Prijzen top console games gaan stijgen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zilverpijl, 18 jun 2003.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Soms waren die SNES spellen zelfs duurder. Ik heb streetfighter 2 toen gekocht voor 200 gulden.8)

2. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Bij volwassenen met vaste banen stijgen de lonen mee met de inflatie. Maar ik als scholier krijg toch al een hele tijd hetzelfde. Hoe moet ik daar duurder wordende spellen van blijven kopen?De enige loonsverhoging die ik tot nu gehad heb was die bij de invoering van de euro. Door het afronden wel 0,0025 guldencent !!!

3. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs scholieren banen hebben met inflatie te maken....(aangezien ook minimum loon dat heeft ;))

ik weet niet waar je werkt, maar bij supermarkt ketens krijgen de mensen ongeveer 2 keer per jaar loonsverhoging: bij jaar in diens en bij verjaardag

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Inflatiecorrectie op je zakgeld vragen misschien? Sowieso stijgen de jeugdlonen tegenwoordig véél sneller dan alleen inflatie en een kleine reeele loonstijging.

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Misschien zit er wel een deel inflatie bij, maar zoals ik dat artikel lees gaat het voornamelijk om een verhoging buiten de inflatie om. Hier wordt namelijk niet over gesproken in het artikel.

6. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is dat ik niet per uur betaald krijg, maar voor de productie die ik maak. Die bedragen blijven wel gelijk ben ik bang. :mad:

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee, maar kosten algemeen stijgen. Dus opzich is het logisch dat de totale kosten ook stijgen. Uitgever betaald meer loon, spullen kosten meer geld etc. Dat de spellen 'duurder' worden is logisch, men kan niet meer simpel paint opstarten en een texture maken van levensgrote pixels (en in dit extreme geval halen ze er zelfs ETM bij, het duurste spel 'ooit' wat te danken is aan de kosten die ze erbij hebben gerekend voor de film opnames van de cutscenes).

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Als het goed is niet. En anders moet jij zorgen dat je effectiever kan werken :) Huur een robot voor je in :cool:

9. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    T is nog maar een speculatie he! Laat ze in de USA eerst maar de prijzen van de games naar hetzelfde niveau van europa stijgen(als het zo'n probleem zou zijn) voordat ze hier in europa aan prijsverhogingen denken.

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    ik haat 70 euro! Burnout(is allang classic) is bij onze Dixons gewoon 70 euro en deeltje 2 staat er doodleuk voor 60 euro !:confused:
    En nu wordt alles weer duur , gierig!

11. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    AKLSDFJKL:AJDFLK:JADFKL:JAKL::JADKL:FJKL:ADFJALK:AJDFKLJADKL:FJADLFKFJKL:AJDFKL::JADFKLJADKFJADKL:JFKL:JSDKLFJKLADF NILAMO SMASH!!!! NILAMO BASH!!! NILAMO ANGRY!!!! YOU NOT LIKE NILAMO WHEN ANGRY!!!!! MUST KILL!!!!!! RAAAAAAAARERE:mad:

12. Alexandrio

Alexandrio Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laat de analisten toch roepen en beweren. Ze hebben een kans van 50%! Is voorspel dat het tegen het eind evan het jaar gaat sneeuwen.

13. Alexandrio

Alexandrio Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uiteindelijk bepalen wij, als consumenten, wat een redelijke prijs voor een spel is. Gewoon laten liggen als je ze te duur vindt, simpel toch. Dan zakken de prijzen vanzelf. Kwestie vraag en aanbod he.

14. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    dat betekend dus dat je binnen kort spelletjes moet kopen die 80 euro gaan kosten?? dus ff om rekenen naar guldens: 80 x 2,20371 = 176,30 gulden!!!!!!!!!!!!!! DOE FF NORMAAL ZEG!!!!!!

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    vind je het gek dat er minder games gekocht gaan worden... eerst prijzen stijgen en dan hopen dat er minder gekopieerd wordt, nee dat gaat niet samen, de games zijn al fucking duur, 70 euro is 154 gulden wat je soms kwijt kan zijn aan een game, en dan nog eens duurder, in amerika zijn ze al een stuk goedkoper, is niet te hopen dat ze hier duurder worden.

16. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    1 groot kartel

Als je niet online koopt, wat ik niet doe, is zeker bij een nieuwe release nauwelijks verschil in prijzen van de games!

Dit alles komt mi door prijsafspraken door de hele branche heen. Van hardwareleverancier naar software tot retail.

Wel zeiken over prijsafspraken in de bouw en niet in de game industrie! NMA do u're job :mad:

17. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Screw de winkels als ze dat doen ik koop dan gewoon van internet. Publishers gebruiken de kopieer smoes gewoon om de prijzen hoger te maken heb je daar wel eens over gedacht?

18. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De analisten trekken wel vreemde conclusies, men zegt dat gedurende de levensduur de ontwikkelkosten van een game minder worden omdat men de console beter kent en haalt dan het voorbeeld van Enter the Matrix aan (ontwikkelkosten $ 20 miljoen) om te zeggen dat dit dus niet waar is en dus de prijzen van games moeten stijgen. De stelling van het aantal regels code dat 40x zoveel is, is mijn inziens ook wat vreemd. Hoge ontwikkelkosten garanderen nog geen kwaliteit, wat kwaliteit wel garandeerd zijn verkopen en daar moeten de ontwikkelaars het toch van hebben. Je dan beter de games goedkoper maken waardoor er meer verkocht worden waardoor je per saldo toch meer verdient.

19. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen doet hier alsof volgende week alle games opeens 80 euro kosten. dit is een voorspelling( ze voorspellen wel meer, wat niet uitkomt) deze uitspraak heeft betrekking tot de Amerikaanse markt waar games maar $50 dollar kosten, dat is 20 euro goedkoper dan hier. Daarnaast komt nog dat de prijzen van de xbox games de laatste tijd juist naar beneden zijn gegaan, veel meer publishers bieden nieuwe xboxgames aan voor 60 euro, waaronder MS zelf ook. Dus ik zie het niet zo snel gebueren

20. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt niet dat ze dit echt door gaan voeren maar dat lijkt me toch niet. Er moeten ook nog genoeg mensen zijn die die spellen willen kopen en zelf zou ik veel minder spellen gaan kopen als ze allemaal 80 euro zouden kosten. Ik vind het toch al niet eerlijk dat in de VS de spellen stukken goedkoper zijn. Maar de laatse tijd valt mij juist op dat veel nieuwe spellen voor 59 euro of zelfs minder in de winkel komen te liggen dus dit verbaast mij wel een beetje.

Deel Deze Pagina