Tot mijn grote spijt moet ik, vertegenwoordiger van het PES kamp, zeggen dat ik PES 2009 (voorlopig) niet ga kopen. Vorig jaar was de keuze niet moeilijk. FIFA 08 had het gewoon niet voor mij. Het speelde gewoon niet lekker, al was het wel erg compleet.
Maar dit jaar vind ik FIFA09 gewoon zoveel beter. Zelfs de trage animaties bij afvallende animaties zijn verleden tijd (zitten nog wel in de demo). Het speelt m.i. gewoon veel lekkerder. Ik dacht écht serieus dat ik dit nooit meer zou zeggen, maar ook voor mij is FIFA09 gewoon de betere titel........... Bij het spelen van de demo had ik ook niet een geweldige indruk van FIFA09, maar de volledige versie is gewoon erg goed. Je moet FIFA09 niet 2 minuutjes per helft spelen. Speel een helft van 10 minuten, dan ga je het op een gegeven moment écht waarderen!
Het vergt veel gewenning, maar dat was de overgang van FIFA naar PES destijds ook. PES is wel net iets dynamischer, maar het oogt gewoon allemaal minder. Ik ben geen graphics hoer, maar als ik moet kiezen tussen het overcomplete FIFA09 (dat ik ook lekker vind spelen) of het basic PES 2009, dan ga ik gewoon voor FIFA09.
Laatst bewerkt: 3 okt 2008