1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xboxgamernr1

    Xboxgamernr1 Active Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    :b:
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Nouja, toch wel pes 2009 gekocht. Niet zozeer voor het live deel, dan wel voor de Become a Legende mode. En ik moet zeggen dat ie zo vet is al dat er hier werd gezegd _O_ Dit maakt voor mij het (wederom) slechte online deel wel redelijk goed. Offline speelt de game namelijk echt enorm lekker!

    Daarbij vind ik de keepers in dit deel ook enorm verbeterd tov. van vorige delen. Moet wel zeggen dat ik eigenijk alleen nog maar Be a Legend heb gespeeld als SS-er (/cf-er) en dat ik van mijn eigen keeper niet veel mee krijg. Maar wat ik van de keeper van de tegenstander zie, ben ik wel redelijk onder de indruk.

    Verder niet heel veel vernieuwend tov. van pes 2008 maar gewoon veel beter.

    Oja, je kunt nu (eindelijk) op een normale manier de Replay functie gebruiken. Als je in eerdere delen een bal via de lat overschoot en je wilde dat nog eens terug zien, dan begon de replay vaak bij de doeltrap van de keeper. Dat is nu (eindelijk) niet meer zo _O_

    + gameplay
    + AI keepers
    + replay
    + be a legend
    + champions league

    - online nog steeds slecht. Moet gewoon lagloos kunnen (zie pes6)


    Eigenlijk dus gewoon een goed deel :)
    - licenties, al erger ik me daar niet zo aan

    Iets van 78/100 om het in cijfer uit te drukken :9
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2008
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Het spel ìs ook gewoon goed, alleen wordt het verpest als je on-line wilt spelen.
    Je bent overgeleverd aan de Konami-goden of je toevallig een goede verbinding krijgt...
     
  4. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    anyone?
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nee, naar gekeken, maar het is erg onduidelijk wat de bedoeling nu is.
     
  6. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Zo,

    Heb gisteren voor het eerst Fifa 09 online gespeeld. Daar merk je dus echt 0,0 dat je online speelt. Gewoon totaal geen lag. Je zou bijna denken dat het niet mogelijk is na jaren PES. Moet wel zeggen dat de Be A Pro modus in Fifa echt slecht is. F' jes voetbal bij 10 tegen 10. PES doet dat beter door pasen te belonen en zo punten toe te kennen waardoor het ook gebeurd.

    Maar gewoon 1 tegen 1, of 2 tegen 2 is gewoon zeer goed geregeld bij FIFA. Zit er toch aan te denken om Fifa te halen voor de 1 tegen 1 potjes en PES te blijven spelen voor de Be a Legend en Legends.
     
  7. lers88

    lers88 Active Member

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren Fifa09 gespeeld op de PS3 en vind het toch echt minder dan PES, vooral qua gameplay etc.
    Als PES nou eens voor goed commentaar zorgt volgend jaar en goede online modus en een nieuwe engine die erg goed is, gaan ze fifa heel hard voorbij.
     
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Oh maar PES ìs ook goed, alleen op een paar onderdelen niet, zoals on-line, waardoor de waardering van het hele spel naar beneden wordt gehaald.
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, Be A Legend is geweldig daarentegen! Evenals offline tegen vrienden. Hoe meer je speelt hoe meer kleine details je opvallen en hoe leuker/beter/completer etc. het aanvoelt!

    Heb nu in 2 weken meer tijd singleplayer gespeeld dan vorig jaar, dat zegt ook heel veel :D
     
  10. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Hoop dat ik aankomende week met Xbox 360 is terug krijg.
    Dan kan ook ik PES '09 eens aan de tand gaan voelen! :cool:
     
  11. lers88

    lers88 Active Member

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het commentaar vaak weg valt.. Als ik aan het spelen ben hoor ik nauwelijks commentaar, of ik hoor dat ze iets willen gaan zeggen en dan hoor ik alleen maar bijv. pppp... Op het einde van de wedstrijd werd er wel weer in een keer veel gezegd. Moet je maar eens luisteren, commentary bij sound options helemaal vol zetten, en de anderen wat minder, dan hoor je het goed.
     
  12. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    ik ook (hmm, sorry, verkeerde thread;))
     
  13. Achillias

    Achillias Guest

    :emo:.
     
  14. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Probeer nu al een week de controls van Fifa 09 onder de knie te krijgen ,maar helaas.
    Het speelt totaal niet soepel zoals Pes.
    Bij Fifa mag dan wel alles beter zijn ,maar de besturing van Pes blijft ijzer sterk.
    Ik bied Fifa te koop aan ...iemand ? :)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  15. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Het speelt ANDERS.
    (en hoe meer ik f9 speel, hoe meer ik onder de indruk raak, altijd een goed teken voor mij. aan de controls IS te wennen. Als *ik* het kan, kan elke andere dumbo het zeker ... goal)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Je kan de controls instellen zoals je wilt hoor. Verschilt dan weinig tov PES 2009. In FIFA08 kon je het nog niet wijzigen, dat was zwaar irritant, schieten met B....

