Ja, die heb ik ook heel veel gespeeld. En natuurlijk Zool 2, Jazz Jackrabbit, Keen etc... Één van de meest karige games weet ik de naam niet meer van. Het spel was letterlijk in DOS, je typte dingen als: turn left. Dan kreeg je een beschrijving van wat je zag. Je startte in ieder geval in een grot en daar ben ik natuurlijk nooit uit gekomen ook haha. . Dus geen plaatjes oid, echt alleen maar DOS tekst. Iemand een idee? Edit: en welke echt meesterlijk was!!:
Dat kunnen er honderden zijn. Vroeger had je enorm veel text adventures, maar die zijn ook behoorlijk oud.
Deze game ook, 'Thuis in het Milieu'. Eén van de eerste serious games? Ik weet nog dat je kon kakken, vond ik fantastisch als kind haha Snapte verder niets van het spel Er was ook nog een game over het verkeer, volgens mij Nederlands. Ging over allemaal regels enzo. Weet iemand hier iets van? Wil hem graag nog eens spelen
Nostalgia in dit topic, leuk!! Spy vs Spy Bruce Lee (de bedoeling was dat je als Bruce Lee tegen speler twee die dikke groene en de computergestuurde ninja moest spelen, maar je kon ook als speler twee samen met speler 1 die computergestuurde ninja in elkaar rossen was echt hilarisch vooral die geluidseffecten!) Edit: hier een video van Bruce Lee! [yt]hchotEYCbJ0[/yt] Speelde ik altijd samen met mijn broer.
Noem ze is even dan, misschien gaat er een lichtje branden Ook de eerste Prince of Persia veel gespeeld natuurlijk!
Daaaaaaaaamn, dat spel was leip! Kan me herinneren dat het ook immens moeilijk was, niemand in onze klas had het nog voor elkaar gekregen om hem uit te spelen.
Cool! Choplifter! Bruce Lee Jumpman Junior Wheelin Wallie Aztec Challenge Test Drive Maniac Mansion Greenhouse
Ik had van de week The Daedelus Encounter gekocht, maar ik krijg het zelfs met DosBox niet meer aan de praat. Ik heb het vroeger nooit gespeeld, maar het is een interactieve film met Tia Carrere. Het is sci-fi, dus dat leek me wel tof. Maar helaas, doet het niet. Sam and Max Hit the Road heb ik al een tijdje, die doet het wel gewoon met DosBox.
Vroeger speelde ik op de lagere school altijd een spel waarin je verstoppertje deed met een groep kinderen in een huis. Zou iemand mij wellicht een titel kunnen geven?