1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Is dat de hele review, Jows? Dan verdient die reviewer ook niet meer dan 68%.
    Het valt me ook op, die lage cijfers. Als je het goed beschouwd is dit eigenlijk de beste PES ever, maar omdat de vorige zo overgewaardeerd werd gaan ze nu onderwaarderen. Ook zal het onbewust vergelijken met FIFA 09 ook de score drukken.
    Als ze ècht wat aan willen merken moeten ze over on-line beginnen want het is ongelofelijk wat Konami daarmee heeft gedaan. Jaja, on-line zou de hoogste prioriteit hebben en bovendien hebben ze het hele jaar er aan gewerkt. Als ik het eindresultaat zie zijn er twee mogelijkheden: A: Konami heeft geen kwaliteit-netcode-programmeurs in huis of B: ze hebben met dat statement gewoon gelogen.
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso wat Bartje zegt.. zelf altijd afstand houden, dan kunnen ze weinig. En dan proberen met X een CPUmedespeler op hem af te laten gaan om druk te zetten. Meestal let 'het pingelaartje' dan op het mannetje dat jij bestuurt en kan die CPUmedespeler de bal zo afpakken. Lukt dat hem niet, dan sta jij daar altijd nog als rugdekking.

    Edit: lol dacht dat ik in het FIFA topic zat, maar het zal ook wel bij PES werken aangezien ik dat bij PES2008 ook altijd deed.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Het is uiteraard niet de hele review.... Wel suf trouwens dat de wedstrijden die ik speelde gewoon netjes verliepen (paar kleine dingen). Heb het spel nu uitgeleend aan een maatje van mij en ik heb het de afgelopen week dus niet meer getest (ook omdat ik gewoon voldoende fun heb met FIFA09).
     
  4. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan me al die lage cijfers wel voorstellen..het spel is misschien wel gewoon goed..maar nogmaals..er zit geen ontwikkeling in, zoveel dingen die nog stil staan..online weer niet al te best.
    Zelfs grafisch is het anno eind 2008 nog niet super te noemen.
    Iedereen kan wel blijven roepen, het gaat om de gameplay, maar kom op zeg, de andere dingen mogen ook wel een stuk beter zijn,waar je de gameplay ook goed houdt.
    Grafisch was Fifa al jaren goed en verder, maar zij zijn wel ontwikkeld en hebben de gameplay ook steeds beter gemaakt, maar de andere dingen ook..
    Terecht hoor de vele lage cijfers.
     
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En toch is de be a legend mode veel uitgebreider dan die van Fifa. Ik heb nog niet eens een andere modus aangeraakt! Online ga ik niet eens meer proberen, las dat de Duitse servers(als die er zijn) wel beter waren dan de Engelse, maar ik geloof er allemaal geen snars van.
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hij is ZEKER uitgebreider, daarom baal ik er ook wel van. Ik bedoel, 20 seizoenen spelen is gewoon vet, van je 17e tot je 37e.

    Ik vind hem alleen niet echt lekker spelen, persoonlijk vind ik hem niet intuitief genoeg...... Ik mis iets, terwijl ik een normale wedstrijd bij PES juist zo intuitief vind als het maar kan....

    Uitgebreider dus wel, maar ik vind hem minder lekker spelen dan die van FIFA. De AI wordt daar nu ook beter, naar gelang je gewoon in het eerste terecht komt. In de jeugdelftallen is de AI om te huilen.
     
  7. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben klaar met pes. Ik ga hem verkopen en koop lekker fifa. Ik koop een spel voor online en dat is gewoon waardeloos!
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Lol, ik ben er weer ingetrapt. Heb vandaag pes gekocht op de bazar :9 Eens zien hoe snel ik 'm wil ruilen voor fifa 09
     
  9. BDT

    BDT Tony Montana

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap echt niet dat iedereen zo zit te lullen dat het grafisch kut is. Het zal dan wel aan mij liggen, maar feyenoord ziet er in PES een stuk beter uit dan in Fifa. Makaay is Makaay bijvoorbeeld. Hij lijkt echt en je herkent het gewoon. In Fifa is zelfs Gio niet herkenbaar.

    Hoewel ik tot dit jaar enkel PES speelde heb ik Fifa 09 nu ook(eerste fifa game weer sinds fifa 98 rtwc). Fifa is leuk, speelt niet slecht, ziet er aardig goed uit en heeft leuke extra's. Echter vind ik dat PES beter speelt, beter herkenbare spelers heeft(ook bij bekende teams als Man UTD of Real), leukere be a legend en meer sfeer.

    Het enige wat iets minder is, is online. AL had ik bij Fifa ook al een paar keer dat de 10 vs 10 totaal vastliep en alles resette.

    PES heeft voor mij de hoogste funfactor EN ziet er beter uit. Ik weet dat het een gewaagde uitspraak is, maar ik snap niet dat iedereen zo geilt op de graphics van Fifa. Die zijn zeer in orde, maar qua spelerherkenbaarheid vind ik het niet sterk.

    En 1 laatste ding: De schwalbe zit wel in PES, altijd leuk(vraag maar aan MartinOBL waar ik vaker mee speel, hij is schwalbekoning :) )
     
  10. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Achteraf kan je concluderen dat Konami/PES zijn hoogtepunt heeft gehad op PS2 (en ouwe xbox). Op de next-gen heeft EA/Fifa het momentum, zijn kennelijk in recordtijd van 2 jaar erop en erover. En tsja, wat kan Konami nu nog doen dan? EA/Fifa sprint gewoon bij Konami weg.

    (Probleem is nog niet eens om PES2010 te maken en te verbeteren maar HET probleem is het momentum dat EA/Fifa heeft ... ik moet er niet aan denken als Fifa2010 nog een paar stappen beter wordt ... brrrrr:))
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  11. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    PES is minder geworden nadat ze probeerde om er elk jaar een nieuwe versie van uit te brengen. Volgens mij was dat vroeger niet zo. Hoewel ik PES een goed spel vind, vond ik de fun factor hoger bij de vorige delen.

    Het Be a Legend vind ik helemaal fantastisch en is online ook de shit. Daar heb ik dus echt geen last van lag, jah soms merk je het wel waar het beinvloed mijn spel niet.
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    het is iid niet waar. Ik speelde online met een vriend van me. Die woont denk ik 2km van mij vandaan en nog steeds hadden we twee gele stippen. Dus de verbinding was nog steeds niet optimaal. Het ligt echt weer aan konami. Het is wel speelbaar dit keer, maar het kan veel beter.
     
  13. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Het ligt niet aan jou.

    Ik vind het grafisch ook alles behalve slecht.

    Online daarentegen is niet goed, helemaal als je van Seabass zelf hoort dat online de hoogste prioriteit had dit jaar.

    Dan stel ik daar zeker m'n vraagtekens bij.

    PES6 was online toch ook goed...waarom ze het niet gewoon op die manier gedaan hebben.
    Als je met PES6 lag had dan vertraagde het spel alleen maar.

    Toch vind ik dat iedereen elkaar napraat als het gaat om kritieken tegen PES met als dieptepunt de review op xboxonly.
    Het lijkt erop dat ie de review van Jows, niks ten nadele van jou ouwe, gecopied/paste heeft.
    Alleen heeft ie het stukje waar staat dat je niet om de bal kan vragen in Be a Legend niet aangepast :D
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, het zou kunnen dat veel bladen mijn review als uitgangspunt hebben gebruikt (ik was immers de eerste in NL). Wel slecht in dat geval.... Maarja ;)
     
  15. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, ook wel weer leuk of niet dan Jows....was ook een goed stuk vond ik hoor en klopte ook gewoon.
     
  16. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Tsja, ik ben zelluf maar gaan checken en heb een tijdje terug de gok gewaagd om a 60E zellf Fifa09 te proberen ...

    ... 'zien is geloven' en ik kan alleen maar voor me zelf praten, maar ja Fifa09 staat er gewoon (met wat gebreken, maar toch). Had ik totaal NIET verwacht, moest er 60 Euries aan spenderen en moet het nu gewoon toegeven. Ik praat dus niemand na, dit is gewoon mijn mening (eentje die sommigen vorig jaar al hadden en die kennelijk nu en masse een feit wordt met jaartje 09)
     
  17. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn kritiek is op degene die klakkeloos van andere meningen over nemen.
    Ik heb jou niet gequote dus je hoeft je niet aangesproken te voelen.

    Of heb jij die review op xboxonly geschreven ?

    In dat geval mag je mijn kritiek ter harte nemen.
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik vind de game wel goed. Echter zitten er verschrikkelijk irritante bugs in. Zoals spelers die niet reageren bij en losse bal of als je en tackle wilt inzetten. Verdedigers die rare onnodige bewegingen maken op cruciale momenten terwijl je niks indrukt. Blunderende keepers, zwakke kopballen bij voorzetten etcc.. etcc..
    De core gameplay is wel goed en ik heb het gevoel dat al die bugs makkelijk voorkomen hadden kunnen worden, maar door gebrek aan testen niet zijn opgevallen. Of gewoon door tijdgebrek van konami ofzo.
    Ik weet het niet maar door deze bugs vind ik de game een 7tje waard. Zonder de bugs zo het een fantastisch spel zijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  19. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Nee
     
  20. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Die review daar is indd te belachelijk voor woorden. Aan het stuk over become a pro kan je zien dat daar geen of weinig tijd aan is besteed. Erg jammer, ik had de mannen daar wat hoger ingeschat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina