Mmmh, ja hoor.... Speel maar eens PES5 ofzo.... Dan maakt het geen donder uit hoe goed je verbinding is, de non-hosting helft heb je altijd lag. Al speel je tegen je buurman online die ook een superverbinding heeft.
Een spel als PES5 valt of staat met het gevoel. Het gevoel online is bij PES5 ALTIJD anders als dat het bij een offline potje is. Ik pas mijn speelstijl altijd aan online omdat dat gewoon moet om tegen topspelers te kunnen winnen. Ik speel zelden mijn eigen spel online, dat vind ik wel eens jammer. De helft die ik zelf host is zeer belangrijk, dan moet je gewoon een voorsprong hebben. Omdat die andere helft vaak alleen maar frustrerend is als je ongeveer gelijkwaardig bent. Ik ga van een 4-3-3 naar een 4-4-2 om mijn eventuele voorsprong te verdedigen terwijl dat niet mijn speelstijl is.
Het ligt er dus aan welk spel je speelt en hoe goed je bent. Als je op hoog niveau een spel speelt gaat lag wel degelijk een rol spelen. Ik heb met een FPS nooit last van lag, het zal er vast zijn maar ik merk het niet omdat ik er niet zo goed in ben. Een shooter speel ik offline alleen in de storymode, ik speel niet tegen bots offline om te fraggen, dus weet ik niet of het spel offline anders "aanvoelt". Een spel als PES speel ik veel offline en online dus weet ik het verschil omdat de basis hetzelfde is. Een shooter is online (vaak) niet hetzelfde als offline qua basis. Hetzelfde spel is vaak offline een ander spel als online.
Laatst bewerkt: 17 jul 2006