1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel de linker-analoge stick(of D-pad). Daar kan je nu mee kappen, Marseille Roulette en dat "Lift ball" doen.

2. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik dan de enige die deze PES veel makkelijker vindt? Met PES2008 had ik vaak op regular nog moeite om te winnen.. Niet dat de CPU dan kansen kreeg, ik had altijd meer balbezit enz, maar kreeg de bal er niet in. Met de demo van 2009 heb ik op top player geen enkele moeite om te scoren. Ik vind de game best wel lekker spelen, krijg wel het heerlijk oude gevoel terug, maar tegelijkertijd denk ik dat het toch echt maar een opgepoetste versie is, en heb ik het idee gewoon PES2008 te spelen.
    Ik denk niet dat ik PES haal, misschien alleen al om het feit dat ik dan voor m'n gevoel 60euro uitgeef aan een spel dat ik al heb.

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Klopt heb ik ook, maar ik ben dan weer zo' n idioot die 60 euro uitgeeft voor het online gedeelte. Als ik maar 2vs2 online kan doen ben ik al tevreden.

4. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0

Helaas ben je bij PES niet verzekerd van lag vrije gameplay. Ik wacht de ervaringen rustig af.

Het is allemaal meer van hetzelfde waarbij de graphics weer minimaal verbeterd zijn. Terwijl deze al hopeloos achterlopen op de rest van de games.

Sinds Pes 4 kocht ik het spel blindelings. Nu niet. Teken aan de wand aangezien ik niet de enige ben.

5. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Maar jij hebt PES 5 toch ook gespeeld in het verleden, denk ik?
    Vind je dan niet dat het spel meer voelt als PES 5 dan PES 2008?
    Dan is dat toch beter, want PES 5 was altijd de beste PES-versie. Kan je natuurlijk zeggen dat je drie jaar terug bent met deze versie, maar je hebt in ieder geval de beste AI en gameplay, gecombineerd met HD-kwaliteit en toch betere graphics dan destijds. Dan heb je toch de beste PES ooit in handen?

6. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Juist, de PES ooit, maar niet de beste voetbalgame ooit.. Vroeger ging het alleen om voetbal, maar door de Next-Gen technologie gaat het niet meer alleen om voetbal: Het gaat om de sfeer, de Graphics , de online-modi , de communities , en daar schiet PES09 toch te kort vergeleken met fifa volgens velen
    (PS. Ik speel zelf nog pes6 dus ik ben geen fifa fanboy;))

7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Speel jij PES zo??
    Ik sla het middenveld áltijd over.. speel met 4 - 2 - 4 meteen naar de aanval en dan proberen te scoren.. fancy voetbal.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb (nu pas) de demo gespeeld, vond er weinig aan. Akelig snel, scheidsrechter staat pirouettes te maken, en je kan scoren uit onmogelijke hoeken (1 keer tegen mij, daarna heb ik het ook maar geprobeerd en met succes. 3-1 gewonnen met goals die nooit moeten kunnen zitten)

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Snel? Hmm ik denk dat de snelle animaties je in de war maken. Het is duidelijk trager dan PES 2008.

10. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Inderdaad. Als de demo iets niets is, dan is het wel snel zijn. Tempo is gewoon weer goed!

11. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ik vind de animaties maar niks. Vooral dat met de buitenkant met de voet vind ik er maar stom uitzien. Verder als je een hoge steekpass geeft dan doen ze te vaak die stift animatie, wat er ook lelijk uitziet. Beter konden ze hiervoor in de plaats een geraffineerdere animatie toevoegen. Ook hoe ze soms met de binnenkant vd voet op goal schieten lijkt het wel alsof ze te houterig zijn en bijna omvallen. Nee het lijken echt geen atleten.
    Speel snelheid en balpysics zijn wel ok. Maar die animaties zijn echt slecht, op de ps2 vind ik ze nog beter.
    Ik zit nu weer te twijfelen of ik fifa of pes moet halen. Ik wil de full versie van fifa09 ook wel proberen om te kijken of het beter is dan de demo. Ik denk dat ik eerst fifa09 koop en als die niks is dat ik dan die inruil voor pes09

hoe doe je nu trouwens die korte schaar beweging. Eerst was het volgens mij L1, ik speel de ps3 versie, maar nu zit daar niks onder.

Laatst bewerkt: 5 okt 2008
  12. Soulja

Soulja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 vs 2 ranked? Zit dat er in, want 2 vs 2 player match gaat ook gauw vervelen

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Weet ik niet Soulja, ik zal eens rondvragen, want het is wel een goede vraag.

14. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Helemaal mee eens Han, maar ben nu beetje into fifa geraakt en dat is gewoon diepgaander. Heb het gevoel dat ik altijd bij PES had; het kost echt moeite maar het is weergaloos leuk.
    Zoals al gezegd, het voelt als vreemdgaan, maar goed het is niet anders.

15. Clappermander

Clappermander R6V2

Leuk Bevonden:
    0
    Beste pes ooit, duidelijk.
    Als het online werkt is het een wereld game

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Absoluut! :)

17. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik heb Fifa2009 gekocht, gewoon om dit keer toch ook ZELLUF te checken of het nu allemaal 'waar' is dattie zo goed is en zo.

Ik ben eigenlijk alleen maar geinteresseerd in 1vs1 tegen de AI met Bordeaux en wellicht versus een paar vrienden online, en al die andere shit kan me niet zo boeien (want dat Fifa zit tjokvol met opties)

Ik moet zeggen, ik vind het een goed spel, er zitten heel veel goede dingen in verwerkt. Met 'alles op handmatig + wereldnivo + 2x20m' verlies ik nog wel dik (zelfs van een koreaanse 2e klasser of zo), maar dat is de leercurve. Ik heb echt het gevoel dat ik elke keer een stapje beter wordt, en daarmee wordt het spelletje ook leuker (da's bij elke game zo die zo'n leercurve heeft)

Met alles op handmatig heb je enorm veel controle of de bal. Ik ben nog wel bagger, maar je hebt wel het gevoel dat je voetbalt ... slecht weliswaar, maar toch voetbal:)

Ik ben benieuwd hoe goed ik de game in mijn vingers krijg en hoelang hij houdbaar is ... maar mijn eerste indruk na een paar uur is goed. Fifa2009 is voor mij (nu ook) een game die ik niet kan negeren. Hij is gewoon goed ... misschien niet ieders stijl, maar toch, je kan merken dat de game met liefde in elkaar is gezet.

Edit: Ja ik snap, dit is de PES draad, en ik zal hier verder niet over Fifa uitweiden, maar ik wilde gewoon ZELF controleren hoe dat nu zit met Fifa, en hierbij dus mijn oprechte eerste indruk

Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  18. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De allerbelangrijkste reden van een voetbalspel is voor mij de reactie tijd.
    Op het moment dat ik op de schiet knop druk, verwacht ik ook direct een schot van de speler. Bij Pes geen probleem, maar bij Fifa was het meestal "ik ga zo schieten hoor, momentje". Zal die demo van dat groepje EA eens downen..misschien dat iemand eraan gesleuteld heeft

19. AgentSmith

AgentSmith Guest

Idd, al je wilt knallen moet je bijna daar een schriftelijk verzoek voor indienen in drievoud=(

20. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina