1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Playstation Vita [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 7 aug 2013.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Laat dan weten waarom de ene zo goed is en waarom de andere zo slecht als je echt wilt helpen. Ik weet dat je ook veel in het JRPG topic gepost hebt dus je mening zegt echt wel iets voor mij. Twijfel al zeker een week tussen die 2. Heb talloze reviews gelezen en ook talloze filmpjes gekeken. Ik heb dan ook echt geen idee welke ik zou moeten kiezen.

Speel overigens RPGs niet voor het verhaal en de personages. Hou meer van diepgang in de mogelijkheden, verzamelen, sidequests, grinden, trophies/achievements, etc.

Games die ik leuk vond: Blue Dragon, Lost Odyssey, FFXII
    Games die ik minder leuk vond: Eternal Sonata, Tales of ..., FFVIII

Hou dus ook meer van turnbased dan van realtime.

Laatst bewerkt: 26 dec 2013
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Niet Vita exclusive, maar; Guacamelee, Sly Cooper Thieves in Time, Tales from Space: Mutant Blobs Attack, Thomas was Alone en ik vond eigenlijk Jacob Jones ook wel een leuke game. :+

Laatst bewerkt: 26 dec 2013
  3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vind games zoals Plants vs Zombies en Castlestorm ook zeer vermakelijk.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb mij er nog niet ontzettend in verdiept maar games die ws ook de moeite zijn:

YS Memories of Calceta
    Soul Sacrifice (nu gratis op ps+)
    Sine Mora
    New Little King's Story
    Spelunky
    Guacamelee
    Dragon's Crown

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Sorry, was laat gister en serieus zat er niet ff in.:9

Maar goed!

Ik heb geen Atelier games gespeeld. Ook ik twijfel nog wel eens of ik een Atelier game eens een kans moet geven. 1 van de redenen dat ik nog steeds twijfel is hoeveel van die games ze uitgeven...elk jaar 1!!
    Natuurlijk wil dat niet altijd iets zeggen, maar persoonlijk heb ik dan zoiets van zitten er wel verbeteringen/vooruitgang in, en welke is nou het beste/leukste??

Enige game die ik van die studio gespeeld heb is Ar Tonelico Qoga (PS3 ) maar dat is een totaal andere game dan de Atelier serie.

.....ok, jij bent de eerste die ik hoor zeggen dat je een RPG niet speelt voor het verhaal en de characters.:confused:
    Maar goed, ieder zijn ding.

Het sterkste punt van Persona is het verhaal en de band die je krijgt met de characters. Als je dat niets doet in een RPG, denk ik inderdaad dat een Atelier game je meer zal liggen.

Grinden is in Persona niet echt nodig (alleen bij de 3de dungeon en op het eind een beetje), en daar ben ik blij om, want daar heb ik steeds meer hekel aan gekregen de laatste paar jaar.
    Voor de rest zit er in; Persona's maken/verzamelen (zo'n 250 als ik me niet vergis), sidequests zijn er ongeveer een 70, en er zitten wat moeilijke Trophies bij, maar echt heel uitdagend is de game niet op al die vlakken.
    Het blijft leuk, maar nooit frustrerend.

De battles zijn wel turn-based, maar echt veel wordt er niet gevochten in de game voor een RPG.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ok thx! Zoals mijn vermoeden al was gaat het in deze game meer om het verhaal en de personages. Klinkt misschien gek dat het mij daar niet om gaat, maar dat kan mij in vrijwel geen enkele game boeien. In iedere RPG klik ik als het mogelijk is de cutscenes ook direct weg. Misschien dat ik daarom MMO's leuker vind. Meestal zit daar geen verhaal in. Ik heb misschien wel 20x meer tijd in FFXI gestoken dan in welke game dan ook. Laatste keer dat ik keek stond de teller op 6000+ uren...

Hoe uitgebreider een game is hoe beter. In ieder geval bedankt dat je ook nog serieus wilde reageren. Ik zal me eens verder in Atelier verdiepen. Zit daar ook met het zelfde probleem als dat jij heb dat er te veel games van uit komen.

Heb de meeste zin om de remake van FFX te spelen. Denk dat ik hem zowel op de PS3 als de Vita koop in de hoop dat ze meer games gaan remaken met trophies.

7. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Misschien is FF14 dan iets voor jou? Is ook Online...

Ik kijk ook erg uit naar de remake van FFX.

Ik weet allen nog niet of ik em voor de Vita of PS3 koop...ik neig meer naar de Vita, helemaal nu de PS4 er is, maar ben een beetje bang voor een slechte port....zal niet de eerste keer zijn dat de Vita-versie crap is vergeleken met de PS3 versie (jak & Daxter bv)....

8. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    PERSONA 4 GOLDEN

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb FF14 vanaf de eerste beta gespeeld. Daarna game gekocht en lvl50 Paladin gespeeld. Vond het in de beta al tegen vallen en had gehoopt dat de game uit eindelijk net iets beter zou zijn. Uiteindelijk toch gestopt omdat het met niet genoeg boeide. Voor mij een mindere kloon van WoW. Dan speel ik liever sie game. Ook vrij weinig FF elementen zodat ze er ineens FFXIII chars in gaan stoppen.

Ik was ook naar New Little King Story aan het kijken. Hoopte dat die game een beetje zou lijken op My Life as a King van SE. Maar ben ook niet echt onder de indruk van de game. Alles lijkt zo eenvoudig en beperkt.

Is er verder een RPG die je denk dat bij mij in de smaak zal vallen? Voor de Vita dan :)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ys Memories of Celceta krijgt goede reviews:

http://www.metacritic.com/game/playstation-vita/ys-memories-of-celceta

Ik ben jaren na de release ooit eens begonnen aan FFX. Ik snap niet waarom mensen XIII niet trekken en X te gek vinden. Het is beide imo net zo lineair. Het verhaal in X is ook nog eens zo zoetsappig en cliché dat ik af en toe met kromme tenen naar de cutscenes zat te kijken.

Ik zit dus ook totaal niet op een remake te wachten. Sowieso vind ik nieuwe ip's/nieuwe ervaringen vele malen leuker :)

11. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Hmm, die heb ik volgens mij ook, via Plus.:9
    Noig niet gedaan though.

Ys inderdaad wat Kevf zegt.

Disgaea?
    Ragnarok Odyssey vond ik tegenvallen, maar er is een demo van dus die kun je proberen...

Of misschien een oude PSX RPG, als je oude graphics niet erg vind...

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Of de PSP remakes van Star Ocean 1 & 2. :D

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als je voor een PSX rgp gaat is het gemakkelijk: Vagrant Story.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Thx ga ik eens proberen.

FFX was kang niet zo liniear, had towns, had side quest tijdens de main quest en had niet zo een waardeloos combat systeem. Alles wat FFXIII miste had FFX wel.

@rest: de meeste van de remakes heb ik al op de PS3 of ik heb het origineel nog in bezit.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik wil nog steeds een Harry Potter game.
    Waarom zijn er geen oude HP games op PSN. De PSX of PSP titels. Geef me IETS. :mad:

Platform: PSVita. WAAR DAN?

grr

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Je hebt toch Lego Harry Potter, aansteller :+

Volgende week is Worms gratis, oooooh yeah :cool:

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Omdat er maar 1 persoon is die ze koopt ;)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Er zullen toch wel meer malloten zijn die HP leuk vinden? :+
    Maar die wiiilll ik niet. :+
    Ok, een beetje wel, maar die heb ik het meest recent al gespeeld. :p Ligt té vers in het geheugen.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom?

20. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Waarom wat?

Deel Deze Pagina