Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    waarom maak je dan ook een draaiende beweging met de d-pad?

2. spiny

spiny hoi

Leuk Bevonden:
    0
    heb beide demo's gedownload , fifa en pes

normaal niet echt fan van fifa maar moet zeggen dat ik deze fifa vaker dan 1x kan spelen. het is als pes gamer wel ff wennen, maar het spel lijkt me wel een uitdaging, vooral omdat je echt je best moet doen een goede aanval op te zetten

daarnaast vind ik pes 09 veel op zijn voorganger lijken. paar kleine irritaties er uit gehaald en weer wat irritaties toegevoegd, zoals konami dat elk jaar toch weer kan. deze x valt 't me op dat de bal iets te hard opgepomt klinkt en dat het publiek ietwat ligt te slapen bij een goal voordat je gejuich hoort. ik vind de gezichten van de spelers er erg vet uitzien.

daarnaast lees ik veel ergernissen over het menu. ik vind deze juist wel wat hebben. goed overzichtelijk en beter leesbaar dan die van pes 08. ook ben ik erg benieuwd naar de legend mode.

dus hoewel pes weinig veranderingen heeft en fifa me voor het eerst echt boeit kies ik toch dit jaar weer voor pes, mede omdat ik die style van spelen meer gewend ben

amen

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Gek eigenlijk, in de middag waren er meer mensen die positief over PES waren en in de avond waren er in meerderheid wat negatievere beoordelingen voor PES.
    Het zal wel zo'n beetje fifty-fifty zijn, nu.
    Vind ik wel jammer, want PES 2009 is zoveel beter dan zijn voorganger, dat ik wat meer positivere reacties had verwacht.

4. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Tja

Ik heb het geprobeert het is het gewoon niet. het leek mij meer op arcade dan simulatie! Echt dan heeft fifa gewoon meer te bieden!

Ik had ook stiekum gehoopt op een wonde maar helaas. ik koop hem wel als hij voor 10 euro te koop is!

5. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteravond al de PC demo gespeeld. Deze viel me behoorlijk goed. Vandaag de xbox demo gespeeld, maar deze valt me zwaar tegen. Grafisch weer zo "onscherp" zoals 2008 ook al was. Vond 'm niet bijzonder.

Heb vandaag steeds zitten switchen tussen PES en FIFA demo. Morgen ook nog maar doen, maar ben bang (en baal er ook van) dat het FIFA wordt dit jaar voor mij..

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Zal ik je een geheimpje vertellen!

Het wordt geen balen.. Fifa heeft zoveel te bieden! (enkel online Al) En het Engelse commentaar is zoo goed (vind ik) dat je die kraak stem van Evo Pes gauw gaat vergeten.

Echt Pro evo is beter als zijn voorgannger maar daar is ook alles mee gezegd.

7. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Na een 2e sessie begint HET gevoel al weer op te komen:) Altijd weer ff wennen. Wat kan je 'maken' slidings voor/achter/zijkant ... wat is de timing, wat is het effect van tippen/lang ingedrukt houden e.d.

Duurt altijd weer iets langer dan 1 helft:)

Ik zie duidelijk meer animaties, de tegenstander haalt ook prachtige dingen uit.

AI doet soms niet wat ik wil/verwacht, kan wennen zijn.

Moet nog eens goed checken hoe dat zit met het 'dom doorlopen van AI' als de bal al onderschept dreigt te worden bv bij thru-pass.

Maar ach, een 5 minuten demo is echtTE kort als je 30 min potjes gewend bent (zoals ik altijd OFFLINE doe)

Speel wel op TP en kan dat aardig bijbenen (dat was vroeger wel anders, is het spel makkelijker ... of ben ik ietsjes beter??)

Edit: Hoe zit het eigenlijk met de snelheid? Ik vind het nog vrij hoog, die spelers rennen behoorlijk rond. Zijn natuurlijk wel de top ploegen dus aan conditie geen gebrek. Misschien dat seizoen/weer/dag/avond setting nog verschil zal uitmaken?? Iemand enig idee?

Laatst bewerkt: 3 okt 2008
  8. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook, 2de jaar op rij dat ik voor Fifa zal gaan. (na eerder 9 jaren afwezigheid bij de reeks). EA heeft begrepen wat het moest doen in de laatste 2 jaren waar Konami net een serieuse achterstand heeft opgebouwd. Seabass heeft blijkbaar geen verstand meer van voetbal. Het lijkt dat we nu een aangepaste versie krijgen van de oude arcade games Virtua Soccer. Vind het echt triestig want ik heb vaker discussies gehad om het toen grote PES te verdedigen. Nu is dit het tegengestelde. Heb gisteren 3 wedstrijden gespeeld met de demo en zal niet tegenspreken dat het wat beter speelt dan de rampzalige 2008 versie. (die ik amper 2 weken in mijn bezit heb gehad) Maar verder zijn het precies allemaal robots op dat veld. Die bewegingen zijn allesbehalve realistisch. En wtf met die bal?! Is die uit staal? Speel met een 5.1 surround systeem thuis en dit is ongelooflijk irritant. Verder moet ik mij niet teveel over uitspreken. De commentaren hier zijn in het algemeen duidelijk en werden al vershillende keren herhaald. Het is geen slecht spel maar PES mag zich nu bekronen tot een zeer middelmatig voetbalspel. Vooral na al die beloftes die er werden gedaan aan de fans. Die paar licenties die ze erbij hebben gaat de wonde niet doen herstellen.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ook maar gedownload, maar wow zeg. Het klikt gewoon totaal niet meer, vind het er maar uitzien als een arcade achtige footie. Het geluid is om te janken en vind het nadat ik zo veel FIFA heb gespeeld niet meer lekker om te spelen. Nee, ze moeten echt gewoon totaal opnieuw beginnen. Mocht ik dit met wat oudere grahpics hebben gekregen op mijn PS2 een paar jaar terug, dan had ik hem zeker vaak gespeeld maar nu is FIFA gewoon echt te sterk geworden.

Jammer, want PES5 is legendarisch.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hij kan wel beter zijn dan zijn voorganger, maar als FIFA nóg beter is dan bijt PES alsnog in het stof.
    FIFA 09 is namelijk ook zoveel beter dan FIFA 08.

11. RastafariMan

RastafariMan NWO 4 LIFE

Leuk Bevonden:
    4
    Waar ik met het nog het meest aan erger is dat de special knop helemaal geen functie meer heeft.
    Dat is toch om te huilen
    Nu kan iedereen een side step maken met de linker analoge stick.
    Tricks die automatisch gaan dmv de linker stick, wie heeft dat verzonnen.

Mijn voornemen was dat ik ze allebei zou gaan kopen, maar ik dit gedrocht echt niet kopen. Het lijkt wel de beta versie van PES 2008 :emo:

We go back, way back in time!! :'-(

De eerste versie van PRO/WInning eEeven die ik niet ga kopen, nooit gedacht dat die dag er ooit zou komen.

Ps ben ook blij om te lezen dat meer mensen dit spel links laten liggen zodat er eens een duidelijk signaal aan Konami gegeven kan worden dat ze niet alleen op de naam verder kunnen teren!!!

12. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    ja, als jullie dat nou even doen ;) want probleem is dat ik hem wel ga kopen.. Al wil ik ook graag dat ze met Pes10 aan een nieuwe build beginnen!

13. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  14. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha frappant hoe al mijn vrienden overstappen naar FIFA. Zelfs op mijn werk, de meest fanatieke pesser heeft het opgegeven. Ik ben ooggetuige van hoe hard Konami heeft gefaald en fans verliest. Zonde!

15. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Tot mijn grote spijt moet ik, vertegenwoordiger van het PES kamp, zeggen dat ik PES 2009 (voorlopig) niet ga kopen. Vorig jaar was de keuze niet moeilijk. FIFA 08 had het gewoon niet voor mij. Het speelde gewoon niet lekker, al was het wel erg compleet.

Maar dit jaar vind ik FIFA09 gewoon zoveel beter. Zelfs de trage animaties bij afvallende animaties zijn verleden tijd (zitten nog wel in de demo). Het speelt m.i. gewoon veel lekkerder. Ik dacht écht serieus dat ik dit nooit meer zou zeggen, maar ook voor mij is FIFA09 gewoon de betere titel........... Bij het spelen van de demo had ik ook niet een geweldige indruk van FIFA09, maar de volledige versie is gewoon erg goed. Je moet FIFA09 niet 2 minuutjes per helft spelen. Speel een helft van 10 minuten, dan ga je het op een gegeven moment écht waarderen!

Het vergt veel gewenning, maar dat was de overgang van FIFA naar PES destijds ook. PES is wel net iets dynamischer, maar het oogt gewoon allemaal minder. Ik ben geen graphics hoer, maar als ik moet kiezen tussen het overcomplete FIFA09 (dat ik ook lekker vind spelen) of het basic PES 2009, dan ga ik gewoon voor FIFA09.

16. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    PES/Seabass heeft zijn credits verspeeld, krijg je het effect dat zelfs een (redelijk) goed product toch nog wordt afgekraakt. Kwestie van vertrouwen en vertrouwen terugwinnen.

Voor mij is duidelijk (door de demo's) dat ik nog steeds PES prefereer als gameplay, maar duidelijk is ook dat FIFA veel meer zelfvertrouwen uitstraalt. En een game waar zelfvertrouwen vanaf straalt is gewoon aantrekkelijker (daar wil je bij horen, dat kan ik wel begrijpen die reactie)

Ik had al gezegd, een demo moet me killen, dat doet Fifa niet maar PES ook niet echt. Ik zie wel dattie beter is maar het echte WOW DIT IS HET is toch niet overtuigend aanwezig.

Dus ga ik voorzichtig met mijn geld om, het worden toch al dure maanden, en 2 footies a 60E per stuk is toch weer een flinke hap uit het budget. Dus ga ik toch even checken of ik de game(s) ergens goedkoper kan scoren, en ga zeker niet blind op releasedag koste wat kost de game halen.

17. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Amen!

Goed om van je te horen dat de uiteindelijke versie van FIFA nog beter is dan de demo. Kan ik met een gerust hart FIFA dit jaar halen.

18. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    De demo is niet representatief, al denk ik ook niet dat de demo van PES 2009 representatief is. FIFA09 begon ik pas echt te waarderen bij langere wedstrijden. Ik speel 10 minuten per helft en dan vind ik het echt fantastisch. Rustig opbouwen, gaatjes zoeken, etc.

19. AC/DC

AC/DC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, de demo is niet representatief. Een collega van mij zei ook altijd dat de demo niet goed was tot hij een volledige wedstrijd had gespeeld, waar tevens ook de animaties wat sneller zijn.. of is mij dat alleen opgevallen?

20. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Dat lijkt idd wel zo, of het echt zo is weet ik niet, maar het lijkt idd net ff soepeler te gaan. EA Sports moet volgend jaar een wedstrijd van 4 minuten per helft als demo gaan releasen, dan krijg je een VEEL betere indruk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina