Denk dat niemand hier boven de 30-40 MB/s download, dat is namelijk rond de 280 Mbit. Dat is nog niet beschikbaar voor particulieren, voor zover ik weet. 30-40 Mbit kan uiteraard wel (da's ongeveer 4 tot 4.5 MB/s), daar heb je inderdaad of glasvezel of UPC Fiber Power voor nodig.
Kreeg net een mail van Ziggo , ik krijg weer een nieuwe modem Ubee 3.0 want mijn snelheid gaat binnenkort eindelijk naar >100 Mbps \o/ Het gekke is dat ik pas een nieuwe Arris 3.0 heb gekregen en deze ondersteund ook snelheden tot 160Mbps
heb donderdag ook een ubee gekregen inplaats van mijn motorola. zit nu op alles in 1 extra: die speedtest dingen zijn elke keer anders, ene keer 35 mbit en andere 45/50 mbit. zou eerst 120 mbit krijgen maar dat was verkeerde info van ziggo.. ziggo werkt perfect maar helpdesk is poep! via nieuwsgroepen trek ik constant 5,6 mb/s
mijn verbinding is nogal instabiel. Ik heb sinds een paar maanden de telefoonkabel doorgetrokken naar boven (dat had ik achteraf met de utp moeten doen) en er dus 15m aan vastgeplakt. Werkte tot nu toe prima en altijd bovenstaande cijfers. Echter sinds een week valt de verbinding af en toe weg. Tele 2 gebeld 'ja meneer dat komt door die 15m'. Ik heb vervolgens gevraagd hoever ik eigenlijk vanaf de centrale zit. Blijk dat 3300 meter te zijn Lijkt me ook niet helemaal gezond toch? edit: waardoor is mijn ping trouwens zo hoog.....
Belangrijkste oorzaak van een slechte verbinding bij ADSL is het aantal verdeelkastjes tussen jouw aansluiting thuis en de wijk/dorp centrale. Ook een slecht werkende ADSL-splitter zorgt voor problemen. Afstand huis naar centrale
Volgens mij probeert KPN me voor de gek te houden. Internet is laatste maand erg langzaam en instabiel. Had ik normaal rond de 650kb/s, blijft hij nu steken op 150-200. Ik heb de snelheid getest door de internetkabel die het huis in komt, direct aan te sluiten op een PC. Internet is nog steeds langzaam. Volgens de medewerker van KPN gaat de nieuwe router die ze me gaan toesturen het internet sneller dan nu... Hij blijft dat stug volhouden, ondanks dat ik hem 10 keer vertelde dat het rechtstreeks uit de grond ook al langzaam is...
Thanks modder! @furies: echt zo bekend verhaal.....wij zitten bij Tele2 en 2 keer bellen en ze geven twee keer een andere verklaring. Er zou vandaag een KPN monteur komen, maar die is nergens te bekennen. Tele2: moet je bij KPN zijn KPN: moet je bij tele2 zijn
Kan al veel eerder zijn Mail van 25-03-2010 Ook úw internetsnelheid wordt binnenkort verhoogd. Daarom ontvangt u binnen een paar dagen een pakket met een nieuw modem, die de nieuwe internetsnelheid wel ondersteunt. Hoop voor jouw dat ze de netadapter niet vergeten mee te sturen. Mijn ouders kreeg 2 weken geleden een nieuwe modem van KPN , maar de netadapter werd 1 week later opgestuurd Kon de oude adapter niet gebruiken omdat de oude modem werkte op 18volt en de nieuwe op 22volt. Mijn ouders hebben 2 weken zonder telefoon en internet gezetten. Monteur komt vaak niet verder dan het verdeelkastje in de straat/wijk. Bij Ziggo gebeurt namelijk het zelfde.
We hebben een heel internet + bellen pakket ontvangen. Alleen kunnen we het niet aansluiten en KPN weet zelf ook niet wat we moeten doen.
Bij mijn ouders hoefde ik alleen de modem om te ruilen en toen ik de stekker in het stopcontact drukte ging alles automatisch. Het duurde ongeveer 10minuten voordat de nieuwe modem helemaal online was. In de doos van KPN zat helemaal geen aansluit instructies
Draadloos met nieuwe router, alleen upload moet sneller, maar dat ligt aan UPC waarschijnlijk aangezien dit ook al met vorige router was.