Eindelijk een camping met goede gratis WIFI . Alleen niet alle poorten staan open dus gamen zonder een VPN zit er niet in.
Wat mij opvalt is dat de meeste een snelle download hebben maar een zeer trage upload. Ik heb mij altijd laten vertellen dat deze net zo belangrijk is zeker voor online gamen
Meh, valt wel mee. 10mb/s upload is wel best voor online. Is sowieso al 20x meer dan de upload van de meeste Amerikanen
Hoe oud is de pc en wat voor harddisk zit erin? Het komt niet vaak voor maar heb hier thuis ook een wat oudere machine staan en die trekt mijn 200mbps ook niet (harddisk hoor je dan onwijs tekeer gaan) terwijl de rest van de machines het wel gewoon haalt.
Sinds vrijdag overgegaan van adsl naar vdsl.. Kan nu eindelijk een beetje fatsoenlijk streamen op twitch
Bij kabel internet en ADSL is upload altijd lager dan download (sowieso bij consumenten verbindingen). Bij glasvezel is download en upload wel vaak gelijk. Echter, een consument heeft helemaal geen supersnelle upload nodig. Die download vaak alleen maar. Upload is leuk als je een server thuis hebt staan waar je op afstand bij wilt voor streaming o.i.d. En voor gamen is een upload van 3Mbit ook meer dan voldoende. Heb 120Mbit van UPC waarbij je 12Mbit upload hebt. Méér dan voldoende. Zelfs Twitch gebruikt maar maximaal 2.5Mbit voor het streamen.
Ik weet dat 25 % gebruikt wordt voor mn telefoon en tv en dat de rest vrij is om te gebruiken. Fijna vind ik wel dat ik geen problemen ondervindt als iemand hier aan huis aan het downloaden is en ik online aan het gamen ben. Dit had ik vroeger wel veel last van en moest 1 van de 2 uit. Ik heb dus 100-100 glasvezel en zou niks anders willen
Klopt, gewoon bij mij thuis. Alleen de upload is te hoog, maar mij hoor je er verder niet over zeuren.