1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation Vita

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm gisteren op bol.com besteld met die kortingsbonnen actie. Uiteindelijk maar €131,95,- betaald :).

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    kortingsbonnen actie is dat nog steeds mogelijk? en hoe?

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nope, is afgelopen.

4. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik liep vanavond in de Media Markt en ineens zag ik een demo pod met een Vita erop. Het verbaasde me dat ik niemand daarbij zag staan omdat het bij de 3DS pod wel drukker was:9

Dus ik naar de Vita toe en maar eens ermee gespeeld.

Mijn allereerste indruk is: Het is een grotere PSP en eigenlijk niets meer.
    Ik vind dat de sticks er nogal goedkoop uitzien en aanvoelen met een klein laagje rubber erop. Maar het meest frustrerende was toch wel de positie van de sticks... Come on Sony! Hoe kan je die sticks zo laag op de Vita plaatsen, hebben jullie dan niets geleerd van de de PSP!? Ik kreeg daar al snel kramp van in mijn vingers en dat is nu dus weer zo :mad:

Goed toen maar wat demo's gespeeld en dat zag er natuurlijk wel netjes uit, alleen wat is er nieuw aan... Ik vind de laadtijden tergend lang voor een demo om op te starten. Ridge Racer, Gravity Rush en Escape Plan gespeeld, speelde wel goed weg moet ik zeggen.

Al met al was het een leuk dingetje maar wat niets revolutionairs zal worden in mijn ogen. Ik zal hem niet aanschaffen ik game liever op de 3DS, ik vind het wel jammer dat die sticks zo laag zitten en de laadtijden zijn echt naar.

Wil je hem proberen... loop dan de plaatselijk MM in :b:

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724

Hij doet het niet geweldig in Japan...

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Da's goed nieuws! Ik hoop op een snelle prijsverlaging. Net als bij de 3DS. Dan komt dat ding hier in huis.

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.724
    In Japan is de prijs volgens mij al verlaagd.

8. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Niet officieel toch? Zelf aangepaste prijzen geloof ik.

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben ook naar de mediamarkt geweest en hij bevalt mij juist uitermate goed.

Iets wat niet opvalt in fotos en videos vind ik, is dat de analoge sticks ongelooflijk klein zijn. Maar verrassend genoeg werkt het juist fantastisch, ze voelen soepeltjes aan en gewoon goed, qua comfortabiliteit zit het gewoon echt in orde vond ik.

Ik kan niet voor andere spreken, maar de PSP voelde nooit heel goed in de handen, ik kreeg na een tijdje altijd wel last van mijn vingers en voor third person shooters en dergelijken werkte het gewoon echt niet. Maar de VITA voelt prima aan, en ik zie een Uncharted en andere shooters(1st/3rd person) echt heel goed werken hierop.

Gravity Daze/Rush

Grafisch heel erg nice, scherp en een zéér vloote framerate. Speelde fijn weg, combat zat goed in elkaar. Het gravity aspect is ook leuk uitgewerkt, ik zie dit wel een hele geslaagde game worden. Erg jammer dat ik geen geluid hoorde, maar ja....alsof je in een winkel als MM waar de hele tijd muziek draait in de achtergrond iets zou kunnen horen.

Escape Plan

Sommige previews hadden het erover dat de back-touch controls niet heel fijn waren, ik had echter nergens last van. Grafisch gezien mooi sherp, tof styletje, echt een leuke game en opzich nog wel wat aan de makkelijke kant. Maar als de puzzels moeilijker worden later, dan lijkt mij deze heel interessant. Is een PSN only game, net als Gravity Daze in europa.

Heb ook Modnation Racers gespeeld, maar die game doet me gewoon echt niks, zag er wel leuk uit maar het is echt mijn ding gewoon niet. Motorstorm RC ook gespeeld, maar stelde weinig voor. Jammer dat dit niet gewoon een volwaardige Motorstorm is.

Fifa was vrij ziek, qua graphics en hoe alles bewoog dan, haarscherp, voelde prima aan. Ben geen voetbal fan, maar de fans zullen dit super vinden. Zelfde gaat op voor Virtua Tennis 4, grafisch gezien echt te ziek voor een handheld, gewoon duidelijk nog mooier dan Fifa. Ik zag op een gegeven moment de gezichten van de spelers van dichtbij, prachtig gewoon.

Little Deviants ook even getest, leuk gedaan met die back-touch controls en alles, grappige game. Ook Michael Jackson: The Experience, en het viel me op dat ze 'MJ' hem zelf nu wel in de game hebbben verwerkt, hij is echt een character nu. Het ziet er allemaal goed uit,...maar...hoeveel fun kan een dans game nou zijn met touch controls?

Helaas geen Uncharted demo, die had ik echt graag willen zien. Maar ik geloof echt wel dat die prachtig is. Ik hoop dat dit dingetje wel een success gaat worden, ik vind dat het 't wel verdient. Een zéér sterke launch, en dat voor een handheld. De reden dat ie het zo slecht in Japan doet komt volgens mij puur omdat er gewoon nog geen boeiende game voor hun bij zit.

10. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk zo een leuke mening te lezen.
    Het grootste pluspunt aan de vita vind ik dat je op een apparaat zit te gamen die echt goede graphics heeft.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Poeh, wat heet goede graphics man, echt schitterend inderdaad sommige games. Als Sony in de nabije toekomst nog echte pareltjes van games erheen kan brengen, een hele vette JRPG of WRPG bijvoorbeeld. Of een hele vette third person shooter/action adventure. Dat kan het allemaal echt heel tof gaan worden. Ik hoop echt dat ie gaat slagen.

12. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet waarom de verkoopcijfers van Japan steeds zo groot naar voren moeten worden gebracht. Volgens mij vergeten veel mensen dat heel veel games zijn gericht op het westen. Het zal wel aantrekken denk ik in Japan terwijl in Amerika en Europa het gelijk wel redelijk goed zal beginnen en naar mate er meer Japanse games uit zullen worden gebracht dat dan ook de verkoopcijfers in Japan zullen gaan stijgen.
    Bij de 3DS liep het ook niet gelijk storm, eerst nu maar de launch in Europa en de vs afwachten voor er doemscenarios kunnen worden bedacht. Wel valt het mij op dat hij nog niet is uitverkocht qua preorders, dat was bij de PSP wel anders geloof ik.

Laatst bewerkt: 28 jan 2012
  13. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel mensen althans zo merk ik hier toch wachten af met het toestel te komen op wat er gaat komen de volgende maanden.
    Veel mensen vrezen voor een flop .

Zelf denk ik dat dit toestel echt wel gaat slagen.
    Enkel alleen de launch al is echt top !

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Zag de Vita vanmiddag ook bij de Saturn, even een minuutje gekeken. Stick zijn matig, mis de puntjes die je op de 360 hebt. Voelt te zacht aan en werkt daardoor niet lekker, dingen zijn ook wel echt enorm klein. Ligt wel lekker in de hand voor de rest. Alleen FIFA opgestart, duurde te lang, toen het begon meteen de bal weggeschoten en weggegaan. Andere demo's geen zin in, en deed me uiteindelijk niks.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.724
    Japan is dé handheldmarkt van de wereld. Daar verkopen handhelds vele malen beter dan de consoles, omdat de mensen vaak alleen onderweg tijd hebben om te gamen. Als je daar dan al slecht verkoopt gaat het gewoon niet helemaal lekker. Dat kan aan de games liggen, aan de hardware of aan de prijs die te hoog ligt (iets wat je ook bij de 3DS zag).

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    iaw je hebt een demo opgestart niet bekeken en bent er daarna bij weg gelopen. Is dat niet een beetje weinig om een mening op te baseren? :+

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Moeten ze maar Uncharted als demo hebben, al die andere demo's wil ik niet spelen dus dan niet. :+

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Gravity Daze is gaaf hoor, die had je echt even moeten checken :)

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb vanmiddag bij Media Markt even op de Vita kunnen spelen. Eerste dat me opviel was dat het apparaat best wel groot is en er wat goedkoop uitziet en aanvoeld. De pookjes zijn erg klein en zijn niet super nauwkeurig. Het richten in Uncharted ging dan ook een beetje schokkerig, vond het niet heel erg lekker spelen. Grafisch zag het er voor een handheld erg goed uit, maar totaal geen PS3 niveau zoals sommige beweerden. Al met al vond ik de eerste kennismaking met de Vita teleurstellend. Misschien dat een wat langere speeltijd meer gewenning geeft met de controls, maar op het moment ben ik heel erg aan het twijfelen geslagen of dat ik wel een Vita ga halen.

20. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Hmmm welke grootte memory card krijgen wij Nederlanders als je een Vita koopt bij lancering?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina