1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    De mensen die al fifa hebben die zijn negatief over PES, komt omdat het heel anders speelt. De tegenstander is een stuk sterker geworden en de snelheid is goed. Tuurlijk is het niet in 1x het beste voetbalspel maar ik vind hem echt heel lekker spelen.

Zie nergens trouwens in het menu individual! Dus kan nergens per persoon aanpassen wat ze moeten doen. Kijk ik er over heen?

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Heb van het weekend een aantal uur PES 2008 gespeeld. Net de demo van PES 2009 gespeeld. Ik vind er maar weinig verschil tussen zitten. Grafisch een tikkie mooier, maar qua snelheid vind ik het praktisch hetzelfde. Gaat nog steeds veel te snel. Het is gewoon nog steeds arcade, weinig realisme. Misschien nog een detail, maar die menu's....tsjah, dat ziet er echt niet uit. Ik denk dat PES 6 nog steeds de beste PES is voor de 360.

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Pes 6 is misschien wel de beste pes op de 360 geweest. Ook heel erg verslavend. Snelheid van deze ligt iets hoger en vind dat toch wel jammer. Toch is het lastiger om een aanval op te bouwen als bij 2008. Daar liep je iedereen voorbij en dat lukt in deze niet!

4. shifty_afca

shifty_afca Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    9 jaar geleden is het voor het laatst geweest dat ik FIFA heb gekocht. Altijd PES gespeeld maar om voor het 3e jaar achter elkaar een spel te kopen wat het niet is, is gewoon weggegooid geld.

Heb 1 helft gespeeld met de demo om hem daarna maar weer af te zetten.
    En om dit nu te gaan te vergelijken met FIFA wat ik net een uurtje heb gespeeld is overdreven.
    Ik vergelijk het juist met de afgelopen edities van PES en ik krijg niet het 'yesss, leipe shit ouwe' gevoel van.

Er is gewoon geen vernieuwing, klaar. =(

5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Zo te horen waren het wederom loze beloftes van Konami. Zonde. Zo'n beetje hun grootste titel, en ze doen er geen zak aan. :N Treurig.

6. KiVaNo

KiVaNo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij mij is het ook het eerste jaar dat ik pes niet koop.
    Pes was vroeger "het van het" maar ze blijven hangen... spijtig.
    Vorig jaar kocht ik eerst pes2008... dit was zo schandalig slecht dat ik uit noodzaak dan toch maar FIFA08 heb gekocht.
    Na een aantal dagen kreeg ik plots die "klik", en begon het lekker te spelen.
    Nu met FIFA09 zijn alle kleine irritaties verdwenen uit de vorige versie.
    Dit kan ik jammer genoeg niet zeggen over deze nieuwe PES.
    Ik geef toe, hij is beter dan 2008, maar als je het mij vraagt is het een brand blussen met emmertjes water voor Konami.
    Ik vraag me af of Seabass nog wel een team rond zich heeft om deze titel verder te ontwerpen en uit te breiden.
    Wat we in het verleden vreesden is gebeurd, Fifa neemt de macht.
    Maar gelukkig maakte EA nu zijn huiswerk wel, en hebben we ondertussen een waardige vervanger.
    Mijn mening. ;)

7. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sodeju! :9 Wat is dit veranderd ten opzichte van 2008. Het eerste wat me opviel is de veel tragere gameplay. Het sprinten ziet er verschrikkelijk uit, de schouders bewegen niet eens mee tijdens het rennen waardoor je zo een raar beeld krijgt. Het schieten is niet echt veranderd, de bal zweeft wat meer. Bij een voorzet had ik helemaal het gevoel dat de bal zweefde, het duurde eeuwen! Ook fijn dat publiek die 90 minuten Henry riep terwijl Barca niet eens speelde. Het menu is ook om van te huilen, en dan heb ik het niet eens gehad over die geluidjes. Het leek net of ik Outrun aan het spelen was, zo arcade kwam het over.

Het gras ziet er prachtig uit, dat mag gezegd worden. Grafisch ziet het er van boven ook allemaal net gelikter uit vergeleken met 2008. Al met al heeft het toch iets overgehouden van de traditionele gameplay. Het lijkt wat op de oudere versies (PES4, PES5) en dat is wel een pluspunt wat betreft gewenning.

Ik ben die beide "pre-gen" versies al een tijdje vergeten maar het brengt in ieder geval wel het pes gevoel op bij me. Als online perfect werkt, en dat is het belangrijkste voor mij, dan komt deze game uiteindelijk ook in de kast voor een tweedehands prijsje uiteraard, want dit is net een half spel.

Al met al is dit niets nieuws onder de zon maar dat zijn we onderhand wel gewend van Konami. Ik zie wel waarom de PES liefhebbers blijven bij hun game omdat deze niet zo drastisch veranderd is. FIFA is de duidelijke winnaar maar dat is ook allang bekend. Konami moet eens de ogen open doen en zien dat ze ver achter zijn gaan lopen op EA. FIFA heeft alles wat een voetballiefhebber zich kan wensen, Konami moet maar hopen dat het geen fans verliest.

Laatst bewerkt: 2 okt 2008
  8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  9. Bartje..

Bartje.. Nice

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem toch wel behoorlijk lekker spelen hoor. Het gaat allemaal wat langzamer en je speelt niet meer zo makkelijk je man uit want in pes 2008 ging dit wat te makkelijk. Je moet nu echt een goede aanval opbouwen en kan niet zomaar iedereen uitspelen, de verdediging is er stukken op vooruit gegaan. En ik vind dat de diepte pass ook beter is uitgewerkt, als je een bal speelt word er rekening mee gehouden hoeveel ruimte de man heeft waar de bal naar toe wordt gespeeld.
    Een nadeel vind ik alleen het schieten, de bal lijkt veel langer in de lucht te blijven en je schiet al snel 20 meter over. Maar dit kan ook een kwestie van wennen zijn.

Voor mij zeker Pes 2009 dit jaar:)

10. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik wordt gek van dat after-game filmpje ...kan je niet gelijk opnieuw spelen?

11. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de 90ste minuut op pauze drukken en dan naat top menu gaan kun je gelijk weer verder...:+

12. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik vind de het wat sfeerloos, maar dat komt natuurlijk omdat er niet dat 'gebabbel' van de commentator is.

Erg pick-up-and-play voor de PES gamer. Bal duidelijk langzamer. Meer animaties. Doelnet krult mooi:)

Andere finesses zoals schieten vanafstand en thru-ball etc. moet ik nog zien. Aangezien ik nu al een keer vanafstand heb gescoord prefereer ik PES2009 boven PES6. Ook 'meesturen' van mannen bij corner zit er in (niet bij 06 wel al bij 08)

Lijkt voor de PES gamer wel een verplichte koop (indien onlien ok) maar ik geef toe, het is geen revolutie, maar ook geen verslcechterin.

Replays zijn trouwens ook beter op orde dan die schokkerige zooi uit 2008

... later meer

13. copur

copur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef niet meer dan 35 euro uit aan deze PES 2008 1/4. Dan wil ik natuurlijk geen teleportaties zien tijdens online wedstrijden!!! Anders blijf ik gewoon lekker fifa 09 doorspelen.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Seabass moet weg gaan met Konami, hij heeft maar een 1/4 van wat ea heeft, Ubisoft moet gewoon Seabass aanemen dan maar een andere naam. Want ze lopen steeds meer achter. Na alle pro evo's is dit de eerste keer dat ik ga twijfelen om hem te halen, en dat doet pijn.

15. Dranx

Dranx Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    hmmm, heb er zo ook mijn twijfels over. ben altijd een pesfan geweest, heb nou voor het eerst een fifa titel erbij gekocht, de 09, en die is zeker online geweldig. Maar Pes nu dan. Opzich vind ik de snelheid die omlaag is gegaan wel een stuk beter maar waar ik me nu aan irriteer is dat als ik een draaiende beweging met de d-pad maak, dat ie soms zo'n 360 draai maakt zoals je met je rechter analoog stick doet. da's echt heel irritant al zeg ik hetzelf. Maar goed, ik koop deze pes ook wel weer, was toch wel van plan dit jaar beiden voetbalspellen te kopen. Ik wacht voor de rest rustig af :)

16. Generation Tracks

Generation Tracks Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Same here... ik ben PESfan in hart en nieren. Nooit gedacht dat ik zou switchen naar FIFA, maar het is gebeurd... Ik vind de PES demo niks vernieuwends hebben. Voor m'n gevoel speel ik gewoon PES 2008. Alles ziet er hetzelfde uit, maar dan iets gelikter. Met de nadruk op 'iets'.

FIFA 09 is, ik krijg het m'n strot bijna niet uit, gewoon winnaar op alle fronten. Zelfs de gameplay van die game is nu heerlijk.

Konami heeft een hele inhaalslag te maken... Vorig jaar vergaven veel fans de zwakke 2008 versie nog. Mij benieuwen hoe hoog het krediet na deze opvolger is.

Maar goed, lul die ik dan weer ben, ik haal PES evengoed. Maar onder protest haha ;)

17. Luckyyason

Luckyyason Bitch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de demo gedownload, wat ik ervan vind:

Grafisch is de game wel wat beter geworden. Qua animaties vind ik de game redelijk, bij overtredingen is deze goed maar als je met een speler aan het sprinten bent is deze echt ondermaats. De spelers van de clubs lijken wel best 'echt'.

Wat gameplay betreft vind ik het vrij goed, soms is het een beetje een chaos tussen wie de bal heeft maar voor de rest vind ik PES altijd een goede gameplay hebben. Het tempo is iets te hoog.

De menus zijn echt te lelijk, de lelijkste ooit, het lijken wel de menus die fifa street altijd heeft. Als ik deze demo vergelijk met die van fifa 09 is die van fifa 09 beter. ik wacht nog op een complete review maar ik denk toch dat ik voor fifa ga net zoals vorig jaar.

18. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben ook een van de enige blijkbaar die de demo wel kan waarderen. Spel heeft een veel lager tempo, passen schieten etc is een stuk realistischer en de spelers reageren allemaal heerlijk. Heb pas een 2tal matches gespeeld op top player dus heb nog weinig kunnen spelen, maar dit is echt weer zo'n PES die je elke minuut van elke dag wil spelen.

Nu maar hopen dat het online goed zit!! Worden weer heerlijke zaterdagavondjes :)

19. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    heb 1 potje gespeeld.. wel even wennen speelt heeel anders dan PES6 (laatste deeltje) maar wel veeel beter dan FIFA 09 demo... alléén die balgeluiden :mad:
    EDIT: ik ga denk ik toch wel weer voor pro evo dit jaar... gewoon de acties die je kan maken en lekkere goaltjes het blijft lachen.. maar het voelt wel steeeds meer arcade aan.
    EDIT2: toch wel weer glimlach op m'n gezicht.. heerlijk dollen en combinaties

Laatst bewerkt: 2 okt 2008
  20. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Net ook 5 potjes gespeeld en ik ben NIET overtuigd. Te veel arcade geworden. Rare geluiden en de bewegingen worden er niet natuurlijker op op 1 of andere manier. Ik overweeg sterk om PES2009 gewoon NIET te halen (voorlopig). Voor mijn gevoel hinkt men bij Konami teveel op 2 gedachten en dan krijg je net niet die topgame.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina