Playstation 2 gaat vaak kapot na 2 jaar! (Tros Radar)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door BounceMeister, 30 mrt 2004.

1. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Onze hond is van 14 Juli 1999, en hij doet het nogsteeds perfect. Nooit wat mee gehad, nooit kapot gegaan :{

Logisch dat er op die tientallen miljoenen mensen die een PS2 hebben er een hele sloot zijn die nooit problemen hebben (gehad). Het gegeven waar het nu om gaat is dat er zat mensen zijn die wel problemen hebben, en dat die kort gezegd behoorlijk afgezet worden. Ik heb ook een PS2, die het ook prima doet. Maar als ik deze problemen krijg laat ik me echt niet afzetten met een refurbished PS2 voor 100€.

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Als het idd zo weinig voorkomt dat ze kapot gaan, dan kan Sony toch voor de '80' mensen best een andere nieuwe ps2 regelen. Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als mijn ps2 na 13 maand kapot ging en ik een 2e hands ps2 moest kopen voor meer dan 100 euro. Zit te denken binnenkort die Silver ps2 te kopen zodra Killzone uitkomt of Metal Gear Solid 3. Maar ik zou echt geen zwarte trug willen als ie kapot gaat...8)

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Sommige mensen beweren hier dat alle PS2's binnen twee jaar kapot gaan.
    Met mijn voorbeeld geef ik dus aan dat het niet zo is. Het heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat mensen er niet goed mee omgaan.
    Op Tv zeggen ze natuurlijk van wel, maar dat zou ik ook zeggen als ik op Tv was.

Gewoon kopen. Het komt maar zelden voor hoor. Zo kan je ook zeggen van dat je geen BMW koopt omdat je er een keer twee kapot hebt zien staan. Als je het zo bekijkt kan je niks meer kopen.
    Die apparaten hebben allemaal een bepaalde kwaliteit, anders word ie niet goedgekeurd voor verkoop.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2004
  4. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Jou voorbeelden gaan echt nergens over. "Op TV zeggen ze natuurlijk van wel, maar dat zou ik ook zeggen als ik op TV was"??? zou jij het dan wel zeggen en anders niet? Oh, dus die mensen van Radar gooien hun goede betrouwbare naam te grabbel omdat ze zo graag zomaar iets willen zeggen op TV.

Natuurlijk moet niet iedereen nu ineens stoppen met het kopen van PS2's dankzij dit artikel. Het is een prima apparaat! Maar men moet gewoon goed opletten dat men niet genaaid wordt door zich een refurbished PS2 aan te laten smeren, terwijl een 'reparatie' je maar 5 minuten tijd hoeft te kosten.

5. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    Owk, daar is een hele simpele reden voor dat sommige ps2 eerder kapot gaan dan andere. Heb helemaal nix tegen sony ofzo, bedoel heb er zelf ook 1. Maar in het begin toen ie net uit was hier in nederland, toen had ik er 1 gekocht voor 1000 gulden. Die draaide inprincipe prima, geen probleem mee gehad.
    Na een tijd kwam ik bij een vriend van mij die ook ps2 had gekocht, echter was de prijs toen al gedaald naar 299 euro of iets in die richting. Het viel mij gelijk op dat ie meer herrie maakte, zowel de fan als de laser. Dus wat hebben ze gedaan om de prijs omlaag te gooien. Inderdaad een aantal goedkopere onderdelen gebruikt, en laat dat nu net de belangrijkste onderdelen zijn van de hele console (fan en laser). Is toch jammer, natuurlijk is er kans op een paar slechte batches, sommige zit een fout in, kan gebeuren. Nu is dit echter niet alleen bij sony, maar ook bij microsoft en nintendo. No offence voor de personen die zich aangesproken voelen...

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt.
    Stel, jouw ps2 is kapot. Je schrijft een brief naar radar en je word uitgenodigt om naar de studio te komen. Je bent op TV en ze vragen je: Ga je er normaal mee om? Geen krassen of putten op de games? Ga jij dan bv zeggen op TV: alle mijn spellen zijn zwaar gekrast met diepe putten.
    Nee, ik denk het niet! Want in dat geval krijg je geen nieuwe PS2 of repareren ze hem niet. Dus dan zeg je dat er geen krassen of putten op de games zitten en leg je dus de schuld bij het apparaat. Dan krijg je meestal wel een nieuwe.

7. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    denk dat je gelijk hebt
    ik heb mijn ps2 al sinds hij uit is en ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad,ook mijn 2e ps2 die ik heb overgedragen aan een vriend doet het nog steeds zoals het bedoelt is

mijn oudste xbox is 2 jaar oud en heeft al van het begin problemen.

8. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    voor het geval dat het mensen ontgaan is.. streven oosterse bedrijven niet naar de meeste winst, maar naar een zo groot mogelijke markt aandeel...

9. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Heeft er hier dan niemand last van een ps2 die krassen op je cd's maakt? als ik mijn spellen bekijk zitten ze vol met krassen en me gran turismo 3 komt niet verder meer dan de intro :mad: Terwijl als ik naar me xbox spellen kijk er zowat geen krassen op zitten (de ps2 is van een paar maanden na de launch.)

10. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken nog niemand die een 100% vlekkeloze PS2 heeft. Die laser die de PS2 gebruikt is echt slecht. Het duurt soms gewoon bij iedereen die ik ken met een PS2 (en dat zijn er wat) te lang voordat zo'n dvd opstart en al helemaal zo'n paars cd'tje.
    Ik weet gewoon ook zeker dat bij jullie allemaal je eerst het browser scherm te zien krijgt en pas vlak daarna het spel gestart wordt. In het begin startte hij gewoon in 1 keer op zonder dat ik dat browser scherm te zien krijg. Geven jullie het nou maar gewoon toe dat die laser van de PS2 gewoon gaar is :confused:.

11. DC Vogelaar

DC Vogelaar Happy Hour

Leuk Bevonden:
    0
    Well..Ik had het ook gezien..
    Dus ik slim..Heb ik hem verkocht aan zo'n inkoop winkel..Lekker Xbox gekocht met paar games erbij..;)..En ik geniet veel meer van die Xbox dan van die PS2..

12. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Als mijn psx niet naar z'n grootje was gegaan (k'heb er niets verkeerds mee gedaan) Dan had ik nu geen Xbox :9

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    You and me both :D

Om eerlijk te zijn vind ik het apperaat zowieso al delicaat aandoen. De Xbox is meer een Hulk. De PS2 is een beetje fragile en staat ook nog op zijn kant, tja dan vraag je imho soms om problemen.

Maarja wel kut dat ze je dan een refurbisched aansmeren voor 100 euro :{. En kennelijk komt het vaak voor anders behandelen ze het niet in radar. Die gasten krijgen dus heel vaak klachten, en als je erbij denkt dat niet zomaar iedereen radar belt zal dit probleem vast groter zijn dan je denkt. (net als met de MS Thomson drives).

14. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan zet je m niet op zijn kant, dan vraag je niet om problemen

15. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    als ze zeggen dat hij op zijn kant kan staan dan moet ie het ook op zijn kant doen, als je er problemen mee krijgt als hij op zijn kant staat moeten ze niet zo'n standaard ervoor verkopen.

Deel Deze Pagina