Plasma, LCD of Beamer voor gaming... !?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door titan1980, 12 nov 2004.

1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik zit net de fotos te bekijken van de game-expo en zie dat jullie een plasma tv gebruiken voor Halo 2. Nu is mijn vraag zijn plasma tv's geschikt voor gaming? Of is een LCD beter daarvoor.

Gisteren heb ik mijn xbox aangesloten op een Medion (1999 euro) plasma en een Panasonic (3500 euro) LCD. De plasma kon duidelijk niet de xbox aan want tijdens het spelen kreeg ik een horizontale scheiding te zien in het beeld.

Dit vond ik erg jammer aangezien ik erg veel interesse had in een plasma. Op de LCD was het dus opgelost maar ja daar waren de kleuren heel erg vel op, en het scherm was kleiner dan 42 inch. Ik heb nog nooit mijn xbox op een beamer/projector gezien maar dan zal wel minder zijn dan een plasma?

Wie kan hier uit ervaring over meepraten? Soms ben ik het beu met mijn Breedbeeld 80cm en wil groter scherm :9 Dus alleen serieuze reacties want ik ben echt opzoek naar een groter scherm

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb wel eens xbox gespeeld met een beamer. Het enige minpunt is de beamer zelf, hij maakt veel geluid en er moet niks voor het beeld staan. Maar je kan het scherm zo groot maken als je wil en het ziet heel goed uit, het is geweldig.

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als je het geld voor een projector/beamer hebt dan zou ik dat doen. Maar je moet rekening houden dat de lamp in een beamer/projector een levensduur heeft (meestal 6000 branduren) en dan moet je een nieuwe dure lamp kopen. Ook komen er natuurlijk kosten bij voor een goed doek. Misschien dat Tipex nog wat kan zeggen ofzo (hij heeft een projector).

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik projecteerde op de muur, die was ook wit. Misschien is een doek beter, maar dit was ook heel goed beeld.

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

BProjector is perfect, maar duur, een goed scherm, lampvervanging. Bovendien is het vaka ene hoop geklier.

Plasam brand in dus valt af.

LCD geeft helder beeld, brand niet in, gaat jaren mee en komt tegenwoordig in mooie groottes op de markt. Ik zou dus zeggen, LCD.

6. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf een vaste beamer, de Infocus x1, aan het plafond hangen.

Er zijn zeker een paar mooie voordelen.
    Een waanzinnig groot beeld
    Een superplat beeld aan je muur :)
    Een behoorlijk hoge "wow!" factor als je een paar vrienden uitnodigd voor een film of game.
    Een echt bioscoop-bij-je-thuis gevoel.

Nadelen zijn er ook.
    Ten eerste het geluid. Een paar decibel meer of minder maken al snel een groot verschil uit tussen irritante herrie of zachte achtergrondruis. het loont de meoite om hier bij de aanschaf veel aandacht aan te besteden.
    Het is zondermeer raadzaam om de kamer waarin je de beamer gebruikt te verduisteren.
    En vreemd genoeg is de grote afmeting van het beeld een nadeel bij veel spellen.
    Op een tv toestel overzie je het hele beeld makkelijk in 1 keer.
    Bij een beeld van 2 bij 3 meter schieten je ogen heen en weer als bij een tenniswedstrijd tussen 2 neurotische tennisspelers met adhd en nog wordt je verrast door dat sniperschot van linksboven.

Neem rustig de tijd om een beslissing te nemen, blader door alle info die je kunt vinden op internet en bedenk dat je minimaal de komende 3 tot 10 jaar naar het beeld/geluid moet kijken/luisteren dat je nu gaat kiezen

Veel succes en vooral veel plezier!

7. Blue Bunny

Blue Bunny Bink

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook wel eens op een beamer gespeeld en het is zeker vet,, idd un plasma scherm is ook wel vet maar k heb nog de beste ervaring met lcd scherm;)

Laatst bewerkt: 13 nov 2004
  8. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor de beamer gaan...ownt zeer zwaar :D Op mijn kamer heb ik alleen niet genoeg ruimte op de muur voor zo'n dingetje. En dan nog niet over de financieën gesproken.

9. super_elite

super_elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK zou ook zeker voor een beamer gaan. Ik ga binnenkort zelf een beamer aanschaffen maybe de Sanyo Z2. Deze heeft een resolutie van 1280x760 native. Dus dat is leuk ivm HD-tv signalen. Tevens zit er een DVI aansluiting op. Een redelijke beamer heb je voor ongeveer €950,-. Maar als je een beamer gaat aanschaffen is de resolutie vrij belangrijk want hoe hoger de resolutie des te minder je last gaat krijgen van pixels. Branduren zijn ook belangrijk. Het lijkt mij vrij stoer gamen op een 100 inch scherm }:]

www.kieskeurig.nl
    www.htforum.nl
    voor meer info

Deel Deze Pagina