1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is online wel ietsjes beter geworden dan in de eerste week,dus de maintenance heeft wel nut, ik sprak een paar vaste maatjes die het ook zo ervaren hebben.Dus ik houd nog hoop.Verder speelt het naar mijn idee echt niet bagger offline,maar ja dat is mijn mening!

2. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik speel alleen maar OFFLINE met semi control en het schieten voelt gewoon realistisch aan (in de zin van 'moeilijk', geen gemakkelijke goal, NOOIT gezien)

Online kan ik niet voor spreken, daar ik online ranked totaal NIET interessant vind vanwege een welbekend probleem. KIDS die alleen maar willen winnen, het best team nemen, ManU, en quitten als ze verliezen BLERK ... maar dat probleem is niet Fifa-specifiek maar vind je overal terug)

3. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik ben de laatste tijd weinig mensen tegengekomen online die Man Utd. kozen. Wat ik vaak doe is blijven hangen op een bepaald team (vaak geen 5 sterren team) en wachten tot hij inziet dat hij ook een "minder" team moet nemen. Vaak doen ze dat dan wel. Blijven ze op Man Utd staan, dan neem ik ook Man Utd, dan heb je hetzelfde team en heb je dus evenveel kans en komt het neer op je skills.

@KWDTJE, schiet assistent heb ik ook op Semi.. Ik moet zelf aangeven hoe hard ik schiet en welke richting ik dat op doe.... Scoren is geenszins eenvoudig....

Laatst bewerkt: 27 okt 2008
  4. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Je vergelijking met een auto staat me wel aan. In dat geval heeft FIFA inderdaad de door jou genoemde snufjes die PES niet heeft. Alleen is de motor van PES is - alhoewel ouder - toch beter en als je rijdt voelt het alsof je in een fauteuille zit. ;)
    Verder kan je toch moeilijk volhouden dat ik PES steeds ophemel?
    Bijkijk mijn signatuur eens voor de grap!! |:-

5. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    maar de motor heeft gewoon een enorme tik gehad want in deel 9 (demo) loopt hij niet lekker!

De motor van die nieuwe auto stottert ook wel eens, maar dankzij zijn vele nieuwe snufjes is het een genot om er in plaats te nemen.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ik mag nog geen auto rijden.. :mad:

:+

nee maar ik heb net de pes 2009 demo gespeeld, wel aaridg hoor maar vond het niet bijzonder en het is toch wel weer veeeel van het zelfde. Tijd voor variatie in de nederlandse keuken in de vorm van fifa ;)

7. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Han, als je het online gedeelte zou ophemelen, dan zou je jezelf ook eens serieus moeten nakijken :p Dat snap ik dus wel (heb de petitie overigens ook getekend). Ik hoop namelijk écht dat Konami de zaakjes op orde krijgt. Stiekem gun ik Konami namelijk nog steeds eerder mijn € 40 eu, dan EA. Voor PES2009 krijgen ze van mij alleen niets, want ik vind het resultaat echt een minachting van hun kant. Gelukkig heb ik een review exemplaar gehad.

Ik snap overigens niet dat je de motor van PES nog steeds beter vindt aanvoelen. Dat is jouw mening, daar niet van, maar een motor (om de vergelijking met de auto maar even in stand te houden) die niet te gebruiken is op de snelweg is m.i. niet ideaal en dus aan vervanging toe. Offline is PES best te pruimen, al is het weer veel van hetzelfde. Ik en veel andere PES liefhebbers willen na jaren "gedoogbeleid" eens vernieuwing.

Ik doe een nieuwe vergelijking. Veel bejaarden willen geen flatscreen en zelfs niet eens breedbeeld. Want hoe zij het vroeger hadden vonden ze het fijnst. Gewoon nog net kleur, maar wel een bakbeest van een apparaat. Dat is pas lekker televisiekijken. En dan het liefst geen kabel, want al dat gezap en al die diverse zenders... Pff.. Doe mij maar gewoon Nederland 1 2 en 3 ;)

Even serieus, wat heeft Konami nou in een jaar verbeterd cq. toegevoegd?

- Iets betere graphics
    - De Be a Legend en Legends modi
    - Iets andere presentatie
    - Meer balans in de gameplay?
    - Aangepaste balphysics (die niet voor iedereen zijn weggelegd)

That's it? De CL modus zie ik namelijk niet als toevoeging, maar als een licentie. Daar hoeven ze verder niets aan te doen, behalve te tonen op het scherm (aangezien het niet verwerkt is in de ML). Daar zijn ze hoogstens twee weken mee bezig geweest. De La Liga licentie is daarentegen komen te vervallen en de speelbaarheid online is, ook al zag het er in het begin veel beter uit, eveneens nog niet echt verbeterd.

PES5 was voor zijn tijd echt enorm goed. Echter zie ik op graphics en iets andere balphysics na weinig verbetering t.o.v. PES5. Oké, ik vind het spel kwa gameplay ook de beste PES ooit, maar er zit dusdanig weinig progressie in dat ik hem laat liggen. Ik vind FIFA09 namelijk net zo lekker, dan wel niet lekkerder spelen. Veel soepeler en realistischer.

Alleen de AI + spelersgezichten vind ik bij PES veel overtuigender. Maar dat is dan ook alles voor mij.

Ik weet nog steeds niet wat jij nou NIET lekker vindt aan de motor die FIFA09 heet? En al helemaal omdat ik FIFA hater #1 was in Nederland en toch na volle tevredenheid over ben gestapt naar FIFA.

8. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Han, ga jij Fifa09 nog (serieus) proberen? Ben gewoon nieuwsgierig.

Ik heb PES2009 retail niet, maar als ik Fifa09 vergelijk met de PES'n die ik wel zeer veel heb gespeeld 6 en 2008 dan komt Fifa09 toch als winnaar. Misschien niet als winaar qua lol/fun/plezieer maar WEL als winnaar qua realisme. Fifa09 is gewoon belachelijk realistisch tov voorgaande pes'n. Ik vind uiteindelijk realisme meestal belangrijker dan de rest.

9. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik me afvraag, wat is er dan zo realistisch? Als ik filmpjes zie hoe er gescoord wordt is het 0,0 realisme. Als ik dan ook nog eens de bal physics zie doe ik het in mijn broek van het lachen.

Ik moet echt FIFA proberen, hopelijk kan ik hem ergens voor een zacht prijsje op de kop tikken..

10. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is gewoon voor iedereen persoonlijk!!Ik heb FIFA09 een eerlijke kans gegeven,ik heb er denk ik tussen de 30 en 40 uur mee gespeeld en toen vrkocht...ik krijg er gewoon geen lekker gevoel bij,als ik schiet heb ik nog steeds niet het gevoel dat die bal door mijzelf geschoten wordt!!Ik vind het(hee dat is mijn persoonlijke mening he!!!!) het nog steeds te gekuntsteld,of hoe je het ook wilt noemen.Nee ik beleefde er gewoon geen plezier aan!!!Dus laat iedereen even in z'n waarde en geef hem recht op zijn eigen mening!Ik ben blij voor je dat jij wel voldoening krijgt door FIFA09,voor mij geldt dat helaas niet!Ik baal ook van de online shit van Konami, al is het de laatste week wel ietsje beter geworden!

11. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    never mind

12. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Gast, relax man.. Denk om je hart.... Ik ben de laatste die zegt dat hetgeen ik zeg een feit is. Ik hoor van Han alleen maar "ik vind FIFA09 niet lekker spelen". Ik wil gewoon weten: WAAROM niet?

KWDTJE zegt bijv. dat hij de balphysics niet overtuigend vindt en de manieren waarop je kunt scoren (ben het met name over het eerste niet eens, maar die mening was ik dan ook toegedaan toen ik er vele uren op had zitten). Jij zegt dat je niet het gevoel hebt dat wat jij doet vertaalt wordt op het veld. Dat kan, al vraag ik mij af of je alles bijvoorbeeld op manual hebt gezet. Dan heb je écht volledige controle op alles (ook op het schietgedrag).

Nogmaals, de demo van FIFA09 overtuigde mij ook niet. De retail versie daarentegen wel. Daar zit m.i. een groot verschil in, vooral omdat je gedoseerd moet spelen. Die balans (die er nu ook weer is bij PES 2009) is gewoon erg goed in FIFA09 itt voorgaande jaren. De responsiveness is wederom vet. Ik heb afgelopen weekend twee hele vette goals gescoord en toen had ik echt zoiets van "gruwelijk". Uit de draai strak in de hoek. Andere goal, passen op spits, hij kaatst terug in de loop, tik de bal een keer voor mij uit en haal uit, hoppa in de kruis. Meesterlijke goal. Dat was voorheen alleen bij PES mogelijk, maar nu dus ook bij FIFA, al zijn deze momenten bij FIFA wel een stuk spaarzamer. Er zijn genoeg goals die je scoort zoals Huntelaar gisteren weer scoorde. Simpele intikker. Maar dat hoort ook bij voetbal.

In PES 2009 zit meer actie en zul je sneller een prachtige goal scoren, daarom is PES voor veel mensen aantrekkelijker. FIFA09 is (voor het eerst dus) daarentegen veel realistischer. Ieder zijn ding. Nogmaals, ik wil gewoon weten wat HAN er niet goed aan vindt, aangezien ik mij afvraag of hij de retail versie wel gespeeld heeft en er (itt tot jou) wel voldoende tijd in heeft gestoken.

13. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    never mind

14. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de hand van de demo kom ik tot de volgende conclusie;

-Positiespel is minder dan voorgaande delen. Spelers lopen onlogisch vrij, en kiezen verkeerd diepte. Je hebt meer het gevoel een scripted game te spelen dan in voorgaande delen.

-Passen gaat minder direct. Een bal gaat te vaak een verkeerde kant op.

-Animaties kloppen niet. Spelers lijken een sneltrein in te willen halen, maar in feite loop je vrij rustig dribbelend vooruit. Verder zie je medespelers, wanneer ze eenmaal de bal kwijt zijn, als een muis met peper in zijn kont terugrennen naar zijn 'vaste'positie. Ziet er erg raar uit.

-Penalty's nemen is nog steeds te simplistisch.

-Ingooien nog altijd hetzelfde. Konami zorg ervoor dat je de speler in het veld bestuurd!

-Lag van hier tot Tokio.

-Het geheel voelt aan als een ISS deel op de PS2 (arcade). Het voelt niet langer als WE/PES (meer diepgang, betere controle). Het lijkt door een compleet ander team binnen Konami gemaakt te zijn. Wat is er aan de hand? Het lijkt erop alsof EA al het talent heeft weggekaapt...

Persoonlijk vond ik PES2008 lekkerder spelen, en die was veel en veel minder dan PES6. Ik ben dus nog steeds PES 6 aan het spelen. Ik heb FIFA2009 intesief gespeeld, en hoewel ik het een goede game vind, kan het niet tippen aan PES 5/6.

Volgend jaar maar weer beter?

15. copur

copur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik bijv. met Ibrahimovic uit een vrije trap scoorde online had ik dat yessss gevoel die ik bij pes nooit heb met vrije trappen.

Alleen bij fifa is het echt heel moeilijk om te dribbelen en met teams als manu ben je veels te snel en alle schoten gaan er gewoon in.

Maar waarom ik fifa09 nog een kans wil geven is het feit dat je 2 vs 2 of zelfs 2 vs 3 kan spelen. Verdedigen en de bal rondtikken is ook veel realistischer dan pes.
    Konami is ook best wel greedy, ze willen niet dat je thuis samen met je broer ofzo tegen 2 andere gasten online speelt.

Uiteindelijk ga ik toch pes2009 vaker spelen dan fifa09.

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Jows, zonder op je uitgebreide post in te gaan wil ik een poging wagen uit te leggen wat ik niet zo lekker vind aan FIFA en wel aan PES.
    Ja ik kan het vergelijken, want ik hèb FIFA 09 ook!
    Ik vind weliswaar de opbouw bij FIFA realistisch, maar een beetje statisch. Je hebt soms wel mooie goals, maar bij PES vind ik het spectaculairder. Arcade? Dat deel van het spel misschien wel, maar daarvoor ook meer fun. Je kan met de manier waarop PES de opbouw doet tot mooier voetbal komen. Ik heb RIOT ( een gamereviewer uit zweden ) eens horen zeggen dat FIFA realistischer voetbalt en PES mooier voetbal en dat geeft het misschien wel het beste aan. Anders gezegd: FIFA is Liverpool ( sterke spelers, maar saai voetbal ) en PES is AZ op zijn best ( mooi voetbal, maar minder sterke spelers [ lees minder modes] ).

Hmmm... ik weet niet of ik het zo goed heb overgebracht... 8)

17. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maak van AZ Barcelona ;)

18. Hanzo187

Hanzo187 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je eenmaal een beetje went aan de gameplay is het gewoon een goed spel en fok alle fifa fanboys hiero

trouwens die liedjes zijn wel weer poep a la C-artiesten.

Ik hoorde ook zo'n liedje wat leek op die Nicht van your beautifull en goodbye my lover
    weet niet of hij dat is maar klonk onwijs op hem hij zong iets van 'please be out there 'ofzo ?

19. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Muziek staat standard uit bij mij, alleen als ik iets met de CL doe zet ik het aan :)

20. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Well, ik vind die muziek die ze er nu in hebben zitten vele malen beter dan alle voorgaande delen.
    Was die irritante Chineese space deuntjes meer dan zat eigenlijk. ;)

Vandaag kwam ook eindelijk mijn Xbox 360 terug, en gelijk ook maar PES '09 gekocht.
    Heb een aantal wedstrijden in de Champions League gespeeld, en het ging weer als vanouds.
    Blijf het toch een heerlijke voetbal game vinden.

Online heb ik nog niet getest, net als Be A Legend trouwens. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina