Han, als je het online gedeelte zou ophemelen, dan zou je jezelf ook eens serieus moeten nakijken
Dat snap ik dus wel (heb de petitie overigens ook getekend). Ik hoop namelijk écht dat Konami de zaakjes op orde krijgt. Stiekem gun ik Konami namelijk nog steeds eerder mijn € 40 eu, dan EA. Voor PES2009 krijgen ze van mij alleen niets, want ik vind het resultaat echt een minachting van hun kant. Gelukkig heb ik een review exemplaar gehad.
Ik snap overigens niet dat je de motor van PES nog steeds beter vindt aanvoelen. Dat is jouw mening, daar niet van, maar een motor (om de vergelijking met de auto maar even in stand te houden) die niet te gebruiken is op de snelweg is m.i. niet ideaal en dus aan vervanging toe. Offline is PES best te pruimen, al is het weer veel van hetzelfde. Ik en veel andere PES liefhebbers willen na jaren "gedoogbeleid" eens vernieuwing.
Ik doe een nieuwe vergelijking. Veel bejaarden willen geen flatscreen en zelfs niet eens breedbeeld. Want hoe zij het vroeger hadden vonden ze het fijnst. Gewoon nog net kleur, maar wel een bakbeest van een apparaat. Dat is pas lekker televisiekijken. En dan het liefst geen kabel, want al dat gezap en al die diverse zenders... Pff.. Doe mij maar gewoon Nederland 1 2 en 3
Even serieus, wat heeft Konami nou in een jaar verbeterd cq. toegevoegd?
- Iets betere graphics
- De Be a Legend en Legends modi
- Iets andere presentatie
- Meer balans in de gameplay?
- Aangepaste balphysics (die niet voor iedereen zijn weggelegd)
That's it? De CL modus zie ik namelijk niet als toevoeging, maar als een licentie. Daar hoeven ze verder niets aan te doen, behalve te tonen op het scherm (aangezien het niet verwerkt is in de ML). Daar zijn ze hoogstens twee weken mee bezig geweest. De La Liga licentie is daarentegen komen te vervallen en de speelbaarheid online is, ook al zag het er in het begin veel beter uit, eveneens nog niet echt verbeterd.
PES5 was voor zijn tijd echt enorm goed. Echter zie ik op graphics en iets andere balphysics na weinig verbetering t.o.v. PES5. Oké, ik vind het spel kwa gameplay ook de beste PES ooit, maar er zit dusdanig weinig progressie in dat ik hem laat liggen. Ik vind FIFA09 namelijk net zo lekker, dan wel niet lekkerder spelen. Veel soepeler en realistischer.
Alleen de AI + spelersgezichten vind ik bij PES veel overtuigender. Maar dat is dan ook alles voor mij.
Ik weet nog steeds niet wat jij nou NIET lekker vindt aan de motor die FIFA09 heet? En al helemaal omdat ik FIFA hater #1 was in Nederland en toch na volle tevredenheid over ben gestapt naar FIFA.
Klik om te vergroten...