing kan veroorzaken.
Er zit geen stereo-uitgang op. De uitgang die erop zit is voor een optische kabel. Dolby-digital/DTS dus.
Ja, maar de meeste (goedkopere) versterkers hebben hier geen ingang voor. Als jij dat wel hebt... Dan zou ik het gaan gebruiken .
Maar zo'n ingang is toch gewoon een ingang voor tulp-stekkertjes? Zoiets als dit hieronder (alleen de rechter 2 stekkertjes):
Ow... heb ik nog nooit gezien. Heb je misschien een foto ofzo? @SIC: Hoezo, de meeste 'goedkope' versterkers. Ik heb een versterker van topkwaliteit en die heeft niet zo'n ingang...
S/PDIF optisch werkt iets ingewikkelder. De zender zet het elektrische signaal om naar een lichtpuls. Die wordt met een optische kabel, bestaande uit een lichtgeleider van plastic (heel soms glas) omhuld met een beschermde mantel, doorgegeven aan de ontvanger die het lichtsignaal omzet naar een elektrische stroom. Maximaal te gebruiken voor data overdracht tot 48 kHz. Zo ziet een stekkertje eruit en zo een aansluiting in bijv. het blokje van de advanced scart....
ok, thnx voor de uitleg. Gelukkig snap ik het nu wél, maar is dat de enige aansluiting die aan de advanced scart zit? Ik dacht nl dat er ook nog gewoon tulp-uitgangen opzaten...
neej dat is niet zo En trouwens de meeste stereo versterkers hebben geen optische ingang hoe duur en goed ook, omdat optisch vooral (eigenlijk alleen behalve op cdspelers) voor digital 5.1 signalen wordt gebruikt..... Zelfs een surroundreciever van onder de 200E heeft wel een optische ingang.... http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Sony STR DE495.htm Ook degene in de link om maar us wat te noemen....
Qua geluid niet nee, maar de scart stekker geeft ook geluid door. En door de advanced scart krijg je beter beeld dan door de standaard kabel.
Is dat ook goed zichtbaar of bijna niet merkbaar? Enne, welke aansluitingen zitten er nou eigenlijk allemaal op een advanced scart behalve die aansluiting die jij noemde en de scart?
Er zijn geen andere aansluitingen behalve de scart en de toslink.. En of er veel verschil is weet ik niet want ik heb de kabel niet.
Ik had hetzelfde probleem met mijn tv ... Ik had een nieuwe tv gekocht Philips pixel plus en het beeld zag er niet uit ... het bleek dat mijn kabels waardeloos waren
Tja, das ook nie handig he . Maarre, jij weet vast wel 100% zeker welke aansluitingen er op een andvanced scart zitten......toch?