Binnenstappen bij een Ziggo kantoor en aangeven dat je wilt overstappen, kwartiertje/half uurtje later sta je weer buiten en is het goed geregeld. Die telefonische klantenservice van hun is gewoon incompetent, En het personeel dat er werkt vaak laag opgeleid. (En waarschijnlijk ook slecht betaald.) ----------------------------------------------------- Dan heb je nog het hele verhaal van de Ubee Modem problemen: Dat ligt zeker niet aan het modem. Waar ligt het dan wel aan? Zeer waarschijnlijk Ziggo's kabelnetwerk en verdeelstations/kasten. Heb hier al sinds December vorig jaar een Ubee Modem samen met een Netgear WNDR3700 draaien op 120/10 zonder problemen gehad te hebben. (Buiten wat wifi probleempjes door de routers van de buren, En een dag waarop het internet wat vreemd deed voor een paar uur.) Speedtest.net is met deze snelheden trouwens niet echt betrouwbaar meer, Er zijn namelijk een hoop testservers die niet boven de 50 down uitkomen terwijl ik met eindhoven wel altijd een vrij correct resultaat krijg. En ja, Het kleine Heerhugowaard (Het is geen Stad en het is geen Dorp, Maar een Storp.) Is door het Grote Ziggo gezegend met de eer om al op 120/10 te mogen internetten. (Enkel als je Alls in 1 extra heb uiteraard.) Wellicht is het Heerhugowaardse kabelnetwerk een van de weinige kabelnetwerken in nederland die dat wel moeiteloos aankan ? Of hebben al mijn buren gewoon ADSL ? Kijkend naar de tijd (Woeps, Is het al zo laat) volgt de volgende disclaimer: Spel en tikfouten zijn niet mijn schuld, Voor klachten kunt u terecht bij de volgende scholen: Basisscholen: De Avonturijn, De Jeroen Bosch school en De kleine en grote beer. Daarna Huygenwaard (Havo/Mavo), En nomdat het daar al niet lekker ging heb ik daarna nog 3 jaar VMBO op het Clusius College uitgezeten. (Om daarna nog een half jaar MBO ICT te doen wat helemaal niet meer ging.) Meer weten over mijn levensverhaal? Over een jaar of 10 ligt het misschien wel bij de betere boekhandel. Ow, En sorry voor de veel te lange post.
Kijk eens naar het volgende plaatje. Je ziet dat de verschillende tussen de opgegeven- en werkelijke draadloze snelheid behoorlijk groot is.
Zolang je 20mbit of lager internet heb niks. Als je sneller internet heb en het ook wil benutten (bijv om te downloaden) dan moet je gewoon bedraad gaan.
Vraagje: Een tijdje geleden hadden wij sneller internet aangevraagd. Toen het duurdere abonnement in was gegaan, merkte ik geen snelheidsverschil met het vorige abonnement. Toen ik KPN weer belde, zeiden zij dat het snellere internet nog niet beschikbaar is in mijn wijk. Nu las ik dat KPN dit jaar de snelheid van al hun abonnementen gaat verdubbelen. Houdt dit dus in dat ik hier niets van ga merken en alsnog rond de 600kb/s blijf hangen?
Same here. Het leuke is dat het volgens internet wel kan, maar als je met ze gaat bellen kan het opeens niet meer. (:
Wat een verschil zeg bij mij, draadloos haal ik max 1.6MB/s en met draad (direct vanaf de modem) in mijn laptop haal ik snelheden van 3.8 t/m 4.2 MB/s misschien toch maar is een N-Router kopen.
Klopt. Hebben hun excuses aangeboden en nu krijgen we korting op ons huidige abonnement. Maar iemand enig idee of ik wat van mijn snelheidsverschil ga merken straks?
Ze zijn nu voor ons huis bezig met glasvezel aanleggen dus ik ben hoopvol dat het binnenkort beter is.