    Overigens is het goed mogelijk hoor, dat de besturing van FIFA09 je niet ligt. Ik vind het persoonlijk érg lekker nu, maar ik heb er ook aan moeten wennen.
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Han,

    PES is inderdaad een prima spel (als het aankomt op de offline ervaring), maar ik snap nog steeds niet dat je het spel zo ophemelt. Ik draag de PES serie een warm hart toe, maar ik vind het gewoon veel te karig allemaal.

    Je gaat nu toch niet meer in een auto zitten die slechts Airco heeft? Tegenwoordig wil je minimaal Multi-zone Climate Control. Tegenwoordig wil je regensensoren, tegenwoordig wil je zelfs dat je verlichting automatisch aangaat als het donker is. Je wilt al helemaal geen radio-cassette speler meer in je auto, maar minstens een radio-cd speler met USB of HDD.

    Wil niet zeggen dat een nieuwe auto die dat niet heeft per definitie minder is, hij kan erg goed rijden, maar je baalt er wel van dat jouw auto dat niet heeft. Zeker gezien te tijd waarin we op dit moment leven.

    De uitrusting van je auto is in dat geval gewoon zwaar ondermaats voor de gemiddelde automobilist en zo zie ik het ook bij PES 2009. Er zijn genoeg mensen die er PRIMA mee kunnen leven en hun merk trouw zijn, maar er zullen zat mensen zijn die denken "voor hetzelfde geld krijg ik een veel betere auto, met veel meer opties en mogelijkheden bij de concurrent".

    Hoe denk jij hier over? Want ik hoor je op het online gedeelte na weinig negatiefs over het spel zeggen. Hoe lang duurt het nog, voordat ook JIJ klaar bent met Konami en overstapt op de concurrent?

    Ik heb het al vaker gezegd, wil Konami mijn vertrouwen weer winnen, dan moeten de volgende zaken zijn aangepast:

    - nieuwe engine
    - nieuwe graphics
    - nieuwe presentatie met een net lettertype
    - nieuw animatiesysteem
    - nieuw audiosysteem (ga eens ECHT langs de velden en gebruik niet telkens de geluiden die ze jaren geleden voor het eerst gebruikten op de PS2).
    - échte analoge besturing
    - nieuwe commentatoren
    - gewijzigde masterleague (met échte bestaande competities en met echte valuta)
    - geoptimaliseerde netcode
    - online innovativiteit (sharen van option files, of automatische roster-updates zoals bij FIFA)

    Ik durf nu al te wedden dat PES 2010 wat bovenstaande zaken betreft niet wordt aangepast. De graphics worden wellicht weer iets opgekrikt en de netcode zal waarschijnlijk weer iets soepeler verlopen en de shirts zullen allemaal wel weer aangepast zijn, maar daar blijft het bij denk ik.

    Ik zie ze de zaken die écht grondig aangepakt moeten worden niet wijzigen.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  18. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de offline content niet karig, echter hadden ze het allemaal wat beter in kunnen vullen (CL bij de ML, CL bij BaL mode etc.).

    Het spel speelt verder heerlijk en is een behoorlijke realistische afspiegeling van het echte werk. Hoe langer ik het speel, hoe meer kleine details je ziet. Sommige positief en sommige negatief.
    Gisteren bij BaL in de blessuretijd kwam de keeper mee naar voren, had ik nog nooit gezien in PES :p

    Grootste minpunt van Fifa lijkt me (en daarom begin ik er nog niet aan) dat je schietassistent hebt. Dat kan je weliswaar uit zetten, maar hoe zit dat dan bij de tegenstander als die hem aan heeft staan?
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Je zegt het verkeerd, als Konami nu eens aan komt zetten met een nieuwe engine, goed commentaar en een prachtige audiovisuele ervaring, dan kunnen ze FIFA misschien bijbenen. Op dit moment is FIFA PES gewoon voorbij gesprint.

    Ik hoop echt dat ze geen PES 2010 uitbrengen, maar een geheel nieuwe ervaring met PES 2011.
     
  20. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst wederom de demo van PES weer een kans gegeven, maar man wat speelt dat bagger.
    Echt, vond PES 08 zelfs beter spelen, het ziet er ook niet uit hoe ze lopen, speelt totaal niet lekker en al helemaal niet realistisch..ziet er ook niet realistisch uit.
    Ben het met Jows eens hoor, draag PES ook een warm hart toe, maar vind dit slecht.
    Ben zelf nog negatiever dan Jows denk ik..want vind het totaal niks de nieuwe PES..al zou ik hem gratis krijgen zou ik nog liever Fifa 09 spelen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina