1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pirates of the Caribbean

Discussie in 'Algemeen' gestart door Robbertos, 22 jun 2003.

  1. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds 3 dagen potc en het valt me op dat er hélemaal geen verhaal in zit. Je krijgt dus bijv soms van die klein questjes zoals; vaar naar dit eiland, breng me daarheen, neem wat mannen aan, Verover dat eiland enz,enz. Het is een erg slap spel wat verhaal betreft dus.

    Verder erger ik me enorm aan dat er GEEN overzicht van alle eilanden is. Geen map (zoals morrowind), geen in-game map zodat je kan zien waar je heen gaat. Voor sommige quest is dit hoogst irritant omdat je niet weet waar je heen vaart.
    De grapichs zijn overigens 'bijna' perfect (zelfde reden als urty)
    Verder vind ik de besturing voor de computer erg ingewikkeld. Bijv: Je loopt met de linker muisknop, vaart vooruit met w, rent als je de linker muisknop+shift indrukt. Echt een rot-besturing. Als dat maar op xbox wat beter gaat. 8)8)
    Als je denkt dat de game (dacht ik) dezelfde kwaliteit heeft als morrowind. (het is immers van bethesda) Dan heb je helemaal ongelijk. De game ziet er mooi uit maar daar is dan ook alles mee gezegd :mad:

    *EDIT* weet iemand of er een map bij het spel hoort te zitten?O-)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  2. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan de map gewoon downloaden van internet.
    ik heb hem al op dit forum gepost. blader maar ff terug

    :/edit deze dus

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  3. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat bedoeld hij niet, gewoon een map van een eiland zelf dat je dus kunt weten waar alles is op z'n eilandje.
     
  4. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Alletwee *)*)
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Eum, hier ben ik het niet helemaal mee eens (hoewel het een mening is:+)

    .1 komt het verhaal langzamerhand steeds meer naar voren des te verder je in het spel komt. (hoewel ik zelf ook nog niet zo ver ben, maar ik al aardige verhaal vorming krijg)

    Wat betreft de ingame map, die is idd zwaar klote, maar ff wat rond varen en je kent de archipello uit je hoofd. Dus dan mot het lukken

    De controles zijn idd vaag.....bij jou: nooit aan gedacht om de controles aan te passen:confused: Dan wil het best, als je ze een beetje normaal maakt. Lopen met de linker muisknop....HA|:-
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2003
  6. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooh ja, dom|:- |:- |:-
    Maar ik vind dat het verhaal al in het begin duidelijk moet zijn en dat van dat rondvaren: Ik vind dat je dat niet echt snel afgaat aangezien je de héle tijd achterna wordt gezeten door piratenschepen die je als ze je te pakken krijgen aanvallen. En als je wordt aangevallen moet je wel heel erg geluk hebben dat je niet met schip en al ten onder gaat.
    De steden zijn ook erg zielig, 2/5 van de huizen die je ziet kun je in (als het er niet minder zijn) en je kunt bijna niets pakken; elk huis waar je in kan gaan staat één kist die je open kan maken. Wat er in zit ÉÉN Daimantje die je voor 1000 kan verkopen en nou niet zó veel inhoud.
     
  7. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat voor cijfer zou jij dan geven aan het spel, dus gewoon de usual elementen zoals graphics, sound, gameplay, besturing etc.
     
  8. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Graphics: 9,5.....Ziet er gewoon erg goed uit
    Sound: 7......Goede kwaiteit maar ik had alleen wat meer afwisseling nodig dus bijv. niet steeds hetzelfde toontje als je de tavern ingaat
    Gameplay: 5....in vergelijking tot andere spellen is het echt een rpg met een erg slap verhaal, dat is dus echt erg slecht voor 'n rpg van nogwel Bethsesda!!De gevechten op zee zijn naar mijn mening slecht uitgewerkt
    Besturing: 6,5..... Bij mij stond de besturing dan wel verkeerd ingesteld, ik heb het nu veranderd en ik vind nog steeds dat het personage statisch loopt, de camera is soms ook erg irritant
    Replay: 4.....Aangezien je maar uit een character kan kiezen en het verhaal geen meerdere einde's heeft verwacht ik niet dat veel mensen dit spel 2x gaan spelen
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2003
  9. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Jij hebt duidelijk een verkeerd idee van het spel gekregen (teveel met morrowind vergeleken:confused: )

    .1 Je word idd aangevallen door piraten schepen maar dat was in die tijd ook zo, dus daar mot je niet over klagen.

