Dit is de reden waarom ik nu voor de Extreme heb gekozen. 1x 1Giga WAN. 3x 1Giga LAN. De meeste N-routers hebben maar een 100Mbps WAN !! Moet alleen binnenkort de 100Mbps switch vervangen door een 1Giga Switch Hier in de wijk schieten de draadloze netwerken als paddestoelen uit de grond en ze drukken elkaar letterijk weg. Alles wat hier niet draadloos hoeft te werken , krijgt weer een normale utp-kabel. Draadloos streamen is door de vele draadloze netwerken bijna niet mogelijk. Heb nu alleen ruzie met Ziggo , zij willen de spamfilter op mijn mailboxen niet volledig uitschakelen. Krijg de laatste weken steeds minder mail binnen , zelfs XBW wordt nu sinds 4 dagen tegen gehouden.
Handige website om te zien qua snelheid van doorvoer bij routers. http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/
Dat krijg je met die glasvezellijn rechtstreeks naar de AIX (Amsterdam Internet Exchange). Dat hebben we hier in Zwolle ook.
Mijn snelheid thuis dan maar, ik kwam altijd wel bij de 15 Mb/s down maar dat ziet er ook niet meer zo goed uit(zolang ik maar boven de 10 zit vind ik alles goed) Over de upload en ping, nou ja, het is niet anders he.
Eindelijk: Ubee Dosis 3.0 Modem + een Linksys WRT54GL Met stock firmware. Had niet verwacht dat mijn router mee zou werken. (Max Wan doorvoer is 53 Mb/s)
Warning bekijk op eigen risico! Spoiler Spoiler op me laptop wat wel redelijk is voor gewoon internetten