1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation Vita

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je hem meteen betalen en wanneer krijg je hem ,via de post ?
    Ik ga morgen naar het launch event in België.

2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ah screw it.

Nu maar een 32 GB card besteld voor 71 euro met Uncharted (37,-) bij Axel.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Systeem ziet er leuk uit, ik ga zeker de Vita nog een keer halen. Ik wil deze sowieso hebben ooit voor de nieuwe Super Stardust en Lumines. Beide titels zien er waanzinnig uit en SS is ook nog eens 10 euries.

Uncharted is juist een game die ik niet zou willen hebben op de Vita. Van wat ik gezien heb werkt het spel niet soepel met de pookjes, ben je veel te veel bezig met vegen/scribblen over het scherm (elk excuus wordt aangegegrepen om deze functionaliteit te showen), ontbreken er grote set piece momenten en is ook de framerate niet overal vloeiend. Het ziet er verder goed uit en dat is best indrukwekkend op een portable, maar deze game lijkt mij beter passen op een home console.

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Giant Bomb test diverse Vita games. Launch line up ziet er sterk uit, met voor ieder wat wils en weinig slechte games. Mooi helder scherm trouwens. Een vraag voor iemand die al met dit speeltje ervaring heeft, hoe groot valt het scherm uit?

Touch My Katamari

Katamari is en blijft bizar op een leuke en verrassende manier. Niet iets dat ik zou kopen, maar dit ziet er absoluut als een Katamari game uit. In deze versie is het ook mogelijk je bal op verschillende manieren uit te rekken.

Uncharted: Golden Abyss

Zie mijn commentaar in de vorige post. Voor mij is het belangrijk dat, wanneer ik een portable versie van een game kan kopen, deze niet in teveel opzichten onder doet voor zijn grotere console broertje. Bij Golden Abyss is dat wel het geval. Valt mij een beetje tegen eigenlijk, omdat Abyss *de* technische showpiece is voor de Vita release. Aankoop waardig wanneer je geen PS3 bezit, maar in elk ander geval zou ik eerder UC3 en UC2 aanbevelen.

Ultimate Marvel vs. Capcom 3 (Vita)

MvC3V is een goed voorbeeld hoe het wel moet. In maar weinig opzichten doet deze versie onder voor zijn grotere console broertje. Omdat ik de non-Ultimate versie al heb gespeeld op de 360 heb ik minder behoefte om deze versie ook te spelen, maar dit ziet er gewoon prima uit (buiten de ietswat lange laadtijden en de screen mashing functionaliteit). Een prima vechter, met een compleet feature pakket en inclusief online matching, wat wil je nog meer?

Wipeout 2048

Ziet er goed uit, maar ook ik zie graag een perfecte 60 fps framerate of in ieder geval een stabiele 30 fps framerate. Omdat Wipeout 2048 dit niet haalt is dit helaas geen must buy voor mij. Jammer ook van de lange laadtijden. En geen custom setting race volgens de QL? Buiten dat ziet dit er als een prima Wipeout uit. Love the graphics, style, muziek en tracks die ik heb gezien. Ook de zone mode is weer lekker trippy.

Super Stardust Delta

Ik mis het rock crusher wapen, maar vechten met twee wapens is ook prima (het wisselen gaat dan ook sneller). Verder zien de nieuwe secundary weapons er puik uit. Vooral dat zwarte gat lijkt mij erg nuttig. En tja: 60 fps en ontzettend puike graphics en dat is wat ik graag wil zien. De mini games zijn weer wat minder, maar wanneer de basic gameplay al zo goed is maakt dit denk ik wat minder uit. Om dat alles positief af te ronden: deze game is maar 10 euries in de Vita market place. Must have IMO!

Lumines: Electronic Symphony

I like what I see en ik ben weer toe aan een nieuwe Lumines. De XBLA versie was niet zo goed, de PSN versie was een stuk beter maar een rehash van de XBLA versie (deja vu gevoel!). Deze versie ziet er weer helemaal geniaal uit. Lumines is gewoon een ontzettend relaxte puzzler, met stiekum veel diepgang. Ik zie "kleine" gameplay toevoegingen die het spel weer lekker fris maken. En dat alles gedompelt in een weer ontzettend snazzy en gelikte style. Dat maakt de gameplay voor een puzzler bij vlagen ontzettend intens (zoals rond 6:30 in de QL). Gotta love it and gotta buy it.

Alles samengevat: sterke release lineup en als de kwaliteit van de games zo hoog blijft loop ik zeker warm voor de Vita.

Laatst bewerkt: 15 feb 2012
  5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie eigenlijk alleen maar erg positieve reacties op Uncharted. En dat die niet veel onderdoet voor zijn console broertje. Zie GT review bijv.

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Games als Uncharted speel ik zelf ook liever op mijn console. Dat is ook een reden waarom ik de Vita laat liggen vooralsnog.

Wat moet ik met games als Ultimate MvsC 3 op een Vita als ik het spel al op mijn PS3 kan spelen? Daar heb ik niet zoveel aan. Hoe vet het me ook lijkt (geloof me, ik wil het ding heel graag kopen) ik ga spijt krijgen als ik de Vita nu zou kopen.

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja en Destructoid was er ook behoorlijk duidelijk over. Maaaaar hebben ze het dan over de eerste Uncharted of deel 2 en 3? Ik ben ook benieuwd naar Escape Plan.

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Prima, maar ik ben er niet zo lovend over. Heb het zelf ook in actie gezien en ik zou dan liever de PS3 versie spelen. Ieder het zijne natuurlijk. :)

@Cyrax77: dat is ook zo, maar het is wel een goede remake van zijn grotere broertje. De portable versie doet dus weinig onder en dat is goed nieuws. De vraag is dan wel (zoals je zelf al stelt): zou je zo'n fighting game nog willen kopen als je deze al hebt of gemakkelijk kunt krijgen op de home consoles? Voor jou is het antwoord simpel, maar voor anderen niet en dan is het bemoedigend te horen dat de portable versie ook een prima variant is.

Ik ben nu sowieso nog skeptisch over de aankoop. Het is toch weer 250+ euries en dat is natuurlijk geen klein bedrag voor een portable. Ook mis ik een TV OUT, ik zou graag thuis de VITA aan mijn LCD willen koppelen. Ik wacht sowieso op meer quality released games, die TV OUT aansluiting in een revision en (hopelijk maar niet hoogste prioriteit) een prijsverlaging.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik doelde ook puur op mezelf hoor. Dat anderen er anders over denken begrijp ik prima. Uit ervaring weet ik van mezelf dat ik meer heb aan een handheld als de 3DS, qua games dan. Super Mario 3D Land bijvoorbeeld. Het is geen grote game, geen moeilijke game en de game zou niet bepaald lovende cijfers scoren op een homeconsole (vanwege de lengte van de game), maar ik vind het prettige games om af en toe op de bank te kunnen gamen als mijn meisje een romantische film zit te checken of GTST zit te kijken.

Een game als Ultimate MvsC 3 speel ik ook graag, maar liever gewoon op mijn console. Ik voel de behoefte niet zo om 'grote' games als Uncharted op een handheld te spelen. Imo zijn Nintendogames perfect om op een handheld te spelen. Lekker chillen op de bank. Het lijkt me ook echt heel ruk om een shooter online te spelen op de Vita. Ik ben ouderwets, een handheld is daar niet voor gemaakt. Daarbij heb ik de reputatie om te gooien met mijn controllers als ik online speel en het lukt niet, en het lijkt me niet verstandig dat ik online op de Vita een potje Killzone verlies 8)

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik dus ook niet, daarom ben ik blij met releases als Star Dust PSP en Lumines. Dat zijn geniale games om kort tot lang te spelen... en het zijn ook niet zo'n gruwelijke games (liggen vlot in het oog), dus ook speelbaar terwijl je vriendin naast je zit. Wil ik overigens niet mee zeggen dat het simpele games zijn, voor de best highscores zul je behoorlijk goed moeten zijn.

EDIT:

Meer Vita Quick Looks:

Rayman: Origins (Vita)

Rayman nog niet gespeeld? Dan is dit de perfecte kans. Rayman Origins was één van de betere platformers van 2011 en daar is nog weinig aan veranderd. Het spel ziet er prachtig uit. Inclusief touchscreen zooming, maar helaas zonder multiplayer support.

Asphalt: Injection

Een game van Gameloft, bekend van games op de mobiele telefoons. Vaak competente games, maar meestal zonder een eigen stijl. Er zijn betere racers out there en deze zullen ongetwijfeld ook op de Vita volgen. Geef ons een NFS of nog liever een klassieke Burnout!

Ninja Gaiden Sigma Plus

Ninja Gaiden was één van de beste action games op de Xbox. Dit lijkt een trouwe port te zijn, met toegevoegde touch controls functionaliteit, van de PS3 versie Ninja Gaiden Sigma. De vraag is, betaal je hier 50 euro voor?

11. Richie2000

Richie2000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel grappig dat er nog steeds wordt geklaagd over de prijs van de Vita. Terwijl de psp toendertijd zelfs nog duurder was. Althans had toen de psp giga pack (1 gig mem erbij) voor 299 eu gekocht.

Hij was toen al een tijdje op de markt.

12. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die rayman voor de vita is waarschijnlijk net de zelfde als voor de consoles ?

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou ik er 50 voor betalen als ik er ~35 voor kan betalen?

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Voor zover ik kan beoordelen inderdaad, minus de co-op multiplayer.

EDIT: Zie onderstaande review, ik denk dat deze alles vertelt wat je wilt weten over Rayman Vita.

http://www.gamesradar.com/rayman-origins-vita-review/

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zag later ook dat ie al goedkoper ligt. Gelukkig maar. Ik vond 50 euro al aan de hoge kant voor deze game.

16. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. geen

geen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hoeft niet direct te betalen en je krijgt hem via de post opgestuurd

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    [GT]726677[/GT]

Damn, misschien deze toch ook maar bestellen. Wel erg jam packed met features en modes.

DW is een geweldige reeks al moet je wel af en toe gewoon een deel overslaan omdat het veel hetzelfde is maar zolang je dat doet geen probleem. :)

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

De gamesmarkt wordt overspoeld tegenwoordig, er komt zoveel uit, zo snel achter elkaar dat een uitgave van ongeveer € 330,00 (memcard + game, anders kun je niet spelen) voor veel consumenten gewoon teveel is. Het gaat niet alleen om prijs-kwaliteit, maar ook om vraag en aanbod. Samen met de crisis zorgt dat ervoor dat het een bak geld is dat veel consumenten niet willen uitgeven.

20. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt !

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina