PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Okay – so you’re ready and excited to dive into the revolutionary experience of PlayStation VR when it hits shops on 13th October. But with so many breathtaking games out there, where do you start? We say: why limit yourself to one? The PlayStation VR demo disc will feature a massive eight titles for you to sample, so you can get the perfect introduction to your new Virtual Reality world.

DRIVECLUB VR – Evolution Studios

Feel the speed of high-octane racing in an entirely new way – you’ve literally never seen DRIVECLUB like this before.

PlayStation VR Worlds – LONDON STUDIO

In this demo you get to make a splash in the perilous waters of Ocean Descent, one of the five PS VR experiences available in the full game. Amazing sights, a lost secret and extreme danger all await…
    You can get even more info on PlayStation VR Worlds right here.

RIGS Mechanized Combat League – Guerrilla Games

Master some of the most sophisticated and athletic fighting machinery ever created, in fast-paced arena combat – this is the future of sport.

Tumble VR – Supermassive Games

Explore a new dimension in puzzling with a fully 3D version of the classic block stacking game.

Battlezone – Rebellion

Experience tomorrow’s battlefield today in the powerful Cobra tank, and demolish all that trundles in your path.

EVE: Valkyrie – CCP

Take to the stars and blast your way through swarms of enemy fighters in nerve-shredding space bound battles. Catch up on everything from our massive EVE: Valkyrie week, here.

Wayward Sky – Uber Entertainment

Soar among the beauty of the clouds in search for your father, in a crumbling airborne fortress.

Headmaster – Frame Interactive

Have a little kick around (erm… with your head) over at the wonderful Football Improvement Centre, which is most certainly not a prison of any kind whatsoever.

2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Driveclub vr staat wel hoog op mijn wanna have lijst.
    En Eve Valkyrie ook.. Ow en Battlezone lijkt mij ook leuk.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat gaat de bril nou uiteindelijk kosten?

4. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.346
  5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
  6. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.336
    ik ga volgende week in Amsterdam. Hoop echt op arkham VR.

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Cool. Heb net nog weer even een stukje van Robinson the Yourney zitten kijken.. Lijkt mij tof. Al denk ik persoonlijk dat de GFX met VR iets te slecht zullen zijn voor een dergelijke game.

Laat maar horen wat jij van de test vond. Jij gaat iets eerder.

8. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
  9. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.346
    Heb het toch maar gecanceld.
    Wacht wel tot de echte games ervoor komen. En niet al die korte experiences.

10. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups het zal voorlopig een gimmick zijn. Maar dat boeit mij niet eigenlijk. Gewoon leuk om te hebben. Wordt het echt niks dan is het pech. Moet ik iedere cent omdraaien dan zou ik ook niet zomaar zoiets kopen. Maar dat is gelukkig nu niet het geval en aangezien ik vind dat je moet genieten van elke dag, doe ik dat dus ook.
    Maandag ga ik naar Eindhoven om het met mijn eigen ogen te bekijken. Vind ik het erg tegenvallen dan kan ik altijd nog cancelen. Maar dan moet het wel heel erg tegenvalllen.

11. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.336
    Vandaag geweest, had een kater maar viel gelukkig mee met duizeligheid :) Eerst begonnen met de duik tank experience. Ik had het grafisch mooier verwacht maar vond het wel heel cool om te zien en doen. Merkte dat ik een paar keer opzij bewoog uit een reflex dus het voelde zeker overtuigend.

Daarna mocht ik een spel uitkiezen en heel voorzichtig gevraagd of ze batman hadden en die was er. Iedereen heeft waarschijnlijk al gehoord wat je in de demo kan doen, in totaal 10 minuten gespeeld. Wederom de beelden die je op youtube ziet zien er minder uit op de VR. Voor de rest was het iets glitchy maar toen heeft de dame het spel opnieuw gestart en toen was het beter. Ik moest even wennen aan de move controllers drukte een paar keer op de menu knop. Ik kreeg kippenvel van de muziek toen ik in de lift de batcave inging. Je kan bij Batman kiezen of je staand of zittend wil spelen, ik stond en voelt wel cool.

Vriendin speelde ook de shark experience en daarna een spel waar ze een vogel was maar zij werd er misselijk van.

Helm zit verder comfortabel, mag misschien nog wat strakker, ik zag nu wat licht nog aan de onderkant. Ik ben niet volledig weggeblazen maar ben zeker geinteresseerd om er eentje te kopen. Alleen Arkham VR is niet op de launch beschikbaar.

Metal Mark vindt dit leuk.
  12. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ahh top.. Ben benieuwd. Ik verwacht er grafisch ook niet veel van. De beelden op youtube zijn beelden van de monitor en niet wat je ziet door de VR headset..
    Dus als je denkt dat te zien dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Ik verwacht ook zeker niet wegeblazen te worden door de PSVR maar je zit wel meer in de game dan dat je kijkt naar een scherm..

Ik zal maandag mijn ervaring delen. Hopelijk word ik niet te veel teleurgesteld zodat ik mijn pre-order kan laten staan. :D

Ps: Hadden ze ook Drive Club VR om te testen?

Laatst bewerkt: 24 sep 2016
  13. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.336
    Die was er. Ook until dawn heb ik gezien en dat Rigs spel maar dat trok me niet zo.

14. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ahh nice dan ga ik die proberen... Thanks.

15. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.336
    Wel zonder stuur trouwens, met controller. Lijkt me toch net iets minder.

16. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    nou kom net terug.
    wat een beleving. Maar inderdaad de GFX zijn wel een pak minder dan wat je ziet op de tv. Maar des al wel te plus erg gaaf. Ik moest ook verplicht de ocean the deep demo doen. Die vind ik echt wel een wow gaaf factor hebben. Erg mooi gedaan
    daarna drive club vr. De beleving is echt super. Je zit echt in die auto. Maar van de demo's die ik gedaan heb was deze kwa gfx echt ondermaats. In de auto prima maar op de weg en landschap en andere wagens echt wel te blokkerig. Ik werd er in de eerste paar rondes wel misselijk van. Later niet meer.
    daarna die battlezone gedaan. Man dat was echt super. Gfx prima, voor vr begrippen, en het gevoel dat je in zon tank zit. Gaaaaf. Helemaal in het begin. Ramen zitten dicht. Zie je nog niks door. In de cockpit rond kijken en instructies krijgen en dan gaat de bescherming van de ramen weg en zie je waar je bent. In een hangar. Daarna word je naar de battlzone gebracht. Man man gaaf. Ik cancel mijn order niet. Veel geld maar de beleving is voor mij wel de doorslag. Gfx is voor nu ondergeschikt. Misschien over een jaar en ps pro aanschaffen. Voor nu, genieten van de vr en genoegen nemen met iets mindere gfx.. #ikbenvoor

Badman demo was er niet en verder had ik wat pech want mijn ps setup had zo nu en dan kuren dus echt de volle 30min heb ik niet kunnen doen.
    Hoe vond jij die badman demo?

Laatst bewerkt: 26 sep 2016
    AnubisNefer en inoway vinden dit leuk.
  17. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.336
    Batman, was leuk. Korte demo (batcave in pak aan, 3 gadgets testen en klaar) Grafisch toch wat blokkerig in de omgevingen. Wel een beetje nadeel dat de koptelefoon wat zacht stond dus ik kwam er niet helemaal in omdat de PS mensen het nodig vonden om te stofzuigen. Ik had graag gehoopt dat ik helemaal lyrisch was, zeker na het kijken van meerdere hands on raportages van onder andere PC Access, was toch wat underwhelmed. De gadgets gingen moeilijk je riem in, de handen waren wat raar aan het zweven. Misschien verwachtte ik er teveel van. Ik had niks gepreordered, en wacht voor nu de reviews even af denk ik. Ga zo eerst 2 weken op vakantie misschien kom ik alsnog gehyped terug.

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  18. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Aja het is zeker geen high tech maar ik ga hem toch laten komen. Gewoon voor de heb en de ervaring. :D

19. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Deze lijkt mij ook wel geinig. Geen hoogstaande gfx maar dat hoeft voor mij ook niet speciaal. Voor mij zal het meer gaan om de ervaringen met vr..

Denk dat het toch even anders is als je zo'n game met vr speelt of gewoon via een tv screen.

Fated

20. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Nog geen VR ervaring. Ik sta 'op de drempel'. Heb uiteindelijk Rift en Vive links laten liggen vanwege de verplichte aanschaf van een 1200+ euries pc. Ik had graag Elite gespeeld, schijnt vooral met Rift een uitstekende VR ervaring te geven. Ik heb begrepen dat DriveClub bij PSVR een prima VR ervaring geeft. Binnenkort komt die PSVR er (mijn zoontje heeft een PS4), ik ga daarna zelf de PS4 Pro kopen.

Ondanks dat ik nog geen VR ervaring heb zeg ik dat VR de next step wordt. En dat begint altijd met een eerste stap(je). Misschien dat juist de PSVR daar een cruciale rol in kan spelen aangezien het een mid range gadget is ipv die 2000+ euro high end dingen als Rift+PC.

Dat 'blokkerige'? Dat kan volgens mij nooit een echte belemmering zijn. Het is tenslotte gameplay over gfx. Tuurlijk zijn gfx belangrijk, maar hersens zijn heel erg goed in het 'invullen' van wat ontbreekt. M.a.w dat 'blokkerige' zie je al snel niet meer als de gameplay zelf goed is ... hoe anders zou je anders kunnen verklaren dat we 20 jaar geleden in 1995 Doom speelde en 'me rot schrok' van blokjes monsters van 20x20 pixels of zo:)

Ik verwacht dat het VR (immersion) gevoel het 'blokkerige' meer dan compenseert. En tel daarbij dat de techniek etc voorgaat dus dat het alleen maar beter wordt (Scorpio+Rift ... etc, etc)

Het toffe van nu, eind 2016, is dat je juist lekker mee kan doen met die 'eerste stapjes'. Dat is leuk lijkt me.

Want eerlijk gezegd doet gaming in 4K mij nu juist weinig. Ik zie niet zoveel meerwaarde in die hogere resolutie. Sterker nog, ik heb op mijn leeftijd nog steeds best goede ogen maar toch niet helemaal arendsoog scherp. Dus FullHD versus 4K gaat bij mij niet eens zoveel uitmaken. Ik zit te wachten op nieuwe gameplay. En juist VR kan dat 'nieuwe' een sterke impuls geven.

Van ooit 2d gamen (80's) naar isometrisch naar 'echt' 3D (mid 90's) .... een he-le tijd 3d met alleen hogere reso's nu dan eindelijk mid 10's naar VR. Voor mij de DE next step in gaming (bepaalde genres dan, beginnend met simulators, racers, flight, en dan hopelijk shooters)

--

Heel verhaal, ik ben benieuwd wat ik over 2 maanden zeg. Misschien ben ik dan teleurgesteld. Misschien ben ik neutraal maar had ik toch stiekum al meer verwacht, of ... misschien constateer ik dat VR (het eerste stapje) inderdaad die next step is (zoals destijds http://www.tomshardware.com/reviews/3d-accelerator-card-reviews,42-7.html ... sweet memories:))

Killamonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina