Ik ben pas vanmiddag begonnen op het werk even app gestart en meteen 3 gevangen haha. Daarna op de snelweg nog een paar onderweg en vanavond even in de buurt gekeken. Veel stops ook in de buurt. Maar ben pas level 4 dus kan nog geen gym enzo in. Wel benieuwd hoe dat gaat met teams straks. Heb nu 10 verschillende pokemons gevangen. - snap nog niet helemaal hoe dat met vangen gaat. Soms blijf ik op 1 plek en vang ik vanuit huis of werk een paar achter elkaar terwijl als ik buiten loop minder..? - Oh en wat zij die informatiepunten uit de buurt? Zie soms zo'n blok met een foto van iets uit je buurt maar wat moet je daar verder mee???
Dan zit je op een spawn. Mazzel. Werk+ huis heb ik niks. Pokestops? Draaien voor items. Edit: damn. Net na werk dacht ik fiets even door de stad. Half uur tijd 50 stops. Nog wel aardig verspreid, maar goed ideaal zo op de fiets en ben meerdere mensen nog tegengekomen die ook om 6 uur pogo aan het doen waren
Hier is om de 20 meter een stop, scheelt als je in een stadje woont met 1000 inwoners Ook 4 gyms, dus genoeg te doen
Gaan pokemon weg als je ze een keer hebt gevangen? Rond mijn werk nu echt helemaal niks meer te vinden lijkt wel
Inmiddels halverwege level 15, lekker Weedles, Pidgeys en overige evolutie Pokémon aan het opsparen. Kenaupark, parkje achter Haarlem Centraal is erg populair en daar zijn veel stops met lures te vinden, incl twee waar je precies tussen kunt zitten. Gisteren zelfs een spot gevonden met drie pokestops in een rondje waar je ook tussen kunt zitten, dus als je geluk hebt en drie lures aan zijn... Had er met twee vrienden lures op gezet en binnen no time waren we met 30 man haha.
Kenaupark, die ga ik ook maar eens bezoeken dan. Ikzelf ben laatst in het Haarlemmermeerse bos geweest, en ga vanavond weer. Daar zitten ook een hoop mooie Pokemon verstopt
Ja daar moet ik ook heen! Ik hoorde dat daar veel Growlith's zitten. Misschien dat ik vanavond ook wel ga.
Vanochtend stond er een Pikachu te wachten bij mijn voordeur. Eindelijk! Man, gisteren een avondwandeling gemaakt en aan het water zag ik een parkje met zes (!) lures naast elkaar. Eenmaal daar bleek het te krioelen van Pokémon hunters. Deze stad is normaal helemaal dood vanaf 8 uur 's avonds. Gelijk een Lucky Egg ingezet en al mijn opgespaarde candies uitgegeven aan evoluties: 12 pidgeottos 3 medapods 5 kakuna 2 golbats 1 raticate 1 jolteon En huppa, van level 11 naar level 14. In totaal 48 verschillende unieke Pokémon gevangen.
Ben ook weer evolves aan het sparen, probeer er minstens 50 te hebben voordat ik een lucky egg gebruik.
Damn, wat gaan jullie hard. Qua ballen zit ik wel goed; op mn werk zijn er 5 stops waar ik 3 keer per dag langs moet.
Kenaupark is inderdaad een top plekje! Ben ik regelmatig te vinden. Niet interessant qua rare pokémon maar het is een goudmijn voor Pidgey's een weedle's. Hier lukt dat wel hoor. Evolve duurt ongeveer 30 seconden, dus in theorie zou je er 60 kunnen doen. Pak alleen vaak ook tussendoor de stops om wat ballen op te pikken.
Alleen om te levelen. Je krijgt voor elke evolve evenveel XP (500), daardoor is het een stuk aantrekkelijker om pidgey's te evolven (12 candy) dan Pidgeotto (50 candy). Het levelen van Pidgey's, Weedle's en Caterpie's is dus de ideale manier om snel te levelen.
Ja! Want Pidgeys evolven met 12 candies en iedere evolutie geeft veel XP. Allemaal evolven in Pidgeottos en die weer transferen zodat je die candy kunt inzetten om méér Pidgeotto's te maken. Ratatas evolven met 50 candies, dus dat is minder lucratief.
Ratata's zijn 25 candy, niet ideaal maar nog wel de moeite waard. Voornamelijk omdat er zoveel rondlopen.