1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pre-E3 gedachtes: na de persconferenties

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Marinus, 11 mei 2004.

1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Niet onder de indruk? Ik denk dat het gewoon teleurstellend is wat Microsoft heeft laten zien. Ik bedoel, de games die we allemaal al kennen, de zoveelste racer (?) en een camera.. Ik wordt er echt geen graad warmer van allemaal..

Ik moet wel zeggen dat Zelda de eer van Nintendo redt, want die DS ziet er echt bagger uit vind ik, net een stuk speelgoed (toch weer typisch Nintendo)

2. Yod XerXes

Yod XerXes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De DS ziet er misschien niet echt geweldig uit maar de features van het apperaat zijn naar mijn mening indrukwekkend en daar gat het volgens mij uiteindelijk toch om

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vond de presentatie van Microsoft ronduit slecht! Weining nieuwe topgames aangekondigd. Halo 2 was eigenlijk de enige topper, maar echt nieuw is Halo 2 niet, aangezien het spel al op de E3 van 2003 is getoond en aangekondigd. Het merendeel van de presentatie ging over xbox live, en dat gedeelte vond ik ook ronduit slecht!
    Kortom: een slechte presentatie.

Sony vond ik al een stuk beter. Net zoveel nieuwe games, maar toch een paar toppers. De grote verassing was natuurlijk de PSP. Het is een mooi apparaat, maar ik zou nu onderhand ook wel eens van games willen zien.
    Kortom: goede presentatie, alleen ontbraken de PSP games. Sony kan wel zeggen dat het PS2 beelden evenaard, maar zolang ik nog geen game heb gezien, geloof ik dat nog niet echt.

Dan Nintendo. Voorafgaand van de E3 verwachtte ik heel weinig van Nintendo.
    Maar na de persconferentie te hebben gezien ben ik zwaar onder de indruk!
    Behoorlijk wat nieuwe goede games voor zowel de Gamecube als de GBA.
    De Nintendo DS was voor mij een hele aangename verassing! Het ding ziet er strak uit, gave functíe's en veel games. Nintendo liet wel games op de DS zien. En deze beelden waren echt zwaar indrukwekkend voor een handheld.
    En de grootste verassing zat op het einde! De aankondiging van een realistische Zelda op de Gamecube!!!!! Wat ziet dat er gaaf en mooi uit!!!! _O_ _O_
    Kortom: een hele goede presentatie, Nintendo komt onverwacht heel goed uit de hoek, en is voor mij de winnaar van de E3 ( als ik naar de pre-e3 kijk, op de beurs kunnen namelijk nog zat interessante dingen gebeuren omtrent ps2 games en de psp games)

4. Marinus

Marinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
  5. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Nintendo en Sony ligt de aandacht bij de handhelds, tuurlijk is dat leuk maar handhelds vormen geen concurentie voor de xbox en dat is voor de xbox bezitter ook allemaal wat minder interessant(daar heb je andere sites/fora voor). Kwa next gen consoles vind ik dat de xbox het toch goed doet. Ze hebben natuurlijk het voordeel dat ze zich alleen op de xbox hoeven te richten maar dat doen ze ook goed. Ik ben ook blij dat MS nog niks heeft vrijgegeven over de xbox 2 en ze zich nog volledig richten op de xbox.

6. Marinus

Leuk Bevonden:
    0
    In de Sony presentatie werden een hoop PSP games geshowed. Onder andere wat EA sport games, Ape Escape, Ridge Racer en een Gran Turismo game. Zag er allemaal zéér indrukwekkend uit.

Welke indrukwekkende titels heeft Microsoft laten zien? Halo 2 is het enige wat nog enigzins in de buurt komt, de damage model van de voertuigen was bijvoorbeeld erg knap. Die racegame was helemaal erg en een game als Battlefield komt ook naar de Playstation.

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Forza is mooi man. Wat is de verassing van Nintendo als ik vragen mag? Had je geen nieuwe Zelda verwacht? Had je geen DS verwacht? :{ Het is allemaal hetzelfde bij nintendo en dat vind ik jammer, elk jaar komen ze met Zelda, Mario etc, ik wordt er echt triest van. En dan hebben ze ook nog op de DS een metroid prime achtig iets, waarom moet alles ineens zoals Metroid Prime zijn? Wees origineel ofzo :mad:

8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Voor een niet handheld gamer: Sony slechste van allemaal, ze lieten nauwelijks iets interessant zien. Begonnen met cijfertjes wat mij betreft niet thuis hoort op een games beurs.

Nintendo, vrij goed, niet zo veel van verwacht maar ze lieten toch wel een aantal mooie dingen zien. Leuk dat ze wat verassingen hadden. Jammer dat het ze weer het bekende rijtje met Nintento spellen afgaan. DS, dual screens zijn nogal een gimmick, maar voor de rest ziet het er allemaal goed uit.

Mircorosft, ook vrij goed, veel trailers en Xbox Live features, XNA, en vooral de ingame demo van Halo 2 maakte al heel erg veel goed voor mij. Gewoon erg leuk en grappig was de parodie met 'Team Xbox' en 'Team Playstation' ("But you're lacking games, NFL Fever? Give me a break."). En later volgde dus de aankondiging van EA op Live. Voor mij persoonlijk geen big deal, maar voor Xbox erg goed. :)

Voor mij zijn Nintendo en Microsoft op ong. hetzelfde niveau, Sony kon me absoluut niet boeien.

9. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Voorlopig ben ik meer dan tevreden met de Xbox line-up. Ik hoop nog op een PES met Xbox Live aankondiging van Konami, liefst zelfs PES4 gelijk :) Dat zou perfect zijn.

Ik zal gewoon van alle systemen de beste spellen meepikken. En voor iemand met mijn smaak, zijn daarvan de meeste op de Xbox te vinden. Simpel as that. Nintendo komt met de DS, Sony met de PSP. Leuk, maar van beiden worden ik niet opgewonden. De Game Gear vond ik vroeger een tof apparaat, maar als ik echt mooie beelden etc wil, dan wil ik gewoon lekker gamen achter mijn tv, met 5.1 geluid. Ik vind het allemaal maar behelpen met zo'n klein schermpje, dus ook de Game Gear kon me vroeger niet lang boeien. Als MS met een handheld zou komen, zou ik ook niet warm of koud worden btw.

Tja, what's left? De meeste vette titels wist ik al vrij veel vanaf, buiten de nieuwe Zelda, die mij overigens op het eerste oog minder doet dan een Zelda in cell-shaded stijl zoals in The Wind Waker. Dat zegt natuurlijk niks - gameplay over graphics - het geheel kwam wel heel sfeervol over. Resident Evil 4 stond allang in de spotlights, maar wordt er niet minder interessant door. Lijkt me een beklemmende, maar zeer toffe ervaring worden :) Verder is het meer van hetzelfde, in een nieuw jasje bij zowel Microsoft, Sony als Nintendo.

Halo2 heeft me wel zeer positief verrast. Ook in Multiplayer ziet het spel er grandioos uit; het oog voor details is verbazingwekkend. Forza Motorsports is ook helemaal in mijn straatje, dat was een welkome verassing. Hopelijk is er geen gebrek aan ervaring bij de inhouse studio van Microsoft (er zijn nog geen 1st party racetitels door de Microsoft Game Studios zelf ontwikkeld, enkel van Bizarre en Dice, uitgegeven door en gemaakt in opdracht van MGS). Conker heeft ook een zeer grondige verbouwing gehad sinds vorig jaar lijkt het; het spel oogt veel beter en ik wil er meer, meer, meer van! :D

Ik ben meer dan tevreden met wat is getoond. Wat mij betreft doet MS het fantastisch, ik ben toch vooral een online gamer en op dat gebied blijft de Xbox voorlopig nog koning. Zeker na het zien van de beelden van Halo2 multiplayer!

Mijn verlanglijstje ziet er nu ongeveer zo uit, in no particular order (OK, Halo2 is wel écht veruit nummer 1):

* Halo2 (Special 2 DVD Edition)
    * PES voor Xbox (Live?)
    * Forza Motorsports
    * Conker Live and Reloaded
    * Fable
    * Jade Empire
    * B.C.
    * Doom3 (spannend!!!)

voor de GC

* Resident Evil 4
    * de nieuwe Starfox
    * evt nieuwe Metroid Prime
    * evt nieuwe Zelda

voor de PS2

* GT4
    * Killzone
    * Nico
    * misschien een Ratchet & Clack 3 / Jack & Daxter 3
    * Metal Gear Solid 3

PC

* Half Life 2 :cool:
    * GTR (race simulatie spel)

hmmmm, er komt zat moois aan. Ben benieuwd wat ons verder te wachten staat deze E3! :)

10. Yod XerXes

Yod XerXes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is de Sony presentatie nog ergens te zien of te downloaden?? (zonder dat je er voor moet betalen) Thnxs

Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  11. Marinus

Leuk Bevonden:
    0
    Forza is een dertien in een dozijn racegame. Wat nou origineel. PGR2 met tuning mogelijkheden. Whoopdidoo. Ik had inderdaad geen realistische Zelda verwacht. Misschien een Wind Waker opvolger maar niet wat ze vandaag lieten zien. Dat heeft me even versteld doen staan. En Metroid DS wil je beoordelen op een filmpje? Ik meer van je verwacht dan dat je een hele game op een enkel filmpje wilt beoordelen...

Wat is Halo 2 dan? Is dat soms geen opvolger? En Conker? Fable en Sudeki zijn ook al tig keer geshowed. Doet dat wat af aan de games? Nee. Kijk liever inhoudelijk dan van die non-argumenten (lees: fanboy-style) te geven.

12. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    precies nintendo heeft echt totaal niks nieuws laten zien. Joepie zelda deel 6 alweer... en de ds gaat ook in niks op vergeleken bij de psp. En hordo heeft gelijk als hij zegt dat dit al het derde jaar achter elkaar is waar nintendo dezelfde games (zelda, mario, metriod) laat zien. Er komt nooit iets nieuws uit bij nintendo.

Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  13. Marinus

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je beide presentaties gezien?

14. Edge

Edge Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu die conference video v Nintendo aan t bekijken...heeft iemand een link naar die v XBOX?

15. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Dat jij niet van racegames houd is niet mijn probleem. Maar Forza zou gerust veel meer dan PGR2 met tuningmogelijkheden kunnen zijn. Voor de fan, liefhebber en kenner.

Net zoals een realistische Zelda zeker geen Zelda: Ocarina of Time met wat realistischere graphics hoeft te zijn.

In mijn ogen is jou uitspraak juist behoorlijk fanboyish. Jij houdt van bepaalde spellen, een ander weer van andere soorten spellen. Elk spel heeft zo zijn karakteristieken, fans genieten daarvan. Jij bepaalt gelijk even dat Forza een PGR2 met tuningmogelijkheden wordt, waar geen behoefte aan is (voor jou misschien dan, maar er lopen meer mensen rond op deze wereld ... *heldere ingeving* ...) Als ik kijk naar de 'specs' is het heel wat meer dan dat, namelijk een veel meer simulatie georienteerde titel. Met zeer veel potentie. Of wou je zeggen dat GT4 gewoon een Sega GT online met wat betere graphics is? :{

16. Marinus

Leuk Bevonden:
    0
    Goed, de Forza uitspraak was misschien wat ongenuanceerd. Maar dan blijft de rest van mijn punt staan.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik probeer alleen de hype te relativeren. Ik weet ook dat alle xbox games al erder geshowed zijn en dat alleen Forza nieuw is. Maar het feit dat Forza tegen GT4 gaat is wel nieuw. Microsoft wil kennelijk die positie aanvallen. Ik ben zeker niet teleurgesteld met de Xbox conference, ik ben echter wel teleurgesteld dat weer Zelda het moet doen voor N

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Marius, Marinus, Hordo...

Koest, jullie! Ga af en in de hoek liggen, alsjeblieft... ;)

/Mod Of moet ik het in déze kleur schrijven? ;)

19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kan zeer goed begrijpen dat er nu hordes Nintendo fans kwijlend op de vloer liggen. Als handhelds je ding zijn, kleurrijke games met zeer pakkende gameplay je blij maken en je graag ondersteboven hangend, ramenzemende bewegingen makend voor een veredelde webcam staat te zwaaien, dan was de Nintendo of Sony presentatie waarschijnlijk helemaal je ding.

Dat is toch mooi? Zo is er ruimte voor elk soort gamer. Maar zoals ik al eerder aangaf, de Nintendo line-up krijgt mij juist niet erg onder de indruk.

Btw, no hard feelings... Ik houd alleen niet van bekrompenheid. Gamers make the world go round ;) En gamers zijn er in alle soorten en maten. Nintendo, Sony, Sega en Microsoft voorzien elk op hun eigen manier in die behoefte. Respecteer gewoon wat de ander te bieden heeft, ookal boeit het jou misschien minder. Ik aai mijn cubeje en PS2 ook elke week minimaal 1x hoor! *)

20. Marinus

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging mij vooral om de indruk die deze specifieke pre-E3 persconferenties op mij hadden. Dat lijkt me duidelijk gesteld in de openingspost. Smaken verschillen inderdaad maar qua presentatie heeft Nintendo wel iets knaps neergezet.

Deel Deze Pagina