De snelheden van Basis zijn Down: 2Mbit/sec en UP: 0,25Mbit/sec Aan jouw snelheden te zien heb je Plus (Down: 20Mbit/sec en UP: 4Mbit/sec). Je moet meerder testen doen op een dag want de snelheden kunnen behoorlijk schommelen bij Ziggo.
In ideregeval bedankt, misschien binnenkort maar ff upgraden naar alles-in-1 extra en/of een nieuwe router kopen.
Als je voor extra ga , kijk dan wel even goed uit met de router. De router moet namelijk een WAN 1Gbps aansluiting hebben
Is het dan wel verstandig om naar Ziggo over te stappen? Lijkt me vrij frustrerend om te betalen voor iets en dan van die zeer schommelende snelheden te krijgen. Ik wil zoiezo sneller internet i.v.m online gamen, maar denk dat die schommelende snelheden daar ook erg irritant bij zullen zijn. Wat zijn jouw ervaringen Melbuuln? Of zou je me iets anders aanraden?
Ik zeg kunnen Sinds dat hier naar de wijkverdeelkast een nieuwe glasvezel kabel ligt heb ik een hele stabiele verbinding. Ik zou minimaal een alles-in-een Plus pakket nemen want de internetsnelheid met Basis is heel groot. Paar voordelen van een Alles-in-een pakket. 1. Inclusief analoge aansluitkosten. 2. Gratis onderling (Ziggo) bellen. 3. Gratis bellen met de Helldesk. 4. Hogere internetsnelhied dan met de losse abonnementen. 5. Geen jaar contract. 6. Gratis 60 digitale tv-zenders. 7. 3 smartcarden per huishouden registeren zonder extra kosten. 8. Alle poorten (XBL en PSN) staan wagenwijd open !!!
Nummertje 8 is behoorlijk van belang ja, dat is min of meer het grote probleem met heel dat KPN.. Die rotpoorten. Maarja, we willen bij KPN nou juist af van het thuis bellen, want we zijn allemaal gewoon afzonderlijk te bereiken. En digitale TV hebben we al digitenne op 3 kamers dus dat gaat niet zo snel veranderen. Ons mam wil best sneller internet, maar dan alleen een internet abbonement en niet inc. digitale TV en bellen. Welke zou dan het slimste zijn? Er staat me vaag iets bij van Z3 en dat soort abbonementen bij Ziggo..
Ik heb Alles in 1 Plus en ben er zeer tevreden over. De snelheid van mijn lijn is zeer stabiel. (Dat zeg ik vooral op basis van mn Usenet downloads, haal eigenlijk altijd de 2MB/s wel) daarnaast zeer weinig storingen of downtime. Nadeel is wel dat de helpdesk van Ziggo niet al te best is. Als je ze opbelt en zegt dat je IP lease om het uur verloopt en dat dat niet klopt reutelen ze nog steeds gewoon hun standaard script af met daarin bullshit als het opnieuw installeren van je netwerkkaart Maar goed, volgens mij word je bij vrijwel elke grote aanbieder als klant een beetje als halve zool behandeld. wat dat betreft mis ik de tijd dat ik een aansluiting had bij TweakDSL , daar kreeg je altijd direct een techneut aan de lijn. Maar los van dat, zeer zeer tevreden met Ziggo alles in 1 Plus
Juist, nou geeft de ziggo speed test aan dat ik op 48mbit/s, terwijl ik op zolder maar op 5 kom? upload is bij allebei wel 3-4. Nouja, in ieder geval maar ff een nieuwe router kopen, aanraders?
Het slimste is overstappen op alles-in-een ! Ga je voor losse abonnementen dan moet je ook betalen voor het analoge aansluiting , zonder het analoge aansluiting kan je geen digitaal pakket nemen. Ik gebruik Ziggo telefonie alleen om naar andere Ziggo gebruikers te bellen en als ik toch een keer moet bellen naar 0900 of 0909 Heb soms maanden dat ik telefonie niet gebruik en dan betaal ik natuurlijk ook niets , zelf geen telefonie abonnement. Je moet even uitzoeken wat de analoge kosten zijn in jouw gemeente en dit op tellen bij de losse abonnementen die je wilt afsluiten. Deze kosten leg je dan naast het alles-in-een abonnement.
