1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Prijs next-gen consolesoftware met 10 dollar omhoog?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mirik, 3 mrt 2005.

  1. halo_fan

    halo_fan Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    de games zijn al duurder geworden door de euro
     
  2. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus de grootste onzin die er bestaat. Zoals o.a Wouter eerder al schreef, waren games vroeger op de SNES en PSX vaak 150 gulden en soms nog duurder! Omgerekend is 150 gulden ongeveer 70 euro. Maar games kosten maar 60 euro. Games zijn de laatste jaren dus goedkoper geworden!
     
  3. Ruud

    Ruud Guest

    Vroeger was de afzetmarkt ook 'iets' kleiner, dus was het moeilijker om de ontwikkelingskosten eruit te halen. Ook lagen de productiekosten 'een beetje' hoger...

    Hans Teeuwen zou zeggen: 'en wehl opletten he!'
     
  4. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat wordt dus alleen de echte toppers kopen en de rest gewoon laten liggen. Zoals in andere threads hierover ook al geconcludeerd is: Voor games als Halo 2, Splinter Cell 2 wil ik wel 60/70 euro betalen.
     
  5. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    In het begin van de volgende generatie consoles is de markt ook weer klein, niet iedereen die nu een Xbox heeft zal bij de launch naar de winkel rennen om een Xbox 2 te kopen! Oftewel: de markt wordt dan weer kleiner.
    Wat Hans Teeuwen zou zeggen interesseerd me niet eigenlijk 8)
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee de markt blijft - discutabel - in principe hetzelfde. Door uitgebreide functionaliteit wordt de markt eigenlijk alleen maar groter.
     
  7. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het zo zou zijn gaan de (launch) games denk ik na verloop van tijd toch weer goedkoper worden. Zo zie ik nu in een aantal winkels nieuwe games voor 55 euro liggen ipv de normale 60 euro. Maar ik hoop het natuurlijk niet :mad: . Zou wel smerig zijn. Want van bv. N64 -> Gamecube zijn toch ook hogere productiekosten. Maar daar is de prijs zelf wat euro's gedaald. En dan zouden nu opeens de productie kosten zoveel duurder zijn dat we er 10 euro meer voor moeten neertellen. :'-(
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is gewoon het risico dat je loopt. Games zijn zelfs juist nog vrij waarde vast. Daarvan ben je bijna van een bepaalde prijs verzekerd de eerste periode. En als het schommelt, is het vijf tot tien euro. Dat vind ik te verwaarlozen. Op het moment van aanschaf vind jij iets een bepaalde waarde waard, zo niet, dan moet je maar wachten.
     
  9. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet SNK niet met de Neo Geo spellen. Die kostten 500-700 gulden, dus................
    Maar gamen moet goedkoper worden ja, want mijn inkomen stijgt niet, maar de prijzen wel.
     
  10. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    yup, gewoon ff samengevat: tis maar net wat je er voor over hebt :{ .
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, het is echter niet echt in verhouding. Het gaat om titels, (premium titels) waarvan de verwachting is dat ze deze met miljoenen gaan verkopen. Dan zijn de extra kosten van 10 dollar per game niet in proportie met de extra kosten en maken ze simpelweg meer winst. :) Dat is wat mij persoonlijk kwalijk oogt.

    Ook vooral de manier hoe Activision dit bracht, wekte de implicatie dat het vooral gaat om het verhogen van de winst, niet om het drukken van de kosten. Dat wordt namelijk al semi-automatisch gedaan door het concentreren op voorspelbare titels (franchises met succes, Tony Hawk, films) in plaats van risicospellen; nieuwe innovatieve spellen.
     
  12. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat komt omdat dat cartridges zijn met roms.
    Die kosten meer dan een rond stukkie plastic ;)

    Waarom kost bv. een PC game wel 50,- euro.
    Dit terwijl er op PC games veel meer nazorg voor een spel wordt gegeven in de vorm van patches etc. Voor UT2004 worden er mappacks gemaakt, patches etc.
    Dat allemaal voor die 1x 50,- euro.

    Bij een console kan dit dus niet (afgezien van Live dan) en ben je als producent op het moment van persen klaar, je kan dat toch niets meer veranderen, en toch ben je 10,- euro meer kwijt.
     
  13. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Vergeet niet het gemak van het ontwikkelen op een vast consoleplatform. Dat maakt dat argument ietwat nutteloos. :)
     
  14. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij maakt dat de kosten juist goedkoper.
    Je weet dat het bij niemand problemen geeft.

    Bij een PC kan je als producent patches blijven maken want er verandert altijd wat aan een PC hardware.
     
  15. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Consolegames kosten toch 60 euro?

