Wat betreft de US PSP en het hele gedoe rond het dode pixel beleid. Het probleem lijkt me dat ze simpelweg niet in staat zijn om zomaar iedere PSP te laten maken met dode pixels omdat ze nog steeds een tekort aan (goede) beeldschermen hebben. De Japanse PSP gebruikt Sharp schermpjes waar in het begin nog problemen mee waren. Nu lijkt dat grotendeels te zijn opgelost, maar voor de US/EU launch waren zij echter niet in staat om er genoeg te leveren. Sony is daarom toen ook in zee gegaan met Samsung en zij leverden vervolgens dus de beeldschermen voor de US PSP's. Deze zijn blijkbaar van mindere kwaliteit dan die van Sharp met als gevolg nu dus deze problemen.
Ze zullen dit bij Sony wel hebben geweten, maar moesten toen de keuze maken tussen het moeten uitstellen van de US launch of ze toch zo op de markt brengen en het probleem later aanpakken als ze genoeg goede schermen op voorraad zouden hebben. Dan hebben ze dus voor het laatste gekozen met nu dit wazige beleid als gevolg en zullen ze later wellicht een inruilactie beginnen oid. Dit verklaart dan misschien ook waarom de EU launch weer verder is uitgesteld.
Geen idee of dit ook helemaal klopt, maar hoe het ook zij, ik wacht gewoon rustig op de EU launch. Tegen die tijd moet alles toch wel in orde zijn lijkt me en heb je gelijk ook meer keuze qua games.
Laatst bewerkt: 28 mrt 2005