Prince of Persia: The Warrior whitin of Ninja Gaiden?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Timmeh, 23 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    jaman ik gaf maar een voorbeeld maar ik weet t egt niet hoor ik moet dit alleen voor mogge weten en ik moet t maar doen met de screens filmpjes en demos van pop2 en ninjagaiden is een goed spel ben ik met je eens dat is een feit. maar van pop2 moet ik dat nog afwachtten op de xbox?

2. smarty_peanuts

smarty_peanuts Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik zeg beide maar als ik maar een mag kiezen doe dan ninja gaiden is gewoon de absolute topgame maar als je nog wat filmpjes wilt bekijken klik dan effe hier

3. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    goed gedan sp

4. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ondanks dat Ninja Gaiden een goede game is, sprak het me toch niet zo bijzonder aan.
    Het begint allemaal erg mooi, je dorp wordt afgebrand, en jij bent een Ninja op het wraakpad. Het gevoel zit er echt in, totdat je na een paar levels opeens tegen 'monsters' moet vechten, WTF!?
    En daarna wordt het hele 'Ninja'-gevoel een stuk minder, het kan wel aan mij liggen, maar ik vecht liever tegen menselijke tegenstanders dan een paar verzonnen onwerkelijke wezens, die vervolgens het hele oosterse Ninja-sfeertje weghalen.

Verder is het spel ook nog gecensureerd, in de europese (onze) versie kun je bij menselijke tegenstanders de koppen er niet afhakken, en alleen bij de 'monsters'. Het je een gemodde Xbox, dan zou ik het spel importeren uit Amerika, waar de orginele versie wel is uitgebracht.
    Verder focust Ninja Gainden zich vooral op de actie, met zo heel af en toe even een puzzeltje oplossen en een hendeltje overhalen.
    Maar het actie-aspect is erg goed goed uitgewerkt, je hebt een heel arsenaal aan moves tot je beschikking, met een handvol brute wapens varïerend van een Katana tot een Mokerhamer :)

Dan is er ook nog Prince of Persia WW.
    In PoP zit een geweldig (duister) sfeertje, het valt niet veel anders te beschrijven.
    Ik heb PoP2 nog niet uitgebreidt gespeelt, maar ik kan je vertellen dat het met de actie helemaal goed zit. Zoals je valt wel eens op een screenshot hebt gezien, kun je je tegenstander onthoofden, of doormidden klieven, wat je zelf maar leuker vindt ;) Het resulteert in ieder geval in een lekker bloederige situatie.

In PoP zul je ook veel meer puzzels terugvinden, en ook zul je vaker moeten stunten met muren, richels, palen etc.

Ik weet niet of je Prince of Persia: Sands of Time hebt gespeelt, maar de opties om met de tijd te spelen (terugspoelen, slow-motion etc) waren erg leuk en neit te vergeten nuttig, voor als je nou eens net die sprong niet haalde, en dit vindt men volgens mij ook weer terug in Prince of Persia Warrior Within.

Ik heb Ninja Gaiden al, en zal Prince of Persia WW zeker ook wel halen, maar als ik op dit moment zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk voor Prince of Persia WW gaan, maar ik het eind ben jij toch degene die de keuze moet maken, ga gewoon even voor jezelf na wat jou het meest aanspreekt, en let niet te veel op berichten zoals: "Ninja Gaiden Rullezzzzz" "Prince of Persia ownt Ninja Gaiden!" en dergelijke.

Opzich kun je toch niet hard in de fout gaan, het zijn immers bijde topspellen, en mocht er één je toch niet bevallen, dan is er altijd nog de mogelijkheid om te ruilen :)

Laatst bewerkt: 24 nov 2004
  5. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zelf heb ik Ninja Gaiden voor de xbox en PoP:confused:oF voor de pc. Allebei draaien vloeiend, maar NG speelt gwoon het fijnst. Perfecte controls... PoP speelt ook goed, daar niet van, maar het heeft een lagere framerate dan NG dus lijkt het meer te schokken, wat niet zo is. NG heeft mijn voorkeur, omdat het de beste graphics heeft op de xbox, het het fijnst speelt en omdat de actie superb is.

Sommigen hier zeggen wel: ik ga voor PoP, want ik speel liever tegen echte mensen, i.p.v. tegen monsters in NG. Domme reden, want in PoP speel je ook het hele spel door tegen monsters.

Het moge dus duidelijk zijn dat NG mijn persoonlijke voorkeur geniet, omdat de actie vloeiender in beeld is gebracht (dit komt door de framerate) en het spel gwoon wat intuitiever speelt. Ook de graphics mogen we niet vergeten; PoP ziet er gelikt uit, maar NG ruleert PoP zeker op dit punt, net zoals op Gameplay.

6. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    het is simpel: Prince of Persia is over het algemeen makkelijker, Ninja Gaiden is heel moeilijk en je zal er erg lang plezier van hebben (hogere moeilijkheidsgraden en Hurricane Packs). Ninja Gaiden heeft leukere en mooiere combat en grafix liggen ook hoger, Warrior Within heeft meer puzzel

dus hou je van vechten -> NG
    hou je van Vechten én veel puzzelen -> PoP
    de verschillen tussenbeide zijn niet zo groot, en het is meer kwestie van smaak

7. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    maar pop 2 krijgt wel verschillende moeilijkheidsgraden waardoor het wel cooler wordt, en @ xboxbezitter; je kunt een xbox en een pc spel niet echt vergelijken.

8. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ze dan wel niet met elkaar vergelijken, maar het principe blijft hetzelfde. De framerate is namelijk, of het nu op de pc, xbox op ps2 is, hetzelfde, waardoor hij dus niet supervloeiend loopt. Maar oké, je kunt ze idd niet echt goed vergelijken. Maar voor de xboxversie van PoP kun je em wel vergelijken met NG, dus dan nog zijn deze dingen zo.

9. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ninja gaiden.wie zegt dat die graphix slechter dan pop2 zijn ? ten 1e,je hebt pop2 geneens. ninja gaiden is een enorm leuk spel,pop2 zal dat echt niet zozwaar overtreffen

10. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Het meeste uit jou post is gebasseert op jou persoonlijke mening (Zie dikgedrukte zinnen).
    Dat PoP: SoT een schokkend beeld heeft, zal meer aan je PC liggen dan aan het spel. Jijzelf zult er weinig vanmerken dat het spel op 30FPS loopt, en ik heb bij PoP: Sands of Time ook nog nooit last gehad van een schokkerig beeld op m'n Xbox (Tot betrekking van de laatste zin van je 2e post).

2) Vergelijk jij nu PoP: Sands of time met Ninja Gaiden? Hoe het ook zei, in PoP: Warrior Within speel je voornamelijk tegen mensachtigen, i.p.v. vervormde monsters wat bij Ninja Gaiden het geval is. Rood bloed, menselijk lichaam, menselijke kleding. (zie pic onderaan)
    Wat betreft de graphics doet PoP: Warrior Within zeker niet onder voor Ninja Gaiden. Waar je bij Ninja Gaiden een (iets) scherper beeld hebt, loopt PoP:WW over v/d sfeer.

[plaatje]http://www.insidegamer.nl/getimage.php?id=29426[/plaatje]

11. Phoenix NL

Phoenix NL ...

Leuk Bevonden:
    1
    Oeoeoeo, die screen ziet er cool uit! Ik zit zelf ook een btje te twijfelen of ik um ga kopen. Het enigste dat me tegenhoud is de speelduur, want ik hoorde dat bij sands of time het spel zo is uitgespeeld. Ik hoop dat dit bij deeltje 2 niet zo is. Heeft iemand hier misschien iets over gelezen ofzo?? Thnx :)

12. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    dus NG is nog iets mooier dan die screen van PoP van die onthoofde gast??

13. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, mooier.. Scherper is wat meer toepasselijk, al is het verschil niet denderend. Onthoofden is in Ninja Gaiden trouwens niet mogelijk.

@Phoenix: In de PU werdt beschreven dat de spelduur een stuk langer was dan bij Sands of Time, maar een echt duidelijk tijdsindicatie werdt niet gegeven.

14. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Het schijnt langer te zijn in de zin van replay waarde. Meer moeilijkheidsgraden etc.

15. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren, 11:57 #24
    Dodgie
    R.
    Dodgie's Avatar

Ondanks dat Ninja Gaiden een goede game is, sprak het me toch niet zo bijzonder aan.
    Het begint allemaal erg mooi, je dorp wordt afgebrand, en jij bent een Ninja op het wraakpad. Het gevoel zit er echt in, totdat je na een paar levels opeens tegen 'monsters' moet vechten, WTF!?
    En daarna wordt het hele 'Ninja'-gevoel een stuk minder, het kan wel aan mij liggen, maar ik vecht liever tegen menselijke tegenstanders dan een paar verzonnen onwerkelijke wezens, die vervolgens het hele oosterse Ninja-sfeertje weghalen.

Verder is het spel ook nog gecensureerd, in de europese (onze) versie kun je bij menselijke tegenstanders de koppen er niet afhakken, en alleen bij de 'monsters'. Het je een gemodde Xbox, dan zou ik het spel importeren uit Amerika, waar de orginele versie wel is uitgebracht.
    Verder focust Ninja Gainden zich vooral op de actie, met zo heel af en toe even een puzzeltje oplossen en een hendeltje overhalen.
    Maar het actie-aspect is erg goed goed uitgewerkt, je hebt een heel arsenaal aan moves tot je beschikking, met een handvol brute wapens varïerend van een Katana tot een Mokerhamer

Dan is er ook nog Prince of Persia WW.
    In PoP zit een geweldig (duister) sfeertje, het valt niet veel anders te beschrijven.
    Ik heb PoP2 nog niet uitgebreidt gespeelt, maar ik kan je vertellen dat het met de actie helemaal goed zit. Zoals je valt wel eens op een screenshot hebt gezien, kun je je tegenstander onthoofden, of doormidden klieven, wat je zelf maar leuker vindt Het resulteert in ieder geval in een lekker bloederige situatie.

In PoP zul je ook veel meer puzzels terugvinden, en ook zul je vaker moeten stunten met muren, richels, palen etc.

Ik weet niet of je Prince of Persia: Sands of Time hebt gespeelt, maar de opties om met de tijd te spelen (terugspoelen, slow-motion etc) waren erg leuk en neit te vergeten nuttig, voor als je nou eens net die sprong niet haalde, en dit vindt men volgens mij ook weer terug in Prince of Persia Warrior Within.

Ik heb Ninja Gaiden al, en zal Prince of Persia WW zeker ook wel halen, maar als ik op dit moment zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk voor Prince of Persia WW gaan, maar ik het eind ben jij toch degene die de keuze moet maken, ga gewoon even voor jezelf na wat jou het meest aanspreekt, en let niet te veel op berichten zoals: "Ninja Gaiden Rullezzzzz" "Prince of Persia ownt Ninja Gaiden!" en dergelijke.

Opzich kun je toch niet hard in de fout gaan, het zijn immers bijde topspellen, en mocht er één je toch niet bevallen, dan is er altijd nog de mogelijkheid om te ruilen
    Laatst aangepast door Dodgie : Gisteren om 11:59.

Geweldig antw. dodgie heb ik echt veel aan

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ook voor deze geld, al is het wat laat:

Helaas, maar dit soort opsomtopics staan we niet toe.
    Wij kunnen moeilijk voor jou kiezen, omdat iedereen andere interessen heeft.
    Iedereen kan wel een keuze maken, maar dan kan je net zo goed kiezen via iene-miene-mutte.
    Reviews lezen zal je goed doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina