Han,
PES is inderdaad een prima spel (als het aankomt op de offline ervaring), maar ik snap nog steeds niet dat je het spel zo ophemelt. Ik draag de PES serie een warm hart toe, maar ik vind het gewoon veel te karig allemaal.
Je gaat nu toch niet meer in een auto zitten die slechts Airco heeft? Tegenwoordig wil je minimaal Multi-zone Climate Control. Tegenwoordig wil je regensensoren, tegenwoordig wil je zelfs dat je verlichting automatisch aangaat als het donker is. Je wilt al helemaal geen radio-cassette speler meer in je auto, maar minstens een radio-cd speler met USB of HDD.
Wil niet zeggen dat een nieuwe auto die dat niet heeft per definitie minder is, hij kan erg goed rijden, maar je baalt er wel van dat jouw auto dat niet heeft. Zeker gezien te tijd waarin we op dit moment leven.
De uitrusting van je auto is in dat geval gewoon zwaar ondermaats voor de gemiddelde automobilist en zo zie ik het ook bij PES 2009. Er zijn genoeg mensen die er PRIMA mee kunnen leven en hun merk trouw zijn, maar er zullen zat mensen zijn die denken "voor hetzelfde geld krijg ik een veel betere auto, met veel meer opties en mogelijkheden bij de concurrent".
Hoe denk jij hier over? Want ik hoor je op het online gedeelte na weinig negatiefs over het spel zeggen. Hoe lang duurt het nog, voordat ook JIJ klaar bent met Konami en overstapt op de concurrent?
Ik heb het al vaker gezegd, wil Konami mijn vertrouwen weer winnen, dan moeten de volgende zaken zijn aangepast:
- nieuwe engine
- nieuwe graphics
- nieuwe presentatie met een net lettertype
- nieuw animatiesysteem
- nieuw audiosysteem (ga eens ECHT langs de velden en gebruik niet telkens de geluiden die ze jaren geleden voor het eerst gebruikten op de PS2).
- échte analoge besturing
- nieuwe commentatoren
- gewijzigde masterleague (met échte bestaande competities en met echte valuta)
- geoptimaliseerde netcode
- online innovativiteit (sharen van option files, of automatische roster-updates zoals bij FIFA)
Ik durf nu al te wedden dat PES 2010 wat bovenstaande zaken betreft niet wordt aangepast. De graphics worden wellicht weer iets opgekrikt en de netcode zal waarschijnlijk weer iets soepeler verlopen en de shirts zullen allemaal wel weer aangepast zijn, maar daar blijft het bij denk ik.
Ik zie ze de zaken die écht grondig aangepakt moeten worden niet wijzigen.
Laatst bewerkt: 27 okt 2008