1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation Vita [Deel 3]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Maar Teddy is wel 'Japans gek'. Yosuke is gewoon een typische Japanse character, die in veel Japanse games voorkomen.

Maar goed, ik probeer je ook niet te overtuigen. :+

Dragon's Dogma zal wel uitkomen hier in Europa. De console versie was toch wel goed ontvangen en heeft redelijk verkocht. Aangezien het een redelijk westerse RPG is, verwacht ik ook wel dat ze dit zullen overbrengen naar Europa. En ook al komt ie alleen in USA, importeer je 'm toch gewoon ;)

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dragon's Crown. Is wat anders

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het is een downloadable game. ;) Valt niet veel te importeren.

En ok, ik wist niet dat gekke cartoon beren 'Japans' waren. Alleen Japanners hebben creativiteit! :+
    Dat bepaalde archetypes vaker in Japanse media voorkomen maakt ze niet 'typisch Japans'. Yosuke is juist het meest Westers in de game. Het meest Japanse vind ik misschien nog wel Naoto.
    En nu zeg ik niet dat Persona helemaal niet Japans is of wat dan ook, maar het is niet 'typisch' Japans. Dat is ook waarom de game zo een breed publiek trekt tov een hoop andere games. Genoeg mensen die anders nooit een JRPG zouden aanraken worden wel verrast door Persona. (alleen hier op XBW zijn er daar al een paar van volgens mij)

Als voorbeeld wat ik zie als typisch gekke Japanners, minder toegankelijk als je niet echt van anime houdt: (maar Dulle, Persona is ook Anime blablblablalb. Details. Het is de stijl wat het hem doet)

^ToV komt hier nog het dichtst bij in de buurt, maar het gaat me dus niet eens meer specifiek om die game

:3 gezichtsuitdrukkingen etc

Dit soort shit. 8)

Games als dit

Scenes als dit

Kijk, DAT is typische Japanse 'weirde' shit wat je vrijwel nooit ergens anders zal vinden. Dat is waar ik op doel. Persona heeft grappen, is op zijn eigen manier weird, maar niet typisch Japans. Het komt gewoon toevallig uit Japan. :+ Niet iets wat je daarbuiten nooit zou kunnen zien.
    Misschien in de huidige industrie zonder risico's zie je het niet buiten Japan, maar dat is een ander verhaal. :p

nogmaals; dit is geen directe vergelijking met Tales of Vesperia meer, en dit is ook niet om te zeggen dat het een beter is dan het ander voor ik iemand beledig. Maar er is wel degelijk een verschil.

Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    oh god, hoe moet ik dit ooit gaan redden qua opslagruimte? 8) Ik heb weer PS+ genomen en ga Sly Cooper kopen. Ik heb voordat ik dit doe nog maar 950 MB vrije ruimte over.

Zal even aan creatieve memory management moeten gaan doen. :+

5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Daarom in 1x 32gb gekocht. Hoeveel heb jij

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    16 GB. Toen ik de Vita kocht was de 32GB nog niet beschikbaar in Europa. :mad:

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar ga je Sly in de store kopen dan

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Probeer een 32GB kaartje via marktplaats ofzo te scoren, scheelt een hoop.

Sly is vet!:thumbs:

Heb de game sinds vorige week voor de PS3 waar dus ook een code inzit voor de Vita versie.

Helaas download ie dus ALLE talen opties (5 aparte files) ook al wil je er maar 1 (engels, nederlands, frans ) dus niet schrikken als je de GBtjes ziet; meeste ervan heb je niet nodig. (bij installeren kun je wel kiezen)

Ook 'leuk': de Vita fungeert ook als scanner per level in de PS3 versie, zodat verborgen items zichtbaar worden.

Leuk verzonnen, de kant die je opkijkt is zichtbaar op je Vitascherm als scanbeeld, en als je draait draait je scanbeeld op de Vita dus ook mee.

Maar de Vita ligt dus langs je, das jammer...zou leuker zijn als je de game verder ook met de Vita kon besturen, soort Wii U optie....

Wilde eigenlijk de PS3 versie verkopen, maar denk dat ik hem nu in ieder geval houd totdat ik em uitgespeelt heb.:9
    Op een groot scherm is toch ook wel leuk.:+

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hmm ik heb em besteld met die m5 headset. Ben benieuwd

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Yup. Is daar €25, dus een heel nette prijs.
    Was er eerst over aan het twijfelen of ik de PS3 versie zou kopen (dus incl Vita versie), maar dat was de meerprijs me niet waard.

Niet echt bij nagedacht dat ik dus voldoende ruimte op het kaartje moest hebben. 8) Het is tegenwoordig zo een gewoonte geworden om er gewoon vanuit te gaan dat opslagruimte geen issue is...

Persona 4: 3.5 GB
    DoA5+ demo: 3.2 GB

Waar de overige GB's aan zijn verspilt kom ik niet helemaal achter. 8)
    Mooi. Ik was al bang dat de eerste reactie zou zijn 'lol, waarom koop je die kutgame' :+
    Ik hoop dat de trophies een beetje te doen zijn. :p Zo niet, geen ramp natuurlijk (want als het echt belangrijk was had ik wel gekeken voor ik het kocht), maar altijd leuk als je redelijk wat weet te halen.

Ik kan altijd marktplaats eens checken, maar al wordt de prijs gehalveerd, dan nog vind ik het idioot veel. :mad:

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Is het ook. Is volgens mij ook de grootste reden (ja, zelfs buiten de games om) waarom het ding zo slecht verkoopt; slaat nergens op.

het heeft mij ook lang weerhouden om er 1 te kopen, maar gelukkig had ik op mp dus een 32GB kaartje kunnen kopen voor 50 (nog steeds veel, maar beter dan 80).

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Enig idee hoeveel ruimte ik nodig ga hebben voor Rayman? (en Sine Mora, mocht die nog te krijgen zijn via Plus)

13. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    932 MB voor Rayman, kijk naar deze site:
    http://www.ign.com/wikis/ps-vita/Vita_Games_Sizes

staan de meeste games op.:)

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Sly Cooper; 3.3 GB. :'-(

Wat een zielig lijstje games eigenlijk voor een handheld wat anderhalf jaar uit is. :+

15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    en de bijgeleverd 4 is echt een valkuil. Rommel man. ik heb nog wel 80 betaald (:'-() maar beter 1x goed toch

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Bijgeleverd? Werd er bij jou iets bijgeleverd? :+

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee maar als je dat pakket neemt met een game. Veel mensen nemen die. En dan zijn ze alweer 1,5gb kwijt.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Overigens vandaag ook weer door een fout geteld als No.1 van de wereld bij TOMB. Hoppa, weer 500k aan crystals erbij. 8) Zit nu op 1.27 miljoen. Lekker. :cool:

Nu ook 6.4 GB vrij gekregen, en dan kunnen er misschien nog 2 games weg (Lumines en Big Sky Infinity). Laten we dat maar gelijk weer gaan opvullen! :+

edit: Zijn er trouwens meer mensen waar een groot gedeelte van de PS+ content in de store niet wilt laden? Bij het 'Nu verkrijgbaar op PS VITA' gedeelte.
    En waarom is Lego Batman 2 niet gewoon gratis. [noparse]:mad:[/noparse]

Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  19. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Hmm ik zit ook al tijden met een groot dataprobleem. Maarja, die 32 GB kaarten zijn ook zo extreem duur.... En dan nog niet eens super groot ofzo.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Weet iemand misschien een app wat ik aan kan zetten waarbij de Vita niet op stand-by gaat. Een waar ik zelf niks hoef te doen, dus geen game oid. Zodat de downloads gewoon doorgaan en ik niet constanat het scherm in leven hoef te blijven houden. 8)
    Ik dacht al aan de Youtube app en dan een filmpje afspelen, maar dat vreet volgens mij bandbreedte op waardoor de download een stuk trager lijkt te gaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina