1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation3.com registreren?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vaag, 13 jan 2004.

1. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Zelfs die moeten het afstaan als Sony het eist. Ook logisch, de naam is gewoon van hen.

2. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

tuurlijk niet. Dat slaat echt nergens op dat je ze zomaar moet afstaan... Wat je registreert is van jou...

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Lees mijn quote even. Zo zitten de regels in elkaar :)

Je moet kunnen aantonen dat je er zelf een belang bij hebt :)

Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Weer een domeinnaam kwestie (ik geef deze jongen meer kans)

Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  5. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ook ik geef m een kans, en ook ik zou het beledigend vinden als mij maar 10 dollar zou worden geboden... wat denken ze wel :{

6. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    En wat denk je dan? Dat playstation niet een geregistreerd handelsmerk is?
    Die domeinjatters zijn alleen smerige nerds die willen profiteren van iemand anders zijn naam.

7. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Mike Rowe geeft MikeRoweSoft.com op in ruil voor een Xbox

De Canadese tiener Mike Rowe werd vorige week in één klap wereldberoemd nadat Microsoft hem aanklaagde voor het registreren en gebruiken van de domeinnaam MikeRoweSoft.com. Rowe heeft nu besloten de zaak te schikken voor een Xbox, wat spelletjes en een Microsoft-training inclusief vakantie in Redmond.

De tiener uit Vancouver registreerde mikerowesoft.com als domein voor zijn part-time web design-activiteiten in augustus 2003. Drie maanden later ontving Rowe een e-mail van Microsofts advocaten met het verzoek de domeinnaam over te dragen aan Microsoft. De softwarereus bood een 'schikking' van 10 dollar aan - het bedrag dat Rowe betaalde voor het registreren van de oorspronkelijke domeinnaam.

Rowe accepteerde die echter niet en stapte naar de pers. Naar aanleiding van de hieruit voortvloeiende publiciteit boden verschillende advocaten aan hem gratis te helpen. De student claimde een vergoeding van tienduizend dollar om de juridische kosten te dekken. In de volgende dagen werd de kwestie wereldnieuws en gaf Microsoft al snel toe iets te drastisch te hebben gehandeld.

De softwarereus verklaarde tegelijkertijd tot een schikking te willen komen met Rowe, wat afgelopen zaterdag is gelukt. Voor het overdragen van de domeinnaam krijgt de student ondersteuning van Microsoft bij het opzetten van zijn nieuwe website, een gratis Microsoft Certification-cursus en een abonnement op de Microsoft Developer Network-site. Verder ontvangt Rowe een Xbox met enkele spellen. De familie Rowe mag daarnaast rekenen op een gratis vakantiebezoek aan Microsofts Research Tech Fest, dat in maart in Redmond wordt gehouden.

Rowe's nieuwe website, genaamd MikeRoweForums.com, heeft nu al meer dan 700 leden en is voorzien van advertentiebanners van onder meer Kazaa. Overigens kom je ook op deze site terecht als je de 'oude' url van Rowe's site, wwww.mikerowesoft.com, intikt. Volgens een verklaring op zijn nieuwe site heeft Rowe geschikt omdat hij slechts over een fractie van Microsofts financiële middelen beschikte en vreesde de komende paar jaar in een rechtbank door te moeten brengen. "Ik heb een advocatenbudget van ongeveer duizend dollar, terwijl Microsoft een miljard heeft. Als ik de zaak mocht verliezen moet ik de advocaten zelf betalen, wat mij de rest van mijn leven zou achtervolgen", schrijft Rowe.

De student biedt verder aan al het gedoneerde geld voor zijn verdediging terug te geven. "Aangezien Microsoft heeft aangeboden de gemaakte kosten te vergoeden, heb ik dit geld niet meer nodig. En zoals ik vanaf het begin heb gezegd ging het me in deze zaak niet om het geld", aldus Rowe.

Met een bijdrage van ZDNet UK's Munir Kotadia

Zonnet.nl

_O_ go mike!!!

ik ben erg blij voor hem.. ik zou het zelfde hebben gedaan.. hij heeft helemaal gelijk..

8. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad ja :p

Ik vind het een erg mooie schikking hoor,en klassa van M$ natuurlijk dat ze ook bereid waren dit op een nette manier optelossen :)

Deel Deze Pagina