[politiek] Duurt de formatie te lang?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 4 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Nu we een nieuwe generaal forum hebben met serieuse onderwerpen leek het mij tijd om eens te beginnen met het onderwerp dat de laatste tijd alleen maar in het nieuws is. De politiek en de formatie. Duurt deze volgens jullie te lang?

Naar mijn mening doen ze hun naam nu niet echt eer aan. Vorige keer waren we sneller klaar en nu het volk zo lang moet wachten op een nieuwe regering neemt het vertrouwen ook af. Ik ben dan bang dat er toch snel een regering wordt gevormt om zo te voorkomen dat de kiezer nog wantrouwender wordt. Deze regering zal dan uiteraard ook niet lang stand houden omdat er teveel verschillen zijn binnen de regering.

Dus wat denk jij? Mag het nog wel een paar maandjes duren of vind je het wel mooi geweest?

2. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    Eh ik vin et ook wel mooi geweest, ze zijn nu volges mij meer bezig met irak dan de formatie, en ik vind dat ze eerst maar es ff een regerinkje op de poten moeten zetten, en zich dan pas daar druk over maken.

3. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De politiek in Nederland is zwaar triest.
    Dit is geen democratie meer. Zeker niet nu de AEL mee mag doen.
    Waarom mag het NNP en de NVU dan niet meedoen?

Ik vind het diep triest. Blijkbaar moeten ze nog goed bekijken waarop ze allemaal kunnen bezuinigen zodat ze een nieuw huis + auto kunnen aanschaffen.

De economie wordt een crisis de komende jaren. Alles wordt veels te duur en we verdienen te weinig.
    Ik ben zelf een student en stroom volgend jaar in een hogeschool. De regering wil dat de scholen meer geld gaan vragen van de studenten maar ze gaan wel de studiefinanciering in korten. Dit is toch niet normaal!
    Verder wordt alles maar dan ook alles duurder en dat is diep triest. Is dit nou een regering?

Wat Nederland nodig heeft (in mijn ogen) is een rechtse regering (echt rechts) die het vreemdelingenbeleid drastisch aanpakken en dat geld steken in de economie. (Elk jaar worden er miljoenen gespendeerd aan die allochtonen en we hebben er echt totaal geen fuck aan. Kunnen ze dat geld beter aan ons geven)

Laatst bewerkt: 4 mrt 2003
  4. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Je spreekt jezelf tegen. Het verhogen van bijvoorbeeld het collegegeld is een typisch rechts thema. Je wilt niet dat dit gebeurt, maar je wilt wel een rechtse regering.
    :confused:
    Tja zal wel aan mij, een van die allochtonen liggen, liggen dat ik dit niet echt begrijp. Maar ja aan mij heb je toch geen fuck he.En die miljoenen die "wij allochtonen" jou kosten zijn slechts een fractie van die miljarden die bezuinigd moeten worden.

En om toch nog ff ontopic te reageren, het duurt inderdaad veel te lang. Ze zijn al weet ik hoe lang aan het onderhandelen maar er is nog niet 1 grote knoop doorgehakt.

5. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet natuurlijk wel naar de cijfers kijken. Gemiddeld duren formaties gewoon lang en deze is nog niet overdreven lang bezig.
    Maar aangezien dit land al sinds 15 mei VORIG JAAR niet meer fatsoenlijk is bestuurt, lijkt me hier toch enige snelhied vereist.

6. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Loop niet vast op rechts en links, ik persoonlijk vind dat we die stations allang gepasseerd zijn. Je mag toch bijvoorbeeld, zoals ik, wel én voor de multi-culturele samenleving, een zogenaamd 'links' thema, en de oorlog tegen irak (rechts) zijn? Ik vind de onderverdeling rechts-links echt zwaar verouderd. PvdA is mij te conservatief links, SP te progressief.

7. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Duurt inderdaad veel te lang
    CDA moet gewoon PVDA dumpen
    ze verschillen toch veel te veel van elkaar en die Bos is echt een super kneus
    CDA VVD en LPF gewoon weer

Zilverpijltje
    Is dit iets wat de VVD wil???

Laatst bewerkt: 4 mrt 2003
  8. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Het is niet zo zeer aan de VVD gebonden. Maar kort samengevat kun je het als volgt stellen:
    links= hoge belastingen, maar staat doet een hoop.
    rechts= lage belastingen maar staat doet weinig.

Als het collegegeld omhoog gaat, en de OV en de studiefinanciering (gedeeltelijk) verdwijnen dan gaat de staat dus minder voor je betalen. Dit komt overeen met rechts. De belastingen gaan echter niet omlaag omdat dat geld door met name de VVD nodig wordt geacht om de staatsschuld af te lossen. Dus daarom is dit rechts.

Voor Koesj:
    Deze indeling geld nog steeds wel mijns inzien. Natuurlijk kan je over sommige thema's links zijn en over anderen weer rechts. Dan kom je gewoon ergens in het midden uit. :+
    Ik denk dat de "ouderwetse" indeling voor jou persoonlijk niet geldt omdat je vrij links bent georienteerd. Op de "neutrale" schaal is PVDA links, maar voor jou rechts.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Man, de politiek lijkt zich tegenwoordig meer te bemoeien met familiekwesties van het koninklijk huis (laten we nu maar niet beginnen over de kwestie Margarita, want dan is het eind helemaal zoek), dan over de formatie van een fatsoenlijke regering. Van mij mag er wel snel vaart achter gezet worden, en dan dat hopelijk een keer een regering wordt gevormd die het wel langer volhoudt dan de vorige.... al heb ik eerlijk gezegd steeds minder vertrouwen gekregen in de politiek.

10. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    verstand komt met de jaren he:)

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wat bedoel je daar precies mee?

12. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    dat over het algemeen men meer algemene kennis opdat over de algemene normen, waarden en gebruiken in een land en/of samenleving en hier beter mee om gaat :+

nee ik bedoel dat de politiek al langer niet te 'vertrouwen' is, ten minste als je hun verkiezingsprogramma, beloftes en bezef over het 'landsbelang' als leidraad neemt.

13. Kappy

Kappy koekenbakker

Leuk Bevonden:
    0
  14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    En voor dit ontzettend intelligente antwoord vind jij het nodig om een thread van anderhalf jaar omhoog te schoppen? Bedankt voor je nuttige bijdrage :{

Laat dit soort ongein voortaan.
    Dit oude lijk gaat op slot.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina