1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Preorder PARIAH voor €47.50 en ontvangen een GRATIS t-shirt!!!!!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mirik, 2 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is wel het idee, een extra 'service'.

Ik zou niet kunnen begrijpen waarom mensen liever de shop niet zouden zien, dan wel. Daar lijkt 't wel op though, ook al is er geen echte reden voor! :)

2. Ruud

Ruud Guest

Kobold, ik vraag je me af of jij naast het feit dat je de oprichter bent van deze site, nog een andere reden hebt om zo arrogant om te gaan met een reactie van een 'normale' member van 'jouw' site.

Je kunt er wel knap omheen praten, maar wat is nu écht je uiteindelijke doel? Het is een retorische vraag en mijn antwoord op die vraag is idd niet: 'mij er beter van laten worden'.
    Ik ben (met een blik op eigen ervaring, als je daar misschien ook maar enige waarde aan wil hechten) er fel op tegen dat dit soort dingen toe worden gestaan op zulke grote forums. IK heb namelijk het idee dat je een beetje misbruik maakt van het publiek dat jij nu kunt bereiken, wat hier niet alleen komt door jouw inzet.
    Ik hoef geen lange uitgebalanceerde replies van je. Ik vraag me alleen af of je niet andere mensen tekort doet door deze stap te maken. Je maakt namelijk reclame op een site waar andere mensen dagelijks tijd in stappen zonder er ook maar ooit iets voor terug te zien. En zij hanteren regels waar jij je nu niet meer aan houdt, hoe mooi jij je verhaaltje ook kunt brengen.

Vergeet even dat jij site-owner bent en beeld je in hoe het voor de 'vaste' admins en mods hier is dat je op 'hun' territorium reclame maakt voor een product waar ze nooit iets voor weer zullen zien... Ik -en dat is het weer persoonlijk- zou me genaaid voelen.
    En dan begin ik er nog niet eens over wat voor een hekel ik heb aan ongevraagte reclame.

3. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Je tracht mooi voor anderen te spreken, misschien moet je dat niet doen, zet je niet alleen jezelf, maar ook hun voor schut mee. Gelukkig ben ik natuurlijk slimmer en snap ik dat jij 't simpelweg voor hun praat om hier een (raar) vuurtje te stoken, maar anderen nemen misschien wel aan wat je zegt en dat reflecteerd op de jongens die je aanroept.

Dit forum is niet apart, dit is een onderdeel van een complete website, genaamd Xboxworld.nl. Er is geen onderscheid in welke promotie-acties er plaats kunnen vinden waar dan ook op de website. Dat heeft niks te maken met regels tegen posters die proberen op onze website ongewenst hun product aan te prijzen. (Moet ik nog een keer uit gaan leggen dat het vrij logisch is dat XBW reclame kan maken voor XBW, en andere mogelijke dingen die ze onder de aandacht willen brengen, waar ze willen?) Dat heeft te maken met waar je logischerwijs de meeste mensen bereikt zodat die aan de actie or promotie mee kunnen doen.

Verder weet jij helemaal niks van wat moderators en administrators terug zien voor hun werk, dus je bent wederom gewoon de boel aan 't stoken! :)

Dat jij daar een hekel aan hebt, dat is je goed recht. Dan heb je 't niet makkelijk op 't internet! :+ Ik snap niet wat je wilt bereiken, wil je alleen stoken of heb je en praktisch nut met deze discussie?

Mijn doel met het promoten van de shop is simpel, en heb ik al meerdere malen uitgelegd: zodat mensen hem gaan gebruiken. (beetje nutteloos als je een shop maakt en die weet niemand te vinden en kan daarom niemand gebruiken, niet? :+ )

Maar goed, wederom vertel ik je niets dat je zelf kunt bedenken, I'm sure. Misschien is het te intimideren dat het allemaal zo logisch in elkaar steekt en moet er ergens een kwaadaardig meesterplot achter zitten om het voor jou te rechtvaardigen? :+

4. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8

:cool: , i know

5. Ruud

Ruud Guest

Kobold, je smileys na je zinnen reflecteren al voor een groot gedeelte dat je de discussie minder serieus neemt dan ik.

Misschien is het verstandig je huiswerk iets beter te doen, je (naar mijn mening nog steeds) arrogante houding wat te minderen en te luisteren naar wat ik nu echt duidelijk wil maken: ik vind dat je op deze manier misbruik maakt van de inzet van anderen en ontrecht gebruik maakt van 't pubiek dat je kunt bereiken.
    Het is niet jouw website, het is de website die jij met de hulp van veel vrijwilligers op hebt weten te bouwen.

En goddamnit, ik loop niet te stoken, ik doe eens een poging een andere kant van de zaak te zien. Ik geef je een hint: ik was ook ooit een vrijwillger die veel van z'n vrije tijd gaf voor iemand die later toch liever een commercieel slaatje sloeg uit het succes van een site die niet alleen door zijn inzet zo succesvol was...

6. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Goed ik zal me ook maar in de discussie mengen...

Als ik het goed begrijp probeer je de "reclame" voor een onderdeel van xbw.nl op een xbw.nl forum te gebruiken als een excuus om te pleiten voor betaalde verleningen van diensten voor de xbw.nl admins/mods?

Imho probeer je hier de goede musketier uit te hangen voor een doel die totaal niet te begrijpen is, hier kom ik zo nog op terug. De reden dat je dit doet is omdat je goede dan wel niet beste vrienden bent met 1 van de admins, hierdoor denk jij dat je discusiies kunt aanwakkeren die totaal onnodig zijn en kun je jezelf zogenaamd verantwoorden omdat je 1 van die "arme" admins kent.

Je moet begrijpen dat het vrijwilligers werk is en wat het woord ook al zegt is dat het VRIJWILLIG is als de admins of mods het niet eens zijn met het beleid dat mirik voert kunnen zij zelf wel besluiten om er wat van te zeggen dat hoef jij niet voor hen te doen.

Het is totaal begrijpelijk dat mirik zijn eigen xbw.nl onderdeel promoot op andere xbw.nl onderdelen, dit gebeurd overal en nergens hoor je hier commentaar op, omdat het nou eenmaal doodbegrijpelijk is. Het IS zijn site en hij kan daar mee doen wat hij wil, xbw.nl is nou eenmaal geen non-profit organisatie maar in fact een doodnormaal bedrijf.

Dat mirik wel reclame kan maken voor zijn onderdelen en members niet komt zoals gezegd voort uit het feit dat er betaald moet worden voor advertenties, het mag logisch zijn dat mirik zichzelf niet hoeft te betalen aangezien hij de eigenaar is en dit hem het recht geeft om reclame te maken.

Als sidenote wil ik nog even toevoegen dat mirik geenszins degene is die arrogant is, JIJ bent dat echter wel. en niet alleen hier maar in bijna al je posts op dit forum. Het behoeft volgens mij geen uitleg waarom jij denkt dat je recht hebt voor dit soort arrogantie, alleen wil ik wel even toevoegen dat je normaal gesproken allang een ban te pakken had gehad en niet door deze posts maar je algehele "contributie" aan deze site.

7. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, ik maak zelf wel uit hoe serieus is dit neem, Ruud...

Ik hoor ook wat je zegt Ruud en heb dat meerdere malen beantwoord. Wederom praat je voor anderen, jij weet niet de redenen waarom mensen tijd in deze site steken en wat ze daar voor terug krijgen...

Ik snap dat je een nare ervaring had, toevallig! Die deel ik met je. Maar om mij daarom zonder reden constant aan te vallen, en alles wat ik schrijf negatief op te vatten. Tja...ook beetje zinloos, niet? Wil je mij, en het team, nou motiveren om iets leuks te doen (zoals bijvoorbeeld een shop met mooie prijen en extra's), of wil je ons alleen afzeiken en afschilderen als uitzuigers zonder ook maar één enkele basis te hebben voor je argumenten behalve een nare ervaring in je eigen verleden.

Laat ons nou maar lekker doen wat wij weten hoe wij 't moeten doen, geniet jij nou gewoon maar van het leven en van wat wij je allemaal voor 'services' aanbieden. Of je kunt een oneindige discussie gaan voeren waarvan de antwooden voor je neus liggen, maar je die niet wilt zien...

Wij zijn helemaal niet bezig met jouw commerciele complotten man! Projecteer je trauma (hoe naar ook, alle respect, been there, done that) niet op ons (of op mij specifiek, ik wordt vrij direct aangesproken geloof ik), en laat ons lekker aanbakkelijen en ons ding doen!

Voila, geen smilies, nu serieus genoeg? :) (heeft er toch niks mee te maken man!)

Anyways ik ga me weer bezig houden met de site, ook al voel ik me ook wel eens flink ondergewaardeerd! Arrogant hé? Sjeez...

8. Ruud

Ruud Guest

Riiight.

Mocht je het over Darkwing hebben die mijn 'hulp' nodig heeft moet ik je toch even attenderen op de search; getuigen de posts van DW van iemand die de hulp nodig heeft van iemand die gezien wordt als een relschoppende lastpak die teveel zegt waar hij vind dat het op staat? Niet echt he? En als ik zulke goede vriendjes zou zijn met welke admin dan ook, zou het voor mij dan nog profitabel zijn om te slijmen? Zelfs jij zou me beter moeten kennen als dat, goede flamepoging maar helaas. Mijn algehele contributie aan deze site is niet alleen onderhevig aan jouw eenzijdig belichte mening, presenteer het dan ook niet als een feit.

Het is namelijk exact zoals jij het zegt; dit mag op dat achterlijk papier dan wel 'Kobold zijn site zijn', hij mag irl wel rekening houden met de opinie van anderen. En gezien zijn reacties in dit topic heeft hij daar absoluut geen zin in en daar komt mijn beschuldiging van een onterechte arrogantie om de hoek kijken. Ik schop namelijk in mijn ogen terecht zo'n heisa omdat dit niet de laatste keer is dat we zoiets weer zullen zien, en ik heb daar om heel eerlijk te zijn geen zin in om de eerder genoemde redenen.
    Zolang ik daar geen inhoudelijk waardige reactie op krijg maar een neerbuigende flamebait vraag ik me af waar de wederzijdse respect is gebleven.

//edit: reactie op de posts tot aan die van The Pulser hierboven...

9. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Voor de duidelijkheid; Ik persoonlijk ga er absoluut niet vanuit dat het te maken heeft dat welke admin of mod dan ook zogenaamd 'geld' wil zien en dat Ruud absoluut niet fungeert als spreekbuis voor die jongens. Dat zou helemaal te gek voor woorden zijn natuurlijk! Dus daar denk ik niet eens aan. :)

Ik ga er van uit dat zijn meningen alleen zijn meningen zijn en dat hij gewoon probeert zijn persoonlijke angsten of wensen te projecteren op anderen...

10. Ruud

Ruud Guest

Kobold, nogmaals, waar denk jij de grens te leggen dan?

Hele korte post he, maar geef er eens kort antwoord op?

11. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Jij bent de enige die 't heeft over 'mijn' website. Nergens heb ik te kennen gegeven ergens 'absoluut geen zin in te hebben', wat dat dan ook mogen zijn in jouw ogen.

Je maakt er allemaal maar zelf een vrolijk verhaal van dat jou pleziert, maar tja, dat is toch echt jouw probleem. Daar heeft dit forum, de admins en de mods weinig baat bij, lijkt mij.

Wederom: Jij weet niks van wat mensen terugkrijgen voor hun werk hier, jij weer al helemaal NIKS over onze commerciele kant en jij weet (overduidelijk na al je complottheorien) zeker niks over mijn beweegredenen.

Wederom; je mag je inbeelden wat je wilt... Maar wederom; projecteer je angsten en trauma's niet op mij of dit forum omdat....tja, waarom eigenlijk?

EDIT: De grens op wat? Op reclame?

Weet ik toch niet op voorhand? Zolang zich leuke dingen voordoen die (ja, niet door jou blijkbaar, maar het draait dan ook niet om jou) onder de gamers gebracht moeten worden omdat ze leuk zijn (goh, ik zelf ben ook een enorme gamer...) of noodzakelijk zijn, zonder overdreven storend te zijn, om inkomsten te genereren. Is dat allemaal mogelijk en dat oordeel is inderdaad (gelukkig) aan ons, Xboxworld, niet aan jou.

'De eerste reactie maatstaaf:

Zou je spellen willen kopen in een XBW voor 47.50 en regelmatig leuke gratis extra's zoals t-shirt en stickers, in plaats van 59 euro? JA NATUURLIJK, VET!!! < acceptabel.

Zou je een enorme banner voor je snufferd willen zien waar je voorbij moet klikken om bij de mainpage te komen? NEE NATUURLIJK NIET! < niet acceptabel.'

Sjeez...ik vertel steeds het zelfde! Is het nu, na mijn ietwat meer grafische uitleg, goed te snappen?

Laatst bewerkt: 3 mei 2005
  12. Ruud

Ruud Guest

Is het woord 'neerbuigend' je opgevallen? En 'huiswerk'? Geloof 't niet...

Ik weet, in tegenstelling tot jouw vermoedens die je als feit denkt te kunnen presenteren, meer van het commerciele gebeuren achter grote sites en vergoedingen voor vrijwillgers dan jij denkt. Jammer dat je de discussie verder daarheen wilt voeren, want je beantwoord mijn 'hoofd'vraag niet:

Waar denk je de grens te leggen als het om reclames voor je eigen producten gaat op het forum.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hoe moeilijk kun je het maken, godejuu zeg.

Dit is XBW

XBW mag op XBW zetten wat XBW wil, als wij van XBW iets anders van XBW onder de aandacht willen brengen bij de leden van XBW, om welke reden dan ook, dan doet XBW dat op XBW. Als jij gelooft dat daar een sinister plot achter zit, dan denk je dat, hebben wij verder niks mee te maken.

Andere reclame mag niet, aangezien we geen reclamebord zijn voor anderen.

SIM-PEL TE BE-GRIJ-PEN

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Geef me vooral geen tijd om te antwoorden, ik had net zo goed naar bed kunnen gaan in plaats van jouw nutteloze discussie voortzetten of een review kunnen schrijven. Maar goed, ongetwijfeld had je dat weer als 'Kijk hij ontwijkt de discussie' opgevat.

En nogmaals, in he geval dat je er conveniently overheen las: Dit is één website. forum+main+shop+alles

Oh, jij weet 'meer' heh? Ik heb nooit gezeg dat jij niks over commercieel gebeuren weet, wel goed lezen natuurlijk! Dan mag je de president van Philips zijn, van de Xboxworld 'commerciele' gebeurens en vrijwilligers weet je geen ene malloot! :)

15. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0

Goed ik wist dat je dit zou gaan zeggen.

Ik heb nooit gezegd dat dw geld wil zien in fact ik denk zelfs dat dw het niet met je eens is aangezien hij, zoals gezegd, zelf kan besluiten om zijn vrijwillige hulp te stoppen als hij het ergens niet mee eens is, of dit zelf wel kan aankaarten bij mirik.

De reden dat je deze discussie begonnen bent komt imho doordat je zelf een verkeerd beeld hebt van de realiteit. De realiteit is dat Mirik een service biedt en deze via ZIJN sites promoot, ik wil het niet tot in het einde der dagen herhalen maar zijn service moet gepromoot worden anders ziet niemand het. En waar doe je dat juist op je eigen site of op 1 van iemand anders, aangezien hij een eigen site heeft is het toch logisch dat hij deze ook gebruikt, ik kan niet geloven dat je dat nu nog niet begint door te dringen.

Het heeft weinig zin om deze discussie door te gaan voeren aangezien het volkomen logisch is vanaf mirik zijn kant en jij het daar blijkbaar niet mee eens bent, maar wie ben jij dan wel niet?

Wat betreft het flamen ik heb geprobeerd mijn mening over jou hierbuiten te laten en alleen in de sidenote ter sprake gebracht wat jou contributie is aan deze site en wat ik daar van denk. De rest van mijn post had totaal niets te maken met flamen en mijn post kan dan ook niet worden afgedaan als een "flamebait" (whatever the fuck that may be :+)

16. Ruud

Ruud Guest

Simpel te begrijpen ja, hoe graag je daar mij ook mee op wil fokken. Tuurlijk maak je graag reclame voor jezelf, maar voor de zoveelste keer; ten koste van wat? Waar trek je de grens?

Niemand beantwoord mijn vraag maar doet meer een poging mijn vaardigheden in begrijpend lezen neer te halen. Dat is een beetje speelplaatsniveau, denk je niet Hordo?

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Wederom moeilijk hé lezen? :{ Kijk voor de grap eens een paar posts door! Daar staan al je antwoorden.

EDIT: Ik begin het gevoel te krijgen dat Ruud simpelweg een loopje met ons aan het nemen is! :) Heel erg amusant, maar we hebben echt betere dingen te doen, you know...

Laatst bewerkt: 3 mei 2005
  18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je roept het over jezelf af, aangezien het antwoord op je vragen al 50 keer voorbij is gekomen maar je het gewoon negeerd. Als wij iets willen promoten wat volgens ons cool is om gezien te worden, dan doen we dat. De grens is nergens, aangezien niemand van ons in de toekomst kan kijken en kan inschatten wat er nog aankomt. Zoals al gezegd, dit is XBW. Als wij, of jullie, iets cools vinden (op XBW) dan post je dat. Dit topic had net zogoed door een member gemaakt kunnen worden, die dit gewoon een coole actie vind.

19. Ruud

Ruud Guest

Goed hoor, dingen die een toevoeging zijn in een discussie toevoegen in een edit en later anderen verwijten dat ze het missen.

Kobold, ik weet hoe frustrerend het is wanneer je niet de waardering krijgt die je verdiende (dat bedoel ik deels met huiswerk, kijk naar mijn eerdere uitspraken waar ik dit duidelijk uit). Ik geef je op dit moment ook absoluut niet de waardering die je eigenlijk verdient. Ik hamer zo door omdat ik op mijn beurt suggestieve post na subtiel verpakte flame naar mijn hoofd krijg geslingerd terwijl ik de vragende kant verwoord.

Wat een frustratie op het moment dat iemand tegen de stroom in loopt.

'Sjeez'.

20. Ruud

Ruud Guest

Als dat deel is van jullie beleid zou ik dat op z'n minst betreurenswaardig vinden, want zoals het nu gebeurd valt het op geen enkele manier binnen de eigen regelgeving.
    Betekend dat dat Kobold in feite kan doen waar hij zin in heeft, of bestaan er toch wél grenzen?

@Kobold? Loopje nemen met? Zoek je een reden om de discussie af te kappen?

//edit: ben naar bed, morgen is deze discussie naar de pleuris geholpen door koters.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina