als spellen goedkoper worden, worden ze veel meer gekocht, dat is gewoon zo en dat merk ik ook aan mezelf met games en dvd's, zodra het te duur is wordt het een stuk minder gekocht, en dat horen de onderzoekers te weten, dus prijzen verhogen heeft meer nadelen dan voordelen en lost absoluut niks op.
En als de prijzen 10 euro goedkoper zouden worden zouden de piraten stoppen? Edit: dit is trouwens niet tegen iemand persoonlijk gericht, maar tegen iedereen die zegt dat hoge prijzen de piraterij in de hand werkt
Wat een h*ft*rs Wij zijn ze trouw en betalen iedere keer de volle mep voor een spel. En als dank laten ze ons straks nog meer betalen omdat de andere helft met een Dvd-Barbeque aan de haal is gegaan. Als ze de games voor 40-50 zouden verkopen hebben ze nog dikke winst. Ik zou er net als velen alleen maar meer kopen als ze goedkoper werden. Daarnaast worden er dan ook weer meer console's verkocht als nu, dan hebben ze dus ook weer meer mensen die hun spellen kopen. Veel mensen schrikken echt van prijzen a 60 of 70 euro voor een 'spelletje'. En laten vervolgens de console's maar mooi in de winkel staan. Zodra ze eenmaal de ontwikkelingskosten hebben terugverdient is het al helemaal Bingo. Ik denk dat een origineel spel(boekje, doosje) geneens 5 euro kost om te produceren.
Als ze de spellen 5 euro lieten kosten dan denk ik dat er veel minder mensen spellen kopieerde dat is alleen niet reƫel. Maar ik denk ook niet dat een prijsverhoging van 70 naar 80 euro veel invloed zal hebben op het aantal gekopieerde spellen.
Alleen al het feit dat de prijzen worden verhoogt (in dit geval geen feit maar een pure hypothese) zou mensen wel aan het denken zetten en misschien wel overwegen toch de zwarte kant op te gaan.. Die verhoging werkt dan niet zozeer financieel technisch, maar psychologisch en dat zou de gaming industrie nog wel eens kunnen nekken. Overigens hebben ze het o.a. ook over het vertalen en maken van de boekjes. Hoewel ik graag een boekje door blader weet ik zeker dat het mogelijk is om de boel gewoon te integreren in het spel. Door middel van een training bijvoorbeeld, of gewoon een ten alle tijden op te roepen help schermpje waar alles wat normaal in het boekje staat daar te lezen is.
ok, ik heb mn xbox gemod, prijzen games zijn gewoon te duur, heb er wel een aantal origineel, maar 50-70 euro is gewoon te duur. Mn ps one heb ik wel gewoon helemaal origineel, de spellen dus ook, omdat de spellen een leuke prijs hebben. Dus denk toch wel dat hoofdoorzaak piraterij bij de prijs ligt.
5 euro voor dat boekje???? Ik denk zelf dat het een paar eurocentjes kost. Je moes is weten wat ze er allemaal op verdienen op zo'n spel. Die prijsverhoging vind ik echt nergens op slaan! Ik zie bij wel eens van die ventjes van 13 naar een game kijken. Dan denk ik toch van ja ik denk dat je dat niet kan betalen. Misschien net met je verjaardagscentjes maar niet van woppa hier je 70 euro voor het spel. Nee!Dit slaat nergens op!