[Politiek] Geen OV meer...?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 6 mrt 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Jaja als het aan de PvdA ligt (voormalig studentenpartij) krijgen de studenten straks geen OV meer en moet de studiefinanciering gewoon terug betaald worden.

Ik hoop dat als deze maatregel doorgaat, dat alle gasten die Mavi doen en van school gaan om te werken hun uitkering ook moeten terugbetalen.

Het is toch van de gekken dat je dit gaat afnemen van studenten? Maarja er kwam een demonstratie voor dacht ik?

2. rdfoxy

rdfoxy redfoox

Leuk Bevonden:
    0
    nee is echt belachelijk als ze dat willen invoeren hoe motiveer je studenten/scholieren om naar school te gaan:mad:

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    WTF... Zijn ze helemaal ziek geworden in die boll holle kamer in die politieke koppen van ze :mad:

Studenten zijn de toekomst voor elk land, die behoor je nou net te sponsoren.. Ze hebben het al zo zwaar. Grrr... Laatst ook al gehoord dat ze studiefinanciering gaan afschaffen... Echt ziek bezig.

4. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Gekke politiek! :eek:

Decentralisering ok, maar dit gaat wel erg ver... :{

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ach dan kunnen ze over een jaar of 5/10 weer gaan zeiken dat ze te weinig geschoold personeel hebben..
    Weer een prachtig voorbeeld van onze fantastische democratie

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Slik, heb pvda gestemd..... * schaamt zich diep * :eek:

Maar ik ben wel ff afhankelijk van m'n OV, als ze die afschaffen, komt er bij mij van studeren weinig meer terecht vrees ik. :mad:

Wat is het volgende: de studiefinanciering ook maar gelijk afschaffen? Studenten hebben dat toch helemaal niet nodig, die kunnen dat makkelijk zelf betalen..... yeah right |:-

7. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    Ja man dit is een hele domme maatregel, hoeveel studenten gaan hier wel nie tegen demonstreren, hehe ik iig :)

8. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze do OV eerder de heleweek geldig maken dan afschaffen. De studiefinanciering terug betalen is ook onzin dan gaat er niemand meer studeren misschien alleen nog met een rijke pappie of mammie die je studie voor je betalen en dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me?

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Tsja van mij mogen ze ook wel iedereen tussen de 18 en 25 een OV geven die de hele week geldig is, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Je kan wel zo veel willen.

10. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze fokken maar mooi ff een eindje op,ze moeten het niet afschaffen als ik het nog moet hebben,doen ze maar asl ik van universiteit af ben

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ze roepen dit al jaren, het zal wel niet gebeuren denk ik. Moet je je eens voorstellen hoeveel (potentiele) stemmen de PVDA hiermee kwijtraakt!

12. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Grote jongen. Met zo'n instelling kom je er wel! :{

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    wtf.... alweer zo'n toppic

wat is de bron?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de PVDA zoiets zou gaan doen!!!!
    dan gaan we 13 maart echt rellen, eerst op het maliveld en dan naar de binnenhof

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja dat bedoel ik, mijn mond viel ook open toen ik erachter kwam dat het de pvda was die dit heeft voorgesteld. Ik dacht persoonlijk VVD of CDA met hun bezuinigingen maar dit blijkt dus niet zo te zijn.

Anyway 13 of 14 maart dus rellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

15. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben geen student meer. Maar de OV afschaffen zou echt complete waanzin zijn.. imho

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik hoorde vandaag dat het hele voorstel alweer van tafel was geveegd: gaat niet door dus, we kunnen gewoon lekker met de trein blijven rijden :)

Althans een vriend van me zei dat, ik heb het nog nergens officieel gezien, dus pin MIJ er niet op vast!

17. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Gaat er morgen nog iemand?

ik iig niet... heb het veelste druk met mme project op school

18. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    DOmme PVDA ik mog ze al niet door dat zielige gedoe tijdens de landelijke verkiezingen vorig jaar maar WTF denken ze wel niet. Ik heb al schuld doordat ik geld moest lenen voor me nieuwe pc omdat me oude kaduk was.

Ik moet alles zelf betalen thuis: kleren, kamer, spullen enzo en ik wil ook graag nog lekker uitgaan en heel soms een game kopen wat nu allemaal net lukt maar volgend jaar ( als ik me diploma haal dit jaar dan hehe want das ook nog helemaal niet zeker:mad: ) heb ik dan echt een probleem.

Ik heb geen geld om te studeren en nog meer lenen kan ik ook niet echt aan. Zo'n OV is al super duur en als ik dan ook nog geen geld krijg om min. 300 euro per trimester te betalen voor boeken en dan ook nog eens schoolgeld dan kan ik niet eens studeren en normaal leven leiden met uitgaan en beetje geld uitgeven ook voor leuke dingen.
    Heb ik niets voor niets vwo gedaan Beter gaan me ouders helpen maar denk niet dat die zo heel veel willen geven

Laatst bewerkt: 12 mrt 2003
  19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb morgen een tentamen :mad:

Ik zou wel willen staken, maar ik heb ook geen zin in een dikke vette 1..... geen stenen gooien voor mij dus :D

20. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    whahaha coole avantar:p
    ik ga wel misschien
    als er meer mensen gaan van school
    maar ja de meeste zijn pvda aanhangers die nu :confused: zijn haha
    Eerst beetje zeggen Bos rulez enzo en VVD is dom maar ja
    Bos is gewoon kneus en VVD rulez:)

Deel Deze Pagina