Oké goed dat je dat zegt haha. Dus zolang je niet belt dan betaal je er ook niet voor? Dat maakt het ook gelijk een stuk aantrekkelijker. Zal het hier thuis nog even laten zien allemaal en ga dan ook maar even kijken wat nou de analoge kosten etc. zijn. In ieder geval bedankt Melbuuln!
Ik heb sinds kort Alles in 1 van Ziggo en nu een 130 mbit internet snelheid. Nu heb ik er een D-Link 655 wireless router bij gekocht, maar de snelheden verschillen nogal. Allereerst, mijn snelheid bedraad is ongeveer max 120 Mbit download, 10 Mbit up. Prima dus, precies wat Ziggo belooft. Wanneer ik de draadloze router gebruikt, veranderd die snelheid naar ongeveer max 90 Mbit down, en 9 Mbit up. (lijkt me een logisch snelheidsverlies). Echter, het scheelt op welke plek ik hem hou in de meterkast. (of de gang). Bijvoorbeeld, hoog in de kast geeft me redelijk vlotte verbinding, laag in de kast zit ik op zo'n 35 Mbit Max. Ook wanneer ik de router naar de gang verhuis is dit het geval. Maar wanneer ik de router helemaal naar boven verhuis (dmv extra lange kabel) haal ik gewoon weer die 90 max down en 9 up. Dus er is iets in de buurt van de meterkast wat er voor zorgt dat de snelheid omlaag gaat denk ik. Een ander probleem is Windows XP. De router staat nu op zo'n 3 cm van de PC, en ik haal er maximaal 30 Mbit uit, hoe kan dit? Ook verder weg zetten heeft geen zin, dit is gewoon de max wat de PC aan kan, terwijl ik er onlangs een Wireless N netwerkkaart in heb gedaan. Hij toont dat de verbinding een 130 Mbit is. Ik heb het idee dat het probleem ligt bij Windows XP zelf. Heeft iemand een oplossing hoe ik de snelheid door het hele huis een beetje gelijk kan houden? Mijn vorige router had daar geen problemen mee (ADSL Router).
Ah, Eindhoven zit er nu weer bij. Is het normaal dat buitenlanders (via fora) hier altijd om flippen, dat ik hem gephotoshopt heb? Is hij écht zo belachelijk hoog..? Ik weet niet zoveel (van internetsnelheden af) .
Niet extreem belachelijk maar je kunt wel stellen dat dat een lekkere verbinding is, vooral met die ping.
Heey heb een groots probleem! genaamd ziggo, ik hoor 120mb te hebben en heb maar iets van 1mb misschien heb ik half uurtje per dag iets van 90mb, heb ongeveer alles al geprobeerd(op modem aangesloten,klanten service bellen,mailen, veilige modus opstarten) maar niets verandert. Weet iemand hier nog een oplossing, anders word het denk overstappen naar KPN waar ik niet al te blij mee zal zijn, maar zit al paar maanden met deze kut internet en dit is echt een waste of money, en bij ziggo doen ze ook geen reet krijg alleen maar 16 jarige meisjes aan de telefoon -.-
Na gebeld te zijn door kpn of wij niet graag internet van hun willen ipv Online, even gekeken naar die snelheden. Dat is de test die ik gedaan heb, heb al wel vaker die test gedaan maar nooit veel verschil gehad. Nu kunnen we bij ons thuis overstappen op kpn, naar een 16mbit verbinding. Als ik mijn 3.62 verbinding zie denk ik: Doen! Maar: nu lees ik dit topic een beetje en zie ik dat er een verschil is in mbit en mb. Ook kan ik niet vinden welk pakket ik nu heb bij online. Ik betaal 18 euro, maar die staat er dus weer niet tussen... (Alleen 15 euro en 22.50 ofzo) Is het waar dat: 8mbit = 1 mb, en ik dus een langzamere verbinding bij kpn zou krijgen? Kpn zo kut is met xboxlive (poorten die niet open staan ofzo) Ondanks dat ze zeggen dat het geen probleem is Is misschien Online ook kut met xboxlive?
16 Mbit is meet dan 4x zo snel als de verbinding die je nu hebt. 8 Mbit = 1 MB idd (let op hoofdletters). Internetsnelheden worden door providers altijd weergegeven in Mbit.
ik zou als ik jou was mijn router resetten, dit heb ik ook gehad en heb zelfde provider als dat jij hebt.