    Edit: Oh, okay ik las het verkeerd! :)
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2005
  16. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn standpunt is:

    Console games kosten 60,- euro.
    De producent maakt de game en klaar, geen omkijken meer naar.

    PC games kosten 50,- euro.
    De producent moet ook nadat de game is uitgekomen altijd nog patches maken.
    Wat te denken van (officiele) online servers. Kost allemaal niets extra.

    Ook bij multiplatform games zoals PES is een PC nog altijd goedkoper.

    Ik vind het er verdacht veel op lijken dat de prijs van console games gewoon hoog gehouden wordt.
     
  17. Ruud

    Ruud Guest

    Dat is idd een kwalijke zaak.

    Toen ik Enter the Matrix speelde zag ik Max Payne met een andere skin, daarna speelde ik Blood Rayne 2 en zag ik dat ze Ryu z'n zwaarden aan Neo-met-chick-skin hadden gegeven. Dat soort spellen zijn niet eens een beetje gewaagt, dat is bijna laf!
     
  18. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar developers/publishers moeten ook aan Microsoft, Sony, Nintendo dokken om op respectieflijk op de Xbox, PS2 en Gamecube games te mogen ontwikkelen/uitgeven. Dit maakt de kosten weer groter. Weet trouwens niet hoeveel extra dit kost, en ook niet of het per verkochte game gaat.

    @WouteR maar in het begin van de console (als de console net is verschenen) hebben toch heel weinig mensen die console, en is de markt toch ook kleiner? Of zie ik het nou verkeerd :confused:
     
  19. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    @Gizzi (reacties News)

    Dude, als je al hoort dat ze in amerika al minder betalen dan hiero. DAT is oneerlijk. nou en dan zeggen ze we maken ze 10 euor duurder, (en zo bedrijf voorlal EA verdient al tering veel) omdat ze meer werk hebben dan vind ik als dit echt nodig is, doe het dan in Amerika wat omhoog, en niet hier. En ze moeten ook beseffen da tveel gamers ook gewoon studenten zijn die niet al te veel geld hebben.. kijk en als het duurder word kopen minder mensen het (althans dat verneem ik uit alle reacties hier) dus maak het dan goedkoper! dan kopen mere mensen het en je maakt (als je het goed doet) meer winst..

    En dat kopieren vind ik wel goed omdat het tering veel kost voor zo'n spel (JAH OOK TOEN IN HET BEGIN TOEN ER NIX GEKOPIERD WERD[TOEN ZELFS DUURDER HOOR IK HIER])
    en als je nu gaat zeggen dat "als iedereen dat zou doen dan.." nou dan vertel ik je niet iedereen doet het, dus ist niet zo'n probleem... EN trouwens als iedereen het zou doen dan zouden ze de prijzen ook wel omlaag doen ! En trouwens ken jij iemand die zich helemaal aan de wet houd ??? nou ???

    kijk iedereen wilt gamen, en byna overal word je uitgemolken... dus en dat uitmelken is legaal tjah..

    Sebas
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2005
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, ik moet toegeven dat ik er ook zo over denk.

    Als je wel wilt gamen, maar geen games kunt kopen, (dus niet omdat je al sigaretten koopt of drank of weet ik wat voor nutteloze shit, maar echt omdat je geen geld hebt om wat dan ook te doen naast overleven) dan is het wat mij betrefd geen criminaliteit als jij je games kopieerd en dan speelt.

    Het is en blijft en luxeartikel en daarvan kan je van niemand eisen dat ze het kopen als ze andere prioriteiten hebben. Als ze het dan (zonder dat iemand er last van heeft) toch kunnen gebruiken, dan moet dat kunnen.

    Het is niet alsof een bedrijf geld verliest door het kopeiren door iemand die de titel anders toch niet zou kopen, en niemand heeft er verder last van. Kijk, het moet geen excuus zijn, maar in die gevallen waar het dus echt alleen uit dat oogpunt gebeurt. Vind ik niks mis mee.

    Als jij elke week 2 CD's koopt, en de rest kopieerd, dan vind ik ook niet dan mensen mogen zeiken. Willen ze nog meer geld van je dan? Rot toch op, zeg ik dan tegen hun. Ze maken in vele gevallen winst zat die platenmaatschappijen en uitgevers. Misschien moet de koper van spellen en CD's eerder als uitgangspunt nemen wie het nodig heeft en wie niet. Nou wil ik niet insinueren dat je EA games moet kopieren en bijvoorbeeld games van Majesco of andere kleine uitgevers die de ondersteuning kunnen gebruiken gaat kopen, maar dat valt bij mij eerder te begrijpen dat andersom. :)
     

Deel Deze Pagina