Pro Evolution Soccer 09 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan je dan in het begin kiezen voor welke club je gaat spelen, of wordt het een standaard kleine waar je begint?

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed als je dat zo zegt. Doet me denken aan die NIKE reclame:

Maar filmpjes hoef ik niet echt meer te zien, het zegt me te weinig. Volgensmij merk je pas echt verschil als je het zelf speelt. Ik neem aan dat de demo donderdag komt?

3. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Heb net ook nog ff PES6 gechecked (heel lang niet meer gespeeld). Dat speelt zeker ook niet slecht. Bal door de lucht is duidelijk langzamer dan PES2008. Terugkijken (+ PEs2009 beelden) lijkt alleen PES2008 een duidelijk hogere balsnelheid te hebben (door de lucht heb ik het dan over)

Dus als PES2009 dat weer wat lager heeft ... prima.

Zat ik te denken waarom ik dan toch geen PES6 speel (ipv broken PES2008) ... dat heeft eigenlijk maar 1 goede reden ... het schieten. In PES2008 kan je zo enorm heerlijk uithalen, en dat gaat in PES6 gewoon niet.

Ik hoef echt niet elke keer van 25 meter te scoren maar ALS de bal goed valt dan wil ik wel lekker kunnen uithalen. Bij PES6 lukte me dat echt nooit (in al die uren) terwijl PES2008 voor mij daar perfect in is.

Ik hoop dat PES2009 dat lekkere houdt (al mogen vrije trappen wel ietsjes moeilijker, want toch wel enigzins gefrustreerd als de AI tegenstander er gewoon 2-3 uit vrije trappen inknalt, waar je dus niets tegen kan doen)

4. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Belangrijkste is dat ze de AI verbeteren, want die was in pes2008 'KAPOT'
    De verdedigende AI liep vaak niet mee terug bij balverlies, waardoor ze hun mannetje vrij de 16 meter in laten lopen. Ook al heb je man marking op agressive, defence op high en attack op pijltje naar achter hebt staan. Het helpt niks.
    De aanvallende AI wist ook niet wat goed vrij lopen was. Soms lopen ze juist mee met de verdediger ipv vrij te lopen in het gapend gat achter hun. En ook bij voorzetten lopen ze op de meest domme manier.
    Verder is de buitenspel regen ook 'KAPOT' in pes2008. Man ik heb zelfs een paar keer gehad dat ik een bal paaste tegen een tegenstander op, mijn mannetje stond op dat moment iid buitenspel, de bal kwam echter nooit bij hem aan. De bal kaatste dus via de tegenstander weer in mijn voeten en ik paaste weer naar dezelfde mannetje die nu niet meer buitenspel stond. En ja hoor het spelt stopt voor buitenspel!!

Verder worden corners 9vd 10 keer overgekopt of als ze hem een keer goed raken dan is het zo een zacht kopballetje die voor je voeten neerploft.=(
    Verder heb ik ook vaak gehad dat spelers de bal missen als ze willen schieten op goal of dat ze de bal op de hak krijgen. Ik weet dat dit in het echt ook gebeurd, maar in pes gebeurde het te vaak. Maar dit kan misschien ook liggen aan de lag ofzoiets.
    en verder moet ook worden verbeterd dat spelers zo sterk zijn. Als je zij aan zij rent als verdediger dan moet er enigzins een vertraging plaatsvinden bij de spelers met de bal. In pes kan je met eto'o gewoon heel het veld oversteken zonder één wankeling in de dribbel en dat terwijl er 3 verdedigers aan je zij lopen te hangen en trekken. =(

ok ik kan nog wel ff doorgaan, maar ik hou het hierbij :)

5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik vond de vrije trappen in 2008 juist kut. In PES5 heb ik er echt honderden, zoniet duizenden in geknald, vanuit alle hoeken en (af)standen. Daar klopte het gewoon helemaal en had ik gewoon echt dat 'gevoel' ervoor. Het was ook niet 'te makkelijk' ofzo, want je moest vaak nog steeds wel die bal precies goed raken en mikken etc, maar in PES2008 mis ik dat gevoel gewoon (of kies ik de verkeerde FK nemers, dat kan ook). Het lijkt wel of hij soms WEL curve doet, en soms niet... het is gewoon veel wisselender en lijkt meer een kwestie van 'geluk', dan van skill.

Ik ben erg benieuwd naar 2009, vooral nu de PC demo van FIFA 09 erg tegenviel. Het is dus nog even afwachten. Ik hoop alleen dat als het wederom zo'n minieme stap voorwaarts is, qua graphics, opties, en gameplay, t.o.v. 2008, dat Konami nu eens gaat concurreren met FIFA qua prijs. Leg die game dan gewoon voor 40-45 euro in de winkel. Want ik ga geen 60 euro neerleggen voor een game die eigenlijk nog steeds op de PS2 engine draait en te weinig vooruitgang boekt om nog echt full-price voor te betalen.

6. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Yep, AI was zwaar brak in 2008. Teveel kleine ergernissen (waarvan velen er al jaren inzitten), en gewoon echt domme onnodige zaken, zoals luie forwards die steeds buitenspel staan, achterlijke keepers, domme verdedigers, etc etc.

...en toch blijf je het spelen, want hoewel het verre van perfect is, is het nog steeds het beste voetbalspel wat zo ontzettend onvoorspelbaar is.

Ik hoop dat ze dat valsspelen aanpakken. En dan bedoel ik dat jouw spelers gewoon onnodig ballen inleveren bij de tegenstander etc, of dat ze uit 1 kans in de hele wedstrijd op een onmogelijke manier scoren, of dat jij 20x uit grote kansen mist, etc etc. Dat gebeurt allemaal net iets te vaak.

7. shifty_afca

shifty_afca Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren voordat de UEFA cup avond begon nog een paar potjes gespeeld.

Maar ik kan nog steeds genieten van doelpunten :thumbs:
    Gisteren speelde ik Ajax tegen PSV en na constante druk van PSV had ik een counter via links met Leonardo.
    Ik sprint tot de achterlijn en wil hem voorgeven, Leonardo raakt hem niet goed waardoor de bal ipv op Huntelaar zijn hoofd, richting doel over Gomes in de verre hoek binnenvalt. _O_ _O_
    Ik heb toch even een dansje in de huiskamer gemaakt \o/

Ondanks de vele minpunten kan ik daardoor wel genieten van het spel ;)

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Inderdaad, in PES5 en 6 zat ik er uren op te oefenen, om vervolgens keihard uit te halen tijdens potjes tegen vrienden. Wat een gevoel gaf dat toen je de vrije trap bij een aantal spelers goed onder de knie had.

In 2008 is dat gevoel zo goed als weg, het lukt me niet meer om goed te scoren met een vrije bal en de geluksfactor is inderdaad erg hoog.

Corners erin koppen is geen probleem, alleen moet de bal goed geplaatst worden en met de juiste speler genomen worden (net zoals in het echt). Een maat van mij is hier behoorlijk bedreven in en scoort vaak uit corners. In het echt gaat ook niet elke corner erin...

Sommige spelers zijn idd te snel, maar als je eenmaal met een verdediger(nooit schuin erop af) er in dezelfde lijn naast blijft lopen en op het juiste moment de tackle inzet dan verover je de bal. Vereist behoorlijk wat oefening maar het werkt wel. In mijn ogen zijn dat ook geen minpunten, je moet gewoon oefenen en zo hoort het.

Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het wel een minpunt. Waarom? Omdat de balans in PES 2008 zo slecht is dat het gewoon niet leuk meer is. Als ik een verdediger ben, en ik loop mee met een aanvaller, dan vind ik het behoorlijk achterlijk dat die verdediger heel vaak gewoon spontaan omvalt of zich laat wegduwen en dan dom struikelt. Je kunt niet lekker kort op een aanvaller zitten als die aanvaller hogere stats heeft dan een gemiddelde aanvaller, de topspitsen dus. En dat is niet juist.

Ik speel heel veel 2vs2 en dat is pas erg. Als je tegenstander op de flank erdoor is, loopt je maat mee met hem en jij loopt mee met de spits om de eventuele voorzet weg te halen, dan zie je op het kaartje dat je prima meeloopt. Als de voorzet dan komt dan STOPT de verdediger op het moment van de voorzet gewoon met lopen. De spits loopt dan door en het is een goal. Echt zwaar belachelijk en het gebeurd net iets te vaak. En ik ben goed genoeg in PES om door te kunnen lopen als de voorzet komt. Ik laat niet spontaan mijn knoppen los omdat ik het eng vind ofzo. Dat gebeurd echt zo veel dat het niet leuk meer is. Het haalt heel veel vreugde weg.

Het grootste minpunt in PES 2008 is de snelheid en vooral de balans in het spel. Die is ongehoord slecht, de nadruk in PES 2008 ligt te veel bij de aanval. En dat is jammer, want als je een goede wedstrijd wilt spelen dan moet je beginnen bij goed verdedigen. Het is net te duideliijk op de aanval gericht.

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt ook wel ja, de balans is ver te zoeken idd... En ik speel altijd tegen losers ;)

11. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Al die PES2008 zaken kan wel zijn (heb er zelf trouwens niet zoveel last van) maar dat schieten vind ik wel heel belangrijk.

In PES6 heb ik geloof ik nog nooit gescoord vanaf 25m+ (kan aan mij liggen maar in PES2008 heb ik daar geen last van) ... en dat beperkt de gameplay wel heel erg. Als je daardoor nooit meer vanuit de 2e lijn lekker kan schieten (omdat ze toch altijd mis/hoogover/zacht gaan) dan hou je op het laatst alleen nog maar van die combinatiegoals over en de achterlijn/terugleggen/koppen.

In PES2008 is mijn aanval iig veel gevarieerder, en koppen? Ik maak er ontzettend veel, uit corners en flankaanvallen, duikkopballen, etc. Zien er allemaal goed/normaal/realistisch uit en nooit echt overdreven 'makkelijk gescoord'

Wel gebruik ik bij voorzetten bijna altijd de 2xB knop (en bij corners Lstick naar voren en power op half + natuurlijk de 2 CB's mee naar voren .. die koppen er ook heel wat in)

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Persoonlijk denk ik dat het schieten in PES6 toch echt beter was. Het was lastiger, maar ik schoot ze er wel in van >25 meter. In PES 2008 is het te easy en knal ik ze er met te groot gemak in.

Ik vind PES6 echt veel beter dan PES2008, gaf me ook meer voldoening. Je aanval kan dan wel gevarieerder zijn, maar dat komt ook omdat het verdedigend lastiger is en je teveel vrijheid krijgt op aanvallend gebied. En dat vind ik persoonlijk heel jammer van dat deel. Nogmaals, het is de balans die het spel volledig verneukt heeft.

13. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Beetje OT maar toch ... Geef me een tip hoe ik bij PES6 van afstand kan schieten

(Bij mij: Hou ik X iets te lang vast dan vliegen ze over, tip ik X ff aan, dan gaat ie te zacht ... wat doe ik fout??)

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Eens, dat buitenspel klopte echt niet op sommige vlakken. Zo heb ik een keer gehad dat ik bij een schot van mezelf die de keeper wegtikte buitenspel stond :confused: Hoe is dat nou weer mogelijk?

Ik vond ze juist beter bij PES2008. In PES6 heb ik er denk ik 2 gescoord ofzo? Bij PES2008 was het al een stuk beter gedaan, zo schoot ik er regelmatig een vrije trap in met Pirlo.
    Ja maar dat houdt het spel wel leuk op zich. Als je telkens elke wedstrijd met 4-0 wint dan begint het snel te vervelen. Soms heb je gewoon van die wedstrijden(in het echt) dat alles tegenzit. Des te mooier als je dan ook nog weet te scoren.

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Tip? Je moet de schietknop wat langer ingedrukt houden. In PES6 is het schieten iets minder gevoelig en kun je hem wat langer ingedrukt houden. In PES 2008 gaat de bal dan vaak hoog over, maar in PES6 niet. En je moet echt de ruimte hebben en de bal moet gewoon precies goed liggen om te kunnen knallen. Het is al even een tijdje geleden dat ik PES6 heb gespeeld, maar ik weet nog dat ik in het begin ook dacht dat van grote afstand scoren niet te doen was. Maar op een gegeven moment ben ik erop gaan oefenen en ging het al veel beter. Dat vind ik leuker dan bij PES2008, waar je veel makkelijker van afstand kan scoren.

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Zoals Klaas Jan Huntelaar gisteren, mooie goal was dat. Zulke goals wil ik ook kunnen maken in een spel. Ik heb altijd het idee met voetbalspellen dat je moeilijk scoort buiten de zestien. Ik schiet altijd graag vanaf de tweede lijn, maar scoren doe ik nooit. Vooral met FIFA heb ik het idee dat die ballen er nooit ingaan. Je moet altijd maar combineren voordat je vrij staat voor de keeper. Maar ik ben dan ook slecht in voetbalspellen, ik scoor echt weinig ;)

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Laat ze maar gewoon de PES6 versie van de PS2 opnieuw uitbrengen ;).. zonde dat ik daar maar een jaar (online) van heb kunnen genieten :mad:.

18. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens.

19. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ik speel nog steeds PES6 ik denk 4 x per week online(op Xbox 360),er zijn altijd genoeg mensen om een potje tegen te ballen.Ik zit nu op 2500 ranked matches!!!!!

20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Vind ik niet. Als ik VEEL beter ben, dan wil ik ook gewoon winnen. Dan moeten ze de AI van de CPU maar beter maken zodat het moeilijker wordt voor mij om openingen te vinden etc. Maar dat doen ze niet. Ze verlagen de kwaliteiten van MIJN spelers, waardoor mijn verdedigers heel simpel ballen inleveren in de voeten van de spitsen van de tegenstander, of mijn keeper doet iets ongelooflijk doms, en mede daardoor verlies je dan telkens een wedstrijd.

Dat klopt gewoon niet, en is ook nog een fucking frustrerend. Je kunt best wel eens heel af en toe een wedstrijd hebben waarin je beter bent, maar alles zit tegen... maar in PES2008 gebeurt het TE VAAK, en dan is het gewoon 'vals spelen'.

De AI in PES2008 is gewoon zwaar kut wat dat betreft. Neemt niet weg dat het op zich nog steeds een leuk spel is, maar het is minder leuk dan PES5, want dat was iets 'eerlijker'.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina