1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation 3 leest geen disc meer

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door abruzzese, 5 mrt 2008.

  1. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0


    Nu is alles ook VEEL kleiner en zit er veel meer in 1 doosje.
    Maak eens een PSX open kijk hoe klein dat ding kan zijn.. alles zit een dikke centimeter van mekaar af.
    Nu kan een PSX in een horloge maar word het wel meer kwetsbaar.. niet zo gek dus.
     
  2. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, je blijft jezelf herhalen. Je bent hier gewoon een probleem aan het creëren. Dat doe je niet alleen hier, maar ook op Insidegamer, Playstation forum, etc etc. Leuk dat je er een dagtaak van maakt, maar ik ben je beu.
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel dat fabrikanten er geen doelstelling meer van maken om iets duurzaam te maken.
     
  4. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Tuurlijk niet, stel dat je een lamp had die nooit stuk zou gaan. Dan zou Philips nooit meer in staat zijn om lampjes te verkopen. Dit zou betekenen dat de omzet naar beneden gaat, en in een bedrijf gaat het maar om één ding: Zoveel mogelijk omzet maken.

    Goed bij zoiets als een console word deze uiteindelijk achterhaald door de ontwikkeling in de gameindustrie. Daarom is het wel zo dat ze de console zo betrouwbaar mogelijk proberen te maken. Het is enkel wel zo dat er altijd bij de eerste consoles foutjes zitten die ze niet aan zien komen. Dit komt omdat de techniek nieuw is en bepaalde onderdelen te gevoelig zijn. Bij de consoles doen ze de defecten er niet express in. Dit kan namelijk gamers kostten, wat zich dan weer terug laat zien in de omzet.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inmiddels een reactie van PlayStation Benelux gekregen:

    Als ze buiten de garantieperiode van één jaar kosten in rekening brengen (€250 60GB/€200 40GB) voor reparatie of vervanging, zou ik daar dus geen genoegen mee nemen. 8)
     
  6. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat mag niet eens, volgens de Europese regelgeving moet je minimaal 2 jaar garantie hebben op electrische apperatuur.
     
  7. Schaikkie

    Schaikkie Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezien de garantie.. zover mij bekend is (op mijn werk) zit er een dead on arrival regeling op van 30 dagen na aankoop. Ons bedrijf mag deze dan meteen omruilen voor een nieuw exemplaar. Het defecte app. gaat dan terug na Sony waarvoor wij een nieuwe krijgen. Na deze 30 dagen kan er na de service lijn van Sony gebeld worden om het app. aan te melden (aan de hand van serienummer). Sony kan het app. dan repareren of vervangen voor nieuw. Vaak vervangen ze hem ook voor een refurbished apparaat. Dat was namelijk bij de Ps2 het geval. Er zit inderdaad 1 jaar garantie op. Indien je een apparaat koopt ga je akkoord met de garantie die Sony op het product geeft. Omtrent de Europese regelgeving van 2 jaar garantie op een product is zover mij niets bekend. Wel kun je indien er een garantie is verstreken coulance (kosten vermindering) aanvragen op een product/reparatie, waarin de kosten tussen consument en producent wordt gedeeld. Maar ja in elk bedrijf worden weer andere regels en garanties gegeven. Overigens over de klacht qua defecten, dat valt reuze mee bij de ps3. Wij verkopen er voldoende en ik heb er sinds de release nog maar 1 terug gezien met een defect (niet reageren van controller) en in ons bedrijf staat een ps3 de gehele dag (9 tot 22 uur,5 dagen per week) aan als demo. En deze gaat nu zijn 3de week in en deze loopt nog steeds.
     
  8. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn Playstation 3 bezitters die denken dat overkomt mij niet dat mijn Playstation 3 defect gaat want er is maar een 3% wat kapot gaat , mooit niet hoor het percentage ligt velen malen hoger omdat de Bluray speler een onstabiele lazerlens heeft die geen lange levensduur heeft .
    En hier blijft de lijst elke dag maar groeien :
    http://community.eu.playstation.com/showthread.php?p=4145686&posted=1#post4145686
    Jammer voor Sony , maar ik heb er geen vertrouwen meer in en ook al heb ik mijn tweede werken Playstation 3 die echt geen 5 jaar meegaat .
    Bullshit , 1 jaar garantie stelt niks voor .
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Europese wettelijke garantietermijn.

    Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

    Europese Richtlijn Koop en Garantie
    In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

    Nederlandse wet
    Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Drie procent van een userbase van zo'n tien miljoen PS3's... Uit ervaring met de Xbox 360 kan ik zeggen dat het ontzettend klote is als je de pech hebt om een probleem console te treffen, zeker als ie meer dan één keer kapot gaat. Ook kan ik uit ervaring zeggen dat je op het internet over het algemeen alleen de mensen hoort die problemen ondervinden, grof geschat zo'n 300.000 mensen. Op de site waar jij naar linkt staan er 95.
     
  11. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina