PlayStation wordt entertainment platform

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Fardo, 29 mei 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt eigelijk gelijk, en een TV-tuner bestaat ook voor PC hoor en dan met de TV out op je tv aansluiten en een draadloze muis en toetsenbord... zit iets in

2. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Intel P4 2,4 GHz: 180 euro
    1024 MB DDR 266MHz: 325 euro
    2x 80 HB HDD: 2x115 euro = 230 euro (Western Digital Caviar)
    Nvidia GeForce FX5900 Ultra: 599 euro
    DVD writer 4x: 339 euro (Sony)

Totaal = 1673 euro.

Nou dat gaat die PSX niet kosten hoor........ enne wat is er zo lollig aan een 4x DVD writer? dat krijgt de PSX ook?:confused:

Enne het is trouwens Nvidia ;)

Laatst bewerkt: 7 jun 2003
  3. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Het nut van de 120GB HDD is dat men er tv-programma's, videocamera opname's, VHS/Betamax enz......... op kan slaan, en vervolgens bewerken (knippen, plakken en verplaatsen) en het definitieve materiaal op DVD brand.

En hoe komt dat?? Vroeger (ja vroeger;)) zat er een groot verschil tussen PC en console omdat de onderdelen verschillend waren (en tevens te duur voor consoles). De Dreamcast kreeg een videokaart van Nec (PowerVR2 DC) die zich al reeds in de PC industrie had bewezen. En dan nu de Xbox met een Intel Pentium processor en een n'Vidia videokaart, de GameCube met een IBM processor en een ATI videokaart. En aangezien de cpu's van AMD en Intel elke week weer een 500MHz'tjes sneller worden, is het eigenlijk heel gewoon dat de console industrie gaat storten op pc onderdelen.

4. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik nog zo niet hoor... reken toch op minstens 1000 euro, en dan nog kun je er minder mee als met een PC, je hebt btw toch geen geforce fx nodig:confused: , met een geforce2 kan je al wat de ps2 kan

5. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Denk ik niet, dan gooien ze hun eigen ruiten in, want de standalone dvd writers kosten tegenwoordig ook zo'n 1000euro.
    Zal wel rond de prijs van Philips DVD-writers gaan zitten iets van tussen de 700 en 800euro.

Maar daar blijft het een console voor.

De Emotion Engine is geavanceeder dan de hele GF2 reeks. En ik heb die vergelijking niet gemaakt hoor tussen de EE en de GF FX5900.

6. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk in ieder geval niet dat sony succes met dit ding zal hebben. Hij kan hetzelfde als de ps2 maar is bijna 4x zo duur.

Ik denk dat de meeste mensen dan ofwel een normale ps2 zullen kopen, ofwel een xbox kopen (als het hun om de harde schijf zou gaan), ofwel wachten tot de ps3 uitkomt.

7. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik ook ja.

Alles wat de PSX krijgt, zullen ze er bij de PS3 ook wel instoppen (uiteraard groter en sneller).

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    bumpje :+ omdat dit zo'n coole machine is

9. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de officiele prijs is toch nog nie bekend

Deel Deze Pagina