Dat zijn precies de korte/beperkte of multiplayer only games waar ik op doel. Batman heeft nota bene een uurtje gameplay. Als ik het heb over serieuze volwaardige games dan bedoel ik spellen zoals the Witcher, Uncharted, Gears, Fallout, Dishonored en/of Assassins Creed. Dat soort echt volwaardige en kwalitatief hoogwaardige games zijn er nu toch nog niet voor VR? Of vind jij de games die je noemt van hetzelfde kaliber, even los gezien van de VR beleving? Ik heb het puur over de kwaliteit van de games.
Nintendo zal de 3DS niet meteen overboord gooien maar de levenscyclus van de 3DS loopt ook teneinde. De handheld is in 2011 op de markt gekomen. Handhelds hebben gemiddeld gezien een levenscyclus van 5 tot 7 jaar. Als Nintendo op de langere termijn alle studio's voor 1 platform kan laten ontwikkelen is dat toch veel efficiënter?
Waarom zou je de console niet kunnen meenemen op vakantie. Één device als console en handheld is juist de kracht van de switch. Je kunt het idee in elk geval niet afserveren als gimmick op grond van aannames die wellicht niet eens kloppen. In de introductietrailer zie je iemand dezelfde game zowel op de tv spelen als in het vliegtuig. Vooralsnog mag je er dus vanuit gaan dat de switch dadelijk ook daadwerkelijk zo gebruikt kan worden.
Laatst bewerkt: 19 nov 2016