Dat wordt nog wat bij ons op het werk. Wij zijn vorige week verhuist van Enschede (Ziggo) naar een nieuwe industrieterrein in Borne met alleen nog een analoge KPN lijn. XS4ALL heeft de aansluitdatum nu al 3x verplaatst vanwege problemen met het netwerk. Wij gaan van een zeer stabiele upload van 10Mbps naar een maximale snelheid van 1Mbps , in de praktijk zal daar maar ±512Kbps van overblijven Mijn ouders wonen in het zelfde postcode gebied en hun ADSL lijn is net een jojo.
Hoop dat er ooit nog is een glasvezelboer aan Alkmaar gaat beginnen. Hoewel ik niet echt te klagen heb op dit moment, zou een upload van 50+ toch wel een uitkomst bieden.
Het klote is, dat ik ook gewoon geen vooruitzicht heb naar sneller internet.... Glasvezel lijnen liggen hier netjes in de straat, maar aansluiten ho maar... Last Result: Download Speed: 10269 kbps (1283.6 KB/sec transfer rate) Upload Speed: 807 kbps (100.9 KB/sec transfer rate) zondag 30 december 2012 12:51:53 Dit krijg ik eruit..
Het kan zijn dat de glasvezelkabel pas wordt aangesloten als jullie een contract afsluiten. Elke huis heeft hier in het dorp ook een glasvezelkabel en de bewoners konden er zelf voorkiezen voor een aansluiting in huis. Dat was gratis maar natuurlijk werd je wel doodgegooid met aanbiedingen van de verschillende providers. Mijn zusje woont in Hengelo en als zij een glasvezel aansluiting wil hebben dan moet je de laatste 100m zelf betalen want de kabel stopt aan het begin van de straat. Een jaar geleden heeft ze een keer nagevraagd en kreeg een offerte van bijna €1500
Nieuw abonnement bij UPC genomen. Binnenkort naar 200/20 zodra beschikbaar. 150/10 Edit: Een heerlijk nuttige 1000ste post.
Nee, je andere 999 posts waren zeker nuttig. Hier een vreselijk onstabiele verbinding. De ene dag haal ik maar net 0.20 Mbps, de andere keer 50. Ziggo monteur erkent het probleem maar snapt er geen zak van en kan het niet oplossen. Lekker dan.
hebben ze de wandbaansluiting al vervangen? (daar zijn ze nogal fan van) en heb je al een nieuw modem gekregen?
Al 2 keer een nieuwe modem. Ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij is ook die aansluiting vervangen.
God, zo'n reactie verwacht ik alleen van een mod (*kuch* admin) genaamd Cookie. Signaalwaardes van het modem in orde? Hebben buren ook last van een wegvallende verbinding? Indien dat laatste het geval is kan je er vergif op innemen dat er in de straat/wijkkast problemen zijn.
Oei, op beide kan ik geen fatsoenlijk antwoord geven. Nooit contact met dat volk hiernaast, dus geen idee hoe het bij hun is. Die signaalwaardes, is dat iets wat ik zelf kan checken? Ik mag iig aannemen dat die monteur het destijds getest heeft.
Als de aansluiting al eens vervangen is neem ik aan dat het gecontroleerd is maar je weet maar nooit. Weet je toevallig het ip-adres van het modem? Indien je daar achter kan komen moet je bij de instellingen ergens de down en upstream waardes kunnen uitlezen. (althans, zo gaat dat bij alle UPC modems)
Dat is het juiste ja. Downstream waardes zijn niet super te noemen maar zouden geen problemen mogen geven. Als ze onder de -6 dBmV komen kan je last krijgen van een onstabiele verbinding. Upstream is niets mis mee, zolang die maar niet boven de 55 dBmV uitkomt. Tja, blijven klagen bij Ziggo, en je zou eens kunnen aangeven dat je inkomende verbinding niet al te sterk is.