Poken (social network gadget)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Eckie, 5 jan 2009.

1. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    There's a new gadget in town!

Voor alle social network-freaks zoals ik is er nu een manier om in real life snel en gemakkelijk je profiel-pagina's te delen met mensen die je tegenkomt. Het heet een 'Poken' en het ziet er ongeveer zo uit:

Hoe het werkt vind je allemaal op de website: http://www.doyoupoken.com
    En het wordt uitgelegd in dit filmpje:

[yt]O-RElDpDIXw[/yt]

Zijn er op dit forum toevallig al mensen die zo'n ding gebruiken? Zo ja, wat zijn je ervaringen ermee?

De Pokens zijn op dit moment nog niet in nederland te koop, maar over internet zijn ze al wel verkrijgbaar. Er zit alleen een groot prijsverschil in als je ze los koopt (zo'n €25,-) of als je ze per doos van 12 koopt (zo'n €10,- per stuk). Ik ben best bereid om zo'n doos te kopen, en ze dan voor kostprijs door te verkopen, dus als je geïntresseerd bent mag je dat ook hier aangeven.

edit:
    Ik heb even een blogje aangemaakt, om de algemene belangstelling goed te kunnen peilen: http://tinyurl.com/doyoupoken

(Voor de mods: Ik weet niet of dit toegestaan is hier, maar ik verdien hier dus geen geld aan. Ik krijg wel een soort punten-voordeel op m'n Poken-account, maar het gaat mij er om dat ik gewoon goedkoop zo'n ding wil hebben. Als dit niet toegestaan is hier, verwijder dan s.v.p. alleen de laatste alinea en niet het hele topic. Thanks!)

Laatst bewerkt: 5 jan 2009
  2. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, cool idee zeg!

3. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon zoiets als Myspace maar dan voor op zak. Tja de meiden zullen dat helemaal geweldig vinden, maar ik heb er niks mee.

Met Myspace ook niet btw.

4. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Nee het is geen MySpace, en het is ook geen ander sociaal netwerk. Het is een extensie van de bestaande netwerken, die je hiermee in real life kunt uitbreiden.

Ik snap je scepsis hiernaartoe wel, omdat het van vroeger nog wel bekend staat om fruttige profielpaginaatjes van meisjes van 14 met hartjes en bloemetjes. Maar het internet verandert, het wordt serieuzer gebruikt. Neem LinkedIn, een serieuze professionele (dwz op werk gerichte) netwerksite welke compatible is met Poken. Politici zitten op hyves, serieuze muzikanten worden beroemd over youtube.

Leuk voorbeeld: bij Serious Request kon je over hyves platen aanvragen. Dat was niet bepaald een kinderachtige actie, toch?

5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    It's communication baby, op een gegeven moment gaat iedereen er aan;).

6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    wtf is dit ^^ heb het gelezen maar snap dr geen hol van lol

7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Misschien helpt dit filmpje:

[yt]O-RElDpDIXw[/yt]

(ook meteen even aan de start-post toegevoegd)

8. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Het idee is best ok, maar ik kan het niet helpen te denken dat dit ook vreselijk misbruikt kan worden. Als je met twee poken tegen elkaar aan komt dan draag je contactgegevens over, begrijp ik dat goed? Dan is het toch een kwestie van tijd voordat een of andere pervert op straat een of andere zender creëert die al die contactgegevens opvangt en dan op het web contact gaat zoeken met kleine meisjes of zo? Of zie ik spoken en overdrijf ik?

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Je ziet inderdaad spoken. En wel om 2 redenen:

1. De pokens zenden niet constant uit. Ze zenden alleen gegevens uit als ze tegen een andere poken gehouden worden, en over een afstand van minder dan 1 centimeter, en gedurende een tijd van ongeveer 1 seconde. Het idee van een grote ontvanger bouwen heeft dus totaal geen nut.

2. Zelfs al heb je gepokend, dan moet je alsnog op je computer éérst toestemming geven of de persoon jouw gegevens wel mag zien. Tot die tijd kan de persoon in kwestie bijvoorbeeld alleen je foto en naam zien (je zgn poken contact card), maar heeft hij/zij geen toegang tot je profielpagina's. (Vergelijk de Poken met een friend-request. Het is een eerste contact, maar je wordt niet automatisch als vriend toegevoegd. Dat kun je de volgende ochtend (nuchter) beslissen.)

Er wordt over dit soort dingen wel nagedacht bij het ontwikkelen van zo'n product.

Laatst bewerkt: 5 jan 2009
  10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nou, dat is dan mooi he! ;)

11. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Kewl!

Over 5 jaar loopt iedereen ermee, reken daar maar op ;).

12. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    5 jaar?
    Ik gok dat het dé rage is deze zomer. Wedje doen? :D

(Hou even in gedachten dat Hyves het wsl binnen een paar weken gaat verkopen en promoten.)

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  13. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind het een tof idee.

Maar het heeft natuurlijk alleen maar nut als het een rage wordt...

14. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    het is alleen leuk als minstens 1 op de 3 mensen het heeft dan..

die kans schat ik trouwens niet erg groot.. 1 op de 10 (de kans op een rage)

15. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat het eerst dat stomme poppetje was dat iedereen op hyves heeft.

Ziet er wel grappig uit, maar ga dat dus echt niet kopen.

Edit: wat heeft die gast een irritante stem.

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  16. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom een heel nieuw topic openen hiervoor? :eek:

17. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Oh, dat wist ik niet! Nice :thumbs:

18. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Aangezien het best wel revolutionair kan zijn.
    Een beetje een mobiel, maar dan anders..

19. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    In welk topic zou je het anders moeten zetten? Het is een uniek product.

En de oplettende kijkers onder ons zien dat dit dingetje echt een grote rage kan worden.
    (En dan kun je dit topic er nog eens bij pakken en zeggen: "Goh, die Eck was er toch maar eens even snel bij met die pokens!") :D

20. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vind het echt een supertof idee maar jezus wat ziet het er gay uit zeg :emo: Toen ik 12 was wilde ik al niet meer met bijtjes en kikkertjes lopen kom op.

Laatst bewerkt: 10 jan 2009

Deel Deze Pagina