1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation 3 leest geen disc meer

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door abruzzese, 5 mrt 2008.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tja, allemaal leuk een aardig. Maar ik zie hier ook mensen op XBW zeggen dat de 360 helemaal geen grootschalige hardwareproblemen heeft omdat bijna niemand in hun friendlist of omgeving problemen heeft. Betekend niet dat dit ook daadwerkelijk zo is. De realiteit zegt wat anders...
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zijn ook gewoon verhalen die ik heb gehoord :+.

    Nee, dat was verzonnen om duidelijk te maken dat die 40% echt onzin is (net zoals die 1% voor de 360). Het is best logisch dat je veel verhalen hoort over hoe een console kapot, want wie gaat er nou klagen als zijn console perfect werkt?

    Er zijn zo'n 8 miljoen PS3's verkocht en laten we zeggen dat er 3% kapot van zijn gegaan. Dat zijn dus 240 000 mensen die zullen klagen en voor een kleine wereld zoals het internet is slechts een aantal duizend (of zelfs maar honderd) man nodig om het hele probleem op te blazen.
     
  3. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Daar heb je gelijk in, maar Sony moet alsnog zijn garantie verlengen vind ik op de dvd drive zoals M$ dat gedaan heeft bij de RROD.
     
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199

    Hoe kunnen zie die kosten nou bepalden?

    Gaan ze er van uit dat je een nieuwe console krijgt? Want als er een zekering kapot of je videokaart, of de hele console lijkt me wel een groot verschil.

    En waarom is die 60 gig versie duurder om te repareren? Gaan ze er al van uit dat de harde schijf ook kapot is als je hem opstuurt ofzo?
     
  5. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Ik lees in dit topic toch een paar dingen over defecte Ps3's en nu sta ik eigenlijk op het punt om er misschien een aan te schaffen. Welke versies van de Ps3 hebben er het meeste last van en zijn de problemen ook echt noemenswaardig?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!;)
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Elk electronisch apparaat kan problemen hebben, ook de PS3, het blijft electronica. ;) Er is momenteel maar één PS3 versie verkrijgbaar en dat is de 40GB versie. Er is een kans dat je een apparaat hebt dat een defect heeft, maar dat blijf je altijd houden. Die kans is echter vele malen kleiner dan bij de 360.
     
  7. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Velen Playstation 3 bezitters vergissen zich in de ernst van de snel gaande kapotte drive .
    Als je de Playstation 3 opstuurt naar Sony voor reparatie zou het 2 tot 3 weken duren maar dat er nu een enorme toename is van defecte Playstation 3 kan het zelfs 6 weken duren .
    Zie hier Radar Tros tv : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=45
    Maar op de Sony Playstation 3 Benelux forum gaat het er wel bizar slecht :
    http://community.eu.playstation.com/showthread.php?p=3955437#post3955437
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jah, de service van Sony is zeker niet goed. Ik heb zelf ook 3 weken moeten wachten op m'n PS3 (waarschijnlijk langer als ik niet had gebeld, want ze waren mij PS3 blijkbaar "vergeten"). Maar voor die paar man meer dan normaal gaat Sony echt niet haar garantie verlengen hoor.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind 3 weken nog wel meevallen. Heb een keer 9 weken op m'n 360 zitten wachten.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De 60GB versies van de PS3 hebben weinig problemen. De "nieuwe" 40GB versie heeft inderdaad veel last van kinderziektes. Ik ben benieuwd wanneer Sony in het zelfde schuitje komt als de 360. De Wii is de betrouwbaarste console ;)
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er zijn wat problemen ja, echter het percentage blijft binnen de norm. Kun je van de 360 niet zeggen.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je de 60GB versie mee telt valt het inderdaad binnen norm. Ik durf echter niet mijn hand in het vuur te steken, als je alleen kijkt naar de 40GB units en aangezien deze alleen nog maar verkocht worden. Verwacht ik dat het percentage straks boven de norm uit komt.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Van wat ik had begrepen valt de 40GB ook binnen de norm.
    De pressrelease van Sony over de 40GB:

     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2008
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb zo'n verklaring ook wel eens van MS gezien, maar goed tijd zal het leren :)
     
  15. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Hmm, deze reacties zorgen er wel voor dat ik een beetje ga twijfelen aangezien er alleen nog maar 40gb versies in omloop zijn. Is het verstandig om even te wachten op een volgende ps3 of maak ik me nu te veel zorgen?
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Teveel zorgen. Natuurlijk zijn er mensen die problemen hebben met hun console. Echter dat heeft elke console van elke gen. De 360 spant de kroon met hun rods en de Wii en PS3 blijven netjes in de marge.
     
  17. San

    San Active Member

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    20
    Bedankt voor je rappe reactie, dan ga ik morgen even langs de winkel! Ik ben benieuwd hoe het ding zal bevallen.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je hoeft je geen zorgen te maken hoor :) .. Gewoon een console kopen om te gamen, als een console stuk gaat wordt deze in de regel gewoon gerepareerd. Tevens heb je volgens europese regelgeving gewoon 2 jaar garantie op hardware. Als Sony hier anders over denkt, tja gewoon melden naar de ombudsman .. Gewoon gaan gamen ;)
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    weet je waar dit topic mij aan doet denken.

    De reclames van vroeger.

    Vroeger waren producten gewoon veel en veel duurzamer.

    Weet niet of mensen zich dit nog kunnen herinneren maar hoe vaak zeiden ze vroeger niet bij apparaten in hun reclame:

    "lasts a lifetime"", of in NL "gaat een leven lang mee"

    Die slogan hoor je nooit meer.

    Nu gaat alles binnen 5 jaar kapot.

    Maar kijk maar eens naar de huishoud apparatuur die je oma of moeder met hun bruiloft kregen, die (staaf)mixers, radio's, stofzuigers en dergelijke gingen veel langer mee en sommigen werken nu nog!

    Tegenwoordig is alles erop gebouwd om kapot te gaan omdat de consument lage prijzen wil, dus worden er slechtere materialen gebruikt om kosten te besparen.

    Daarnaast wil de consument steeds weer iets nieuws, een consument wil geen 20 jaar dezelfde TV omdat er steeds weer nieuwe technologie uitkomt die de consument ook weer wil hebben.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die twee jaar wettelijke garantie is opgenomen in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Deze richtlijn is echter niet overgenomen bij het omzetten naar Nederlands recht. Als je PS3 na twee á drie jaar kapot gaat bij normaal gebruik, mag je er nog steeds vanuit gaan dat zo'n apparaat -met een geschatte levensduur van circa 10 jaar- langer mee zou moeten gaan zonder problemen. Dus als ze na 23 maart (voor de launch consoles) €250 in rekening brengen voor een reparatie, is dat gewoon onzin. Ik zal het dadelijk nog eens navragen bij Sony.
     

Deel Deze Pagina