    .2 ik neem aan (omdat je nog maar in het begin bent) dat je het eerste schip nogsteeds heb. Dit is dus het probleem waardoor je die zeeslagen niet kunt winnen: Dat is een class 6 (geloof ik) schip. En de piratenschepen die je aanvallen zijn meestel class 4 of hoger (lager:+ ) Dus is het logisch dat als je besluit ze aan te vallen, je het meestal verliest. Dit komt ivm dat jij maar 9 kanonnen (ofzoiets) hebt, en zij er minimaal 25. Ook komt dat omdat aan het begin je aiming skills nog niet goed is, dus ken je nog geen olifant die voor je kanon staat raken.
    Tip, vlucht aan het begin voor alle gevechten: je bent namelijk nooit de winnaar, ookal zink je de tegenstande: Je mot altijd je schip repareren en daar heb je aan het begin nog geen geld voor.

    .3 GEVECHTEN OP ZEE SLECHT UITGEWERKT?!?!?!?!?!?! Man, denk je dat ze in het echt als speedboten acher elkaar aan vaarden met kanonnen die als machinegeweren schieten. Zonee, dan zou ik niet weten hoe jij bij de gedachten komt dat het slechte zeegevechten zijn.

    .4 Wat boeit het nu dat je niet in elk huis kunt. Ten eerste kon je dat in morrowind oon niet: ze zeiden wel van wel, maar meer van de helf van de huizen had je een goede ockpick skill nodig en zag ook meestal een bewaker je wel. Ook in morrowind als je zo'n huis binnen kwam kon je OOK nooit een buit veel hoger dan 1000 goud stukken (ofzo) opvissen, dus dat is een slechte beoordeling, vind ik. ZO spel is het ook helemaal niet. De vrijheid zit het hem in dat je naar elk eilnad ken varen en je zomaar ergen om een klusje ken vragen. Je zit nooit ergens aan vast. OOk kun je de jungle intrekken van een eiland( nog iets, men echt dat die jungles niet veel voorstellen, maar dat komt gewoon omdat de eilanden klein zijn, net als in het echt) en opzoek gaan naar schatten.

    Wat betreft meerdere eindes: weet je dat heel zeker? In deel 1 (heb je hem weer) had je als je bij de spaanse alle missies uitspeelde een andere einde dan als je de mainquest (van de engelse) uitspeelde.

    Kaart is idd wel een nadeel, maar ik ken er mee leven.

    *zucht*
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2003
  10. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Eigenlijk boeit me dat wel. Bij morrowind kun je wel in elk huis. Bij morrowind had je skills om erin te kunnen komen en na een dag spelen had je wel genoeg gespaard om een amulet te enchanten die alles kon openen. Heb je bij potr ook een skill waardoor je alsnog de huizen inkan? Dat zou 'k anders we heel jammer vinden..
    Oh jah, die bewakers waren makkelijk te omzeilen. Dat is geen argument. Het geeft juist sfeer:).
    Meer dan de helft v/d huizen in morrowind zitten niet opslot trouwens.
    Ik vind het jammer dat potr zo weinig vrijheid heeft. Ik was eerst nog wel van plan dit spel te kopen..
     
  11. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is hélemaal erg dat als huizen in potr opslot zitten, je er ook NOOIT inkan, je hebt namelijk géén lockpick en dus kun je er ook niet in.

    @urty: Je zit nu wel uit je nek te kletsen alsje zegt dat je in morrowind ook niet alle huizen inkon, ookal zaten ze opslot, je kon ze met een lockpick én goede skills tóch openmaken. Met een charmeleon spell zag geen enkele guard dat je met je lockpick in een slot stond te frutten dus.........|:- |:-
     
  12. ZeRo T

    ZeRo T Banned ;)

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Zitten er nou Hollanders in?
     
  13. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Een eiland die is van de hollanders. Maar verder vallen de hollanders niet zoveel op hoor. Het zijn de Fransen en de Piraten die je overal op zee tegenkomt en in de mainques zijn de nederlanders dacht ik nouniet degenen waar je veel heen moet. Wat maakt het eigenlijk uit of er hollanders inzitten of niet?8)8)
     
  14. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Lees maar 1 bladzijde terug.:)
    ''Zoek en gij zult vinden'' -ergens in de bijbel in een of anders vers
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik sprak uit mijn ervaring met het spel, en ik was nu niet echt top is dat spel, dus sorry.

    Maar toch vind ik het onzin dat je zecht dat er heel weinig vrijheid in het spel zit. Maar ja, je mot het zelf weten. Kep nu ff geen zin in een lange reply:+
     
  16. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben het wel me Urty eens, het is een piraten spel, dus na mijn mening moet het spel je vrijheid geven op bijv de zee. Dat doet het als het goed is wel. En soms is het ook wel goed dat niet alle huisjes open kunnen. Het irriteerd je soms alleen maar als je gewoon een heel dorp moet uitkammen voor een klein K*T ding, maarja dat is mijn mening. Veder vind ik het spel ook niet vergelijk baar met Morrowind het is misschien wel van de zelfde maker en het zelfde genre, maar je vergelijkt bijv FF ook niet met Morrowind, maarja dit is wat ik er over wil zeggen :)
     
  17. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    _O_ dank u wel jeroen.

    Idd, wat boeit het nu dat niet elk huisje open ken. Ga je echt elk huisje die in morrowind in om te kijke of er iets van waarde in legt? Wat volgen mij ook random is, en je er nooit veel duure spullen ken jatten. Ik noem dat niet de vrijheid van een spel.
     
  18. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je met geldproblemen kamt en je wilt iets jatten is het zeker wel frustrerend om te ondekken dat je 9 van de 10 huisjes niet in kan. Ik wil 'vrijheid' ook niet meteen k*t noemen als je niet alle huisjes inkan, daarintegen vind ik ook de speelwereld enorm klein: 6 kleine eilandjes die je niet veel te beiden hebben qua orginaliteit en oppervlakte. En bijv. de vrijheid op zee zoals jeroen hoopte is ook zwaar klote. Vind je als je constant als je vaart wordt aangevallen dat nou vrijheid??!|:- . Het varen zelf is ook niet echt om over naar huis te schrijven, het lijken wel graphichs van 4 jaar geleden! Maar ja, dat ik mijn meningO-)
     
  19. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Als je een heel dorp zou moeten uitkammen voor 1 ding heb je te maken met een slecht spel, er wordt meestal wel een aanwijzing gegeven waar je heen moet. Ik vind het trouwens wel vergelijkbaar met morrowind. Het is zo'n beetje hetzelfde soort RPG als morrowind. Alleen met minder opties, minder vrijheid, minder replay en het speelt zich af in de 17e(?) eeuw.
    Final fantasy is een heel ander soort RPG, daar moet je op de paden blijfen, het is turnbased, enz. Die is idd niet te vergelijken.

    En nee, je gaat niet in elk huisje kijken, maar het kan wel. En het is trouwens niet altijd random. In morrowind kun je trouwens ook alles oppakken, van bekers tot kaarsen enz.
    Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind zo weinig vrijheid gewoon K*T.:)
     
  20. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_ jij begrijp wat ik bedoel:+
    Trouwens, je kunt in potr óók niet van paden afwijken, en ik baal er ook enorm van dat jeniet alles kan oprapen. Zoals je zegt is het een soort morrowind maar dan 10x zo slecht8)
     

Deel Deze Pagina