Hmmm, kan zozeer een specifieke thread niet vinden over internet overstappen, dus ik vraag het hier even. Vorige week overstapservice aangevraagd bij UPC (zit momenteel bij KPN), brief gekregen dat alles 'goed' verloopt en dat de overstap afgerond zal zijn 01/12/2011. Maar het pakket met moden en dergelijke heb ik vandaag al binnen gekregen. Is het al mogelijk om nu heel het rataplan te installeren of moet ik wachten tot 1 december? Staat nergens echt duidelijk, dus misschien iemand die er ervaring mee heeft.
Gewoon de boel alvast aansluiten en je ziet vanzelf wel of de modem online komt. Heb je alleen internet of ook telefonie ?? Het telefoon gedeelte wordt wel 01/12/2011 van KPN overzet naar UPC.
Telefonie houden we van KPN zelf, omdat wij met meerdere nummers over 1 huis zitten. Momenteel hebben we wel al jaren televisie van UPC en daar komt nu dus internet bij. Heeft dat nog enige invloed dan Melbuuln? Heb zelf een nieuwe netgear router besteld, zodra hij binnen is zal ik de boel eens aansluiten en hopen dat het werkt.
Het is jammer dat je alleen het hoofdnummer mag meenemen naar de nieuwe provider. Hierover de coax-kabel (Ziggo) gaat analoge tv , digitale tv , interactieve tv , telefonie en 120Mbps internet en ik merk niets dat ze elkaar dwars zitten.