Jij hebt duidelijk een verkeerd idee van het spel gekregen (teveel met morrowind vergeleken )
.1 Je word idd aangevallen door piraten schepen maar dat was in die tijd ook zo, dus daar mot je niet over klagen.
.2 ik neem aan (omdat je nog maar in het begin bent) dat je het eerste schip nogsteeds heb. Dit is dus het probleem waardoor je die zeeslagen niet kunt winnen: Dat is een class 6 (geloof ik) schip. En de piratenschepen die je aanvallen zijn meestel class 4 of hoger (lager ) Dus is het logisch dat als je besluit ze aan te vallen, je het meestal verliest. Dit komt ivm dat jij maar 9 kanonnen (ofzoiets) hebt, en zij er minimaal 25. Ook komt dat omdat aan het begin je aiming skills nog niet goed is, dus ken je nog geen olifant die voor je kanon staat raken.
Tip, vlucht aan het begin voor alle gevechten: je bent namelijk nooit de winnaar, ookal zink je de tegenstande: Je mot altijd je schip repareren en daar heb je aan het begin nog geen geld voor.
.3 GEVECHTEN OP ZEE SLECHT UITGEWERKT?!?!?!?!?!?! Man, denk je dat ze in het echt als speedboten acher elkaar aan vaarden met kanonnen die als machinegeweren schieten. Zonee, dan zou ik niet weten hoe jij bij de gedachten komt dat het slechte zeegevechten zijn.
.4 Wat boeit het nu dat je niet in elk huis kunt. Ten eerste kon je dat in morrowind oon niet: ze zeiden wel van wel, maar meer van de helf van de huizen had je een goede ockpick skill nodig en zag ook meestal een bewaker je wel. Ook in morrowind als je zo'n huis binnen kwam kon je OOK nooit een buit veel hoger dan 1000 goud stukken (ofzo) opvissen, dus dat is een slechte beoordeling, vind ik. ZO spel is het ook helemaal niet. De vrijheid zit het hem in dat je naar elk eilnad ken varen en je zomaar ergen om een klusje ken vragen. Je zit nooit ergens aan vast. OOk kun je de jungle intrekken van een eiland( nog iets, men echt dat die jungles niet veel voorstellen, maar dat komt gewoon omdat de eilanden klein zijn, net als in het echt) en opzoek gaan naar schatten.
Wat betreft meerdere eindes: weet je dat heel zeker? In deel 1 (heb je hem weer) had je als je bij de spaanse alle missies uitspeelde een andere einde dan als je de mainquest (van de engelse) uitspeelde.
Kaart is idd wel een nadeel, maar ik ken er mee leven.
*zucht*
Laatst bewerkt: 29 aug 2003