Met dat laatste ben ik het eens. Maar premie betalen voor de WW is natuurlijk heel logisch, je kan zelf niet belsissen of je werkloos wordt of niet. Als je onverhoopt werkloos wordt heb je dus de zekerheid dat je niet onder de armoedergerens komt te zitten. Dat iedereen meebetaald voor sociale premies vind ik heel logisch, je kan moeilijk nog even snel een premie betalen als je net werkloos bent.
De PC Privé afschaf vind ik ook terecht, omdat het niet iets was om minder bedeelden aan een PC te helpen maar meer een methode om mensen een betere PC te kunnen laten kopen en Nederland te boek te laten staan als ICT land.
Dat niet iedereen op zijn 55e met pensioen hoeft te gaan vind ik logisch. Dit afschaffen terwijl mensen er al jaren voor betaald hebben vind ik echter heel vreemd. Branweermannen en bouwvakker zijn nu eenmaal op jonge leeftijd versleten, maar ze hebben dan ook altijd fysiek bijgedragen aan de samenleving en moeten de kans krijgen er vervroegd uit te gaan.
Het rare vind ik dat het kabinet mensen zogezegd aan het werk wil helpen, maar ze laten mensen allemaal langer werken, waardoor er dus meer arbeiders zijn en er dus tal van jongeren zijn die geen baan kunnen krijgen.
De arbeidsmarkt groter maken terwijl er al sprake is van grote werkloosheid is typerend voor politiek met werkgevers in gedachte.
Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2004