1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Budje

    Budje Arnhem 1

    Berichten:
    440
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach jongens het zal me boeien wat iedereen ervan vindt ik heb weer een jaar een goeie voetbal titel in mijn kast en heb er veel lol mee en dat MOET toch het belangrijkste zijn toch?
     
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Even een inhoudelijke vraag.

    Wat kan ik in godsnaam met die salary points doen die ik krijg in Be a Legend. Ik kan wel een beter salaris krijgen, maar wat heb ik daaraan?
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.782
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Ik heb de PC versie nu redelijk vaak gespeeld de laatste dagen, en mijn mening over de game wordt eigenlijk alleen maar negatiever.

    1: het shoot-cancel geglibber door de verdediging heen.
    2: Ik kan uit iedere corner makkelijk scoren.

    Er zijn nog een hele rij andere zaken die slecht zijn aan de game, maar dit zijn toch wel de hoofdzaken die gewoon het spelplezier echt bederven.

    Jammer, want qua passing en through-balls en AI runs etc vond ik het een hele verbetering... maar er zijn ook teveel zaken NIET verbeterd, of gewoon te wisselvallig en/of slecht.

    Ik zou de game nu niet hoger dan een 5 geven. ik neig zelfs naar een 4, puur vanwege de belachelijke easy goals die je kunt maken, waardoor je nu dat hele gevoel van 'trots' wat je ooit altijd verdiende en echt VOELDE wanneer je Pro Evo speelde en won, nu niet meer hebt.

    Konami is EA geworden, en Pro Evo is Fifa geworden. Daarmee bedoel ik dat EA nu daadwerkelijk innoveert en echt verbeterd, terwijl Konami minimale veranderingen doorvoert en full-price vraagt voor een oude wijn in een nieuwe fles...

    ...en Pro Evo heeft nu de 'easy goals' en unresponsive gameplay waar EA voorheen altijd om bekend stond.

    Jammer, maar Konami fucked up. :'-(
     
  4. BDT

    BDT Tony Montana

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel jij op beginner ofzo? Ik heb de PC versie niet gespeeld, maar easy is het niet(en ik heb alle PES delen(inclusief de ISS delen ervoor) gespeeld.

    Scoren lukt wel, maar het is nog steeds hetzelfde: werken voor een doelpunt en elke is weer anders...

    Er staat nu ook een review van PES2009 op eurogamer.nl |:-

    Ik snap het negatieve gelul niet hoor. Waarom krijgen gare games die maar een 6 waard zijn, maar in een periode uitkomen waarin niet veel uitkomt een 8 en PES nu een 6... Beetje belachelijk :)
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb gisteren voor het eerst de volledige versie van PES 2009 gespeeld, ben direct in de Be a Legend mode gedoken en wat een waanzinnige toevoeging aan PES is dat zeg!

    Het mag gejat of nagemaakt zijn (al is dit iets wat elke gamedeveloper doet, niks nieuws), het is wel briljant. Snap niet dat Jows en anderen zo'n moeite hebben met het om de bal vragen, dit was me al gelijk in de eerste wedstrijd duidelijk. En het werd in het menu-scherm ook netjes uitgelegd, 2x RB en hop je hand gaat de lucht in.

    Speel als AMF, met de naam Timmer (mijn eigen achternaam), wat gelukkig ook in de commentary names zit vanwege een bepaalde keeper van een bepaalde club uit 010. Vet zeg, als ze je eigen naam noemen in het commentaar haha. In mijn trial wedstrijd scoorde ik gelijk (speel volgens mij op level 3 of 4 uit 5), had een assist en kon naar Heracles, Roda en NAC. Het werd Heracles, omdat ik daar op mijn eigen positie zou spelen en bij de anderen als WF. Met 4 wedstrijden mocht ik gaan invallen na een aantal sterke oefenwedstrijden met het A tegen B elftal. Met 6 wedstrijden ben ik nu basisspeler en international hahaha. Mocht invallen voor Affelay en scoorde.

    Het vrijlopen, ruimte maken voor anderen, om een steekpassje vragen of hem geven, de gaten op het middenveld in de verdediging dichtlopen, positie kiezen in aanval en direct op een actie of mooie pass aansturen, eigenlijk het hele subtiele spel wat zoveel intenser is omdat jouw éne actie bepalend is of kan zijn, is de eerste paar uren echt als een waanzinnige ervaring voor me geweest.

    Het zal ongetwijfeld minder worden over tijd, maar op dit moment zit ik er middenin. Ik speel trouwens met de player cam, lastig om buitenspelval etc goed te zien, maar dat is op het veld in het 'echie' natuurlijk net zo lastig. Daarnaast is het draaien van de cam met rechterstick erg intuitief vind ik. Normaal zie je ook niet links, rechts, voor en achter je wat er gebeurd. Wat je wel hebt met de wide vertical angle cam (of hoe die ook heet) of een normale view.

    Soms zijn de graphics wat flets, soms een grote stap voorwaarts tov 2008. Een potje in de schemering met regenval gaf een zeer realistische belichting, kleuren en contrast wat me erg positief opviel. Avondwedstrijden zijn dan weer flets vind ik.

    Kan niet wachten om vanavond verder te gaan, en zal de komende tijd puur Be a Legend spelen ben ik bang :D
     
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hetzelfde! Be A Legend is geweldig en volgens mij wordt het midden/einde van de 20 al helemaal gaaf! Dan heb je best brute stats en kom je in het Nederlandse elftal etc. (Ik ben trouwens een blanke camerooner :D)
    Ik speel wel op top player, wat het allemaal nog een stukje lastiger maakt, zeker nu mijn stats nog niet zo goed zijn.

    Goede tip is om veel van je strenghten punten in je Kicking Technique te stoppen, deze ontwikkelen zich namelijk het snelst.

    Potjes tegen vrienden etc. is ook weer helemaal top, al ben ik door dat fucking 2008 zoveel slechter geworden..

    Jammer dat online weer tegenvalt dus dat raak ik dit jaar weer niet aan.
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben wel een ervaren PES speler, maar geen Top player. Speel altijd op professional ofzo, op level 4? En ook nu. Ben geen hoogvlieger, al zie ik met Be a Legend meer mogelijkheden omdat dit als een verademing was, alsof ik hier al jaren op wachtte.

    Thx voor de tips. Het upgraden van stats gaat vrij langzaam tot nu toe, 6 a 7 wedstrijden in het eerste seizoen en volgens mij zijn alle balkjes nu pas rond de 50% gevuld, dus heb nog niks kunnen upgraden.

    Blanke camerooner hahaha :D mooi man.

    Het spel heeft voor mij nu zoveel meer diepgang, dat de gameplay sinds PES 5 niet echt superveel ontwikkeling meegemaakt mag hebben, door de verandering van de ervaring, invulling van gameplay en het perspectief is het een compleet nieuw spel voor me.


    P.s. ik zat na 3 of 4 wedstrijden bij het eerste van Heracles (waarvan 2 als invaller) als 17-jarige al bij het NL Elftal. Mocht gelijk in de 60e minuut invallen voor Affelay en scoorde, tegen Wales :) Beetje onrealistisch, maar mijn wedstrijd stats liggen gemiddeld rond de 7.9 ofzo. Ook bij het NL elftal had ik een 8.0.
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De 6jes zijn ook zwaar overdreven. Blijkbaar zijn ze het gewoon zat. En als je puur naar de prijs kijkt, is het misschien wel teveel voor wat er veranderd is. Maarja, de prijs is niet boeiend. Je moet naar het spel zelf kijken. En dat is écht geen zes, maar ook zéker geen negen. Ik denk dat een 7.5 een hele nette score is voor PES 2009. Meer kun je het spel gewoon niet geven, dan ben je niet objectief.
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel nu op de wide mode, wat je meer overzicht geeft. Wel vond ik de player mode een stuk leuker maar omdat je stats nog zo laag zijn is het best lastig om een behoorlijke actie te maken en te scoren.

    Je kan ook de eerste 3 seizoenen elke keer skip match doen, auto-save uit en elk jaar een nieuwe club kiezen. Hierdoor genereer je aardige stats(vooral met schieten) voor een goede basis.

    Het is ook handig om de openingswedstrijd overnieuw te spelen net zolang je een mannetje hebt met stamina van 80. Deze stats worden elke keer namelijk willekeurig aangemaakt. Dit vind ik echter wel jammer, had liever een aantal basispunten gehad die je over je mannetje kan verdelen.
     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Je probeert je eigen mis-kijken te rechtvaardigen. Het is direct al bij de ingame nieuws-items in het Be a legend hoofdmenu onder de aandacht, zodra je een speler hebt gemaakt (binnen een paar wedstrijden). Dat jij ze niet leest als ervaren PES speler, tja...

    Daarnaast had ik het in de 1e wedstrijd al door, een soort intuitie ofzo. Drukte een aantal keren op RB voor een actie, maar zag af en toe een handje de lucht ingaan. Ging even nadenken wanneer het gebeurde en het bleek met de RB gekoppeld te zijn. Even uitproberen > 1x drukken, niks. 2x drukken > bingo!
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Wéér goede tips.

    Het zou kunnen dat mijn speler al direct goede stamina had (volgens mij idd wel aardig). Mijn schot is nog onderontwikkeld. Af en toe vuur ik nog losse flodders, maar net zo vaak is het een goed gericht schot. Aantal keren op de paal geschoten, lat gekopt en diverse doelpunten gemaakt. Vaak mede door slim positiespel. Vind het zó vet.

    Het zou inderdaad wel handig zijn als je zelf je basispunten zou mogen verdelen zoals in bv Top Spin 3. Ideetje voor volgend jaar misschien.
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Daar kan je je aardig op verkijken. Je denkt dan dat je verbinding alleen de afstand van 2 km moet afleggen hè? Maar als Planet bijvoorbeeld je provider is, en je woont in den Haag, dan gaat het signaal van den Haag naar Amsterdam en dan weer terug naar den Haag naar die vriend van je.

    @Marius: Die be-a-legend mode is helemaal niet gejat. Ze hadden die een paar jaar geleden al in de Japanese PES ( Winning Eleven, heette toen de Fantasia mode ) en EA heeft die dus voor Be a Pro van Konami gejat!
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja maar dat zou toch ook geen moer moeten uitmaken, het is nota bene gewoon nog in Nederland. Ik blijf het falen van Konami vinden wat betreft het online gedeelte.
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja Hanterp, je kan er lang of kort over discussieren, maar het is gewoon een feit dat de NETCODE van het spel om te huilen is. Die servers zullen best werken, maar het gaat om de netcode van het spel zelf, die is gewoon niet goed en daardoor ervaren sommige mensen LAG.

    In andere spellen is het geen probleem om met Engelsen,Fransen en Duitsers te spelen(om maar wat te noemen) en bij Evo kan ik niet eens met/tegen een vriend spelen die een paar straten verderop woont.
     
  15. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    i kga deze game alleen voor de become a legend mode kopen.. heb gelukkig een teleurgestelde gamer gevonden dus dan is ie wat goedkoper
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, dat is jouw mening daarover. Ik heb 100x achter elkaar knoppen in zitten te drukken. Triggers, schouderknoppen, noem maar op. Ik zat ook niet echt op het poppetje te letten (toegegeven). Echter als ik alleen maar een indicator zou zien onderin beeld (bijv. ook wanneer je tijdens het spelen van tactiek verwisselt > X A Y OF B), zou het duidelijk zijn geweest. Nu dacht ik al vrij snel, het kan niet... Kut... Zogezegd nog even de handleiding bekeken en daar kon ik het ook zo snel niet in vinden. Dan denk ik idd al snel "het zal dan wel niet kunnen".

    Ik geef toe dat ik fout was, ik zeg alleen dat ik dus niet de enige ben geweest. Of ze nemen delen van mijn review over, of het is inderdaad niet intuitief genoeg. Er zijn websites die voor sommige mensen niet meteen duidelijk genoeg zijn, terwijl andere mensen zeggen "wat lul je nou? het staat hier duidelijk". Als één persoon het niet ziet, dan is die persoon gewoon scheel, zien meerdere mensen dit niet, dan moet je misschien toch iets aan je UI doen.

    Het heeft dus niets met het rechtvaardigen van mijn fout te maken, maar met een constatering. Ik blijf er overigens bij dat ik de Be A Legend modus niet lekker vind spelen. Maar dat is persoonsgebonden natuurlijk. Ieder zijn ding! :)
     
  17. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst zeg je dat je het direct bij de ingame nieuws-items al te zien is, even later zeg je dat je de eerste wedstrijd door had door een intuitie ofzo???
    Kon je het nou wel of niet direct zien, zo ja, dan had jij het dus ook niet gelijk gezien omdat jij van je intuitie uit moest gaan. Misschien begrijp ik het niet hoor, mijn excuus dan..maar staat er een beetje raar.
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Jullie snappen mijn punt geloof ik niet. Ik praat helemaal niks goed: On-line is puin, bijna zo erg als vorig jaar.
    Alles wat ik zeg is dat je niet moet denken dat je verbinding perfect moet zijn als je 2 Km van elkaar woont. Dat werkt anders :)
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Wie gaat er PES 2010 kopen?
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik zeker wel, mits hij vernieuwd is en eindelijk eens helemaal opnieuw is ontwikkeld. Nieuwe engine, nieuw audio- en animatiesysteem, etc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina