Ik vind het best wel handig, alleen mgp 2 powerslide wel heel anders dan 1, das wel irritant, kmoet trouwens 2 weer eens een keer gaan spelen
ach ja, ik heb met motoGP 1 (demo) ook met walker 1:33:80 [mugello] staan zonder powerslide, en ik ben nog wel een beetje aan het oefenen met dat gedoe maar het werkt nog steeds niet echt bij mij....
ik powerslide meestal niet maar ik ben nou rustig bij sommige bochten waarvan ik echt denk dat het me tijd oplevert bezig met het inzetten van een powerslide tot nu toe heb ik wel het gevoel dat ik er af en toe een klein beetje tijd mee win. Maar verder ga ik me eerst bezig houden met echt alle tracks goed kennen en volgens mij komt dat powersliden ook vanzelf wel wat.
Aan al wie zegt dat ze ook powerslides in het echt gebruiken: Gebruiken ze dat ook op hele hoge snelheden bv eerste bocht in phakisa of die in jerez net voor het eerste lange stuk? Of enkel op het einde v/e bocht om een beetje te corrigeren? Want ik heb dat precies wel nog nooit gezien op tv.
Aan al wie zegt dat ze ook powerslides in het echt gebruiken: Gebruiken ze dat ook op hele hoge snelheden bv eerste bocht in phakisa of die in jerez net voor het eerste lange stuk? Of enkel op het einde v/e bocht om een beetje te corrigeren? Want ik heb dat precies wel nog nooit gezien op tv.
Dat dacht ik al. Het geeft idd wel een extra dimensie aan het spel waardoor je er langer mee bezig bent eer je het goed kunt. Het is tenslotte nog altijd een spel en voor mij hoeft dat niet 100% realistisch zijn.
Powersliden is toch harder dan normaal in de bocht gaan. en dan paar keer snel drukken op gas zodat je moter in de slip raakt?
Ja zo ongeveer. Je snelheid blijft hangen maar je grip neemt ontzettend toe waardoor je met een hoge gemiddelde snelheid door de bocht komt. Je kan namelijk met een fellere hoek op een hogere snelheid dan normaal insturen. En als je dan ook nog je achterrem gebruikt krijg je ook nog een lekkere hoek om de bocht al in te komen. Die 2 samen en een custom bike met leuke setup creeërt echt vetttttee snelheden. Zonder deze 2 dingen (en je custom bike of course) ben je gewoon NIET snel.
Ik ben nu ook aan het oefenen en ik vind de races spannender worden. Je gaat sneller, maar maakt wel kans om te vallen en zo veel tijd te verliezen. nu is mijn vraag: waar zetten jullie het powesliden in? Voor de bocht, in het midden of vlak voor het einde?
Ik geloof dat jij MGP1 speelde, right? Daarin is het wel iets anders als in 2, waar je langere en scherpere powerslides maakt. Een goede bocht om het te proberen is de eerste, of laatste bocht op Mugello. Rem eerst af en schakel terug naar de 2e of 3e versnelling voor de 1e bocht en terwijl je de bocht ingaat gooi je de motor in een powerslide. Bij de laatste bocht moet je eerst de bocht insturen en pas net voor de helft gaan powersliden. Het hangt grotendeels af van de hoek van de bocht. Ik zou zeggen: veel proberen en met mensen rijden die het al een tijdje doen en die proberen te volgen. MGP1 heb ik al weer 7 weken niet aangeraakt ofzo? Dus dit is een beetje "gissen" voor me.
ik moet even wat beter gaan rijden want ik moet even bij Alex in de buurt komen nog 17 seconds ofzo hopelijk lukt dat nog voor het jaar is afgelopen. Het verrotte is heel vaak als ik in een snelle ronde zit verpruts ik hem altijd, moet dan niet zo zenuw8ig worden
Kijk eens Eurosport als de motogp bezig is, en let dan vooral op Rossi, meestal doet ie aan het eind van de bocht een soort van powerslid, dan "wiebelt" ie meestal ff tjes! Het ziet er wel minder spectaculair uit als dat je verwacht, en ze doen het ook meestal heel kort. (anders lig je in de grint bak...). Ik heb MGP:2 nog niet, maar komt wel. Dus hoop dat ik daarnet over de goede powerslide heb gepraat
das geen powersliden, das driften... Driften is eigenlijk de enig mogelijke wijze om slippend door een bocht te gaan. Ben zelf nu een beetje aan het proberen te powersliden in Mgp1. Dit is dus echt niet hetzelfde als driften! Driften in het echt is al gevaarlijk zat (grote kans dat de achterkant de voorkant in wil halen en ja dan val je ), maar vindt dus alleen plaats bij opschakelen. Bij Mgp1 (en zoals ik lees bij mgp2 beter) ga je al bij het ingaan van de bocht 'powersliden'. Voor een simulator eigenlijk te belachelijk, maar desondanks fun game sofar. Oja, krijg een beetje kramp van terug- en opschakelen dmv indrukken van mijn sticks. Iemand een veel betere configuratie van zijn controller???
Rechter trigger; Gas Linker trigger; Brake (in MGp2 Rear Brake) Linker thumbstick; Sturen en leunen A en X voor het schakelen
Ik gebruik een S. Heb niet de config van WouteR gepakt (ben niet helemaal vrij geloof ik, en deze stond er niet tussen). Maar nu zijn mijn instellingen: sturen/gewicht: linker stick gas: rechter trigger remmen: linker trigger schakelen: witte en zwarte knop Werkt zover wel, maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ook dacht ik dat het handig zou zijn met voor- en achterrem te remmen, maar geloof dat ik ok gewoon kan remmen (maakt bij mjij iig niet echt uit).
je moet gewoon alleen je rearbrake gebruiken onder de linker trigger dat doe ik ook ga je lekker snel door